Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
MichelleS
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 13:13
Contacteer:

Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Bericht door MichelleS »

Hallo allemaal,

Na heel lang last te hebben gehad van hyperhidrosis onder mijn oksel (ik ben nu 26), vele cremetjes en middeltjes te hebben geprobeerd, heb ik vorig jaar mijn eerst MiraDry behandeling gehad. Ik heb deze persoonlijk gehad bij Medic Cosmetic in Spijkenisse.

Voor mijn eerste behandeling (december 2017) was ik behoorlijk zenuwachtig en heel enthousiast omdat ik hoopte dat het daarna allemaal voorbij zou zijn. De behandeling werd uitgevoerd door een hele aardige en zorgzame dame die echt de tijd voor me nam, daardoor voelde ik me echt op mijn gemak. De verdoving was het enige pijnlijke aan de behandeling en wordt bij deze kliniek gedaan door een lange botte naald onder je huid te prikken, waarmee ze de verdoven onder je oksel spuiten. Hierdoor ontstaat er een soort bedje van verdoving onder je oksel. Dit klinkt erg pijnlijk, en het is ook niet ongevoelig, maar het is waarschijnlijk minder pijnlijk dan heel veel kleine prikjes en het is zeker te doen! Ik heb namelijk voorheen wel eens een botox behandeling gedaan en dat vond ik echt een helse behandeling die veel pijnlijker was en uiteindelijk voor mij niets opleverde. Het verdoven was dus even pijnlijk, maar daarna was de behandeling met het MiraDry apparaat echt zo gepiept.

De napijn van deze behandeling was best heftig waardoor ik veel heb moeten koelen en helaas ook even de griep kreeg vanwege de onderhuidse wond, maar ook dit was al snel weer voorbij. En mij hoor je niet klagen want ik heb alles over voor droge oksels!

Na deze behandeling was ik erg positief gestemd en verwachtte ik direct hele droge oksels, maar helaas was het tegendeel waar. Mijn oksels waren in stressvolle situaties nog steeds helemaal doorweekt en ik had echt het gevoel dat ik er wellicht maximaal 20% op vooruit was gegaan. Jammer..

Omdat ik wel het volste vertrouwen in MiraDry had, ben ik daarna afgelopen 1 mei 2018 opnieuw voor mijn tweede behandeling gegaan. Omdat de twee behandelingen best kort op elkaar zaten (wat wel mag want er zitten 3 maanden tussen), zat er nog aardig wat littekenweefsel onder mijn oksels, waardoor de naald er soms minder soepel doorheen kwam, verder was dit geen probleem voor de behandeling.

Deze tweede behandeling was veel sneller uitgevoerd waardoor ik binnen 2 uur weer buiten stond met cooling packs onder mijn armen. Dit komt gedeeltelijk ook, doordat de software van MiraDry veranderd blijkt te zijn en nu i.p.v. 20 seconden, maar 10 seconden koelt. Hierdoor is het resultaat krachtiger omdat de straling nog iets langer doorwerkt, maar kan de napijn iets heftiger zijn. De napijn de volgende dagen was prima te doen door middel van veel koelen en gelukkig werd ik na deze behandeling niet ziek.

Mijn conclusie na twee MiraDry behandelingen is, dat je het verschil wat je merkt na de eerste keer niet kan uitdrukken in percentages. Ik ging er namelijk vanuit dat ik weinig vooruitgang gemerkt had en dat dit maar 20% was. De arts zei ook dat dit heel normaal is en vergeleek het met een emmer water. Als je nu een hele volle emmer water over je heen krijgt ben je klets nat, maar als je er nog twee over je heen krijgt, dan ben je niet persé natter. Een nat gevoel, blijft een nat gevoel.

Mijn eerste MiraDry behandeling bleek dus voor 50% te helpen en de 2e behandeling voor de overige 50%. Ik ben echt ontzettend blij, want tot op heden zweet ik nu AMPER meer! Zelfs met 25 graden in de volle zon zijn mijn oksels droog, wat een feest! Misschien nog 5% in HELE spannende situaties, maar dat is niet eens noemenswaardig. Uiteraard hoop ik dat dat zo blijft, aangezien het nu pas een week geleden is, maar dat hoop ik natuurlijk wel! Als het veranderd zal ik jullie zeker op de hoogte stellen.

Sorry voor het enorm lange verhaal, maar ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen die twijfelen. Ik heb er ook veel aan gehad om anderen hun verhalen te lezen.

Liefs, Michelle.
Petronella
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 04 aug 2018, 16:45
Contacteer:

Re: Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Bericht door Petronella »

Hallo Michelle
Het resultaat van niet zweten duurde voor 3 maanden dat ik helemaal droog bleef, echter nu begin ik weer te transpireren wel in mindere maten , dus ik ga voor een tweede behandeling. Pas na 3 maanden heb ik zekerheid of het nu voorgoed weg is.
Heeft iemand ervaring na 3 -4 maanden bij een tweede behandeling?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Bericht door Erje »

Petronella schreef: za 04 aug 2018, 17:02 Hallo Michelle
Het resultaat van niet zweten duurde voor 3 maanden dat ik helemaal droog bleef, echter nu begin ik weer te transpireren wel in mindere maten , dus ik ga voor een tweede behandeling. Pas na 3 maanden heb ik zekerheid of het nu voorgoed weg is.
Heeft iemand ervaring na 3 -4 maanden bij een tweede behandeling?
Hallo Petronella,

Zelf heb ik twee MiraDry behandelingen gehad ( stand 4 en stand 5, enkele jaren geleden ), maar 100 % droog ben ik niet. Ik moet elke dag AntiTranspirant op doen en dat had ik liever niet. Zelfs mét de antitranspirant nog niet helemaal droog, maar wel een stuk beter als voorheen. Mijn leven is wel in positieve zin veranderd.
Regelmatig denk ik na over een derde behandeling, dus ik denk dat die er ooit toch nog wel gaat komen en ik hoop dat ik daarna niet meer elke dag hoef te smeren met deocreme. Wel is na de tweede behandeling alle okselhaar verdwenen, dus dat is in ieder geval wel een voordeeltje, als vrouw :D

Maar voor iedereen zullen de resultaten verschillend zijn. Er zijn ook mensen die helemaal droog zijn na de tweede behandeling, dus je weet niet hoe het voor jou persoonlijk uit zou pakken.

Groetjes van rj
Petronella
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 04 aug 2018, 16:45
Contacteer:

Re: Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Bericht door Petronella »

Ik heb nog van niemand een goede ervaring gelezen over succes van een tweede behandeling, laat staan van een eerste behandeling.Ze hebben het slechts over de eerste weken kurkdroogheid. Volgens allerlei kanalen op TV en/ of via you tube van behandelaars zou een eerste behandeling al het gewenste droge oksels moeten opleveren. Voor het bedrag wat er betaald moet worden is dit wel erg teleurstellend. Ik wil daarom potentiële personen waarschuwen voor de teleurstelling.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Bericht door Erje »

Petronella schreef: zo 05 aug 2018, 19:20 Ik heb nog van niemand een goede ervaring gelezen over succes van een tweede behandeling, laat staan van een eerste behandeling.Ze hebben het slechts over de eerste weken kurkdroogheid. Volgens allerlei kanalen op TV en/ of via you tube van behandelaars zou een eerste behandeling al het gewenste droge oksels moeten opleveren. Voor het bedrag wat er betaald moet worden is dit wel erg teleurstellend. Ik wil daarom potentiële personen waarschuwen voor de teleurstelling.
Die goede ervaringen zijn er wel degelijk, ook hier op het forum.
Het " probleem " is ook wel een beetje dat iemand die van de kwaal af is, lekker verder gaat met zijn of haar leven en niet meer de behoefte voelt om er over te schrijven op internet. Maar mensen met een teleurstellende ervaring willen dat wel eerder kwijt, dus die lees je meer.
Ik weet niet hoe je Engels is, maar er is een Amerikaanse site, Realself, waar je allerlei Engelstalige reviews kunt vinden over de MiraDry, goede en slechte.
Het is helemaal afhankelijk van jezelf, hoe het resultaat is en ik denk ook wel van de behandelaar in kwestie.
En het hangt natuurlijk ook af van de mate waarin iemand HH heeft. Je kunt je voorstellen dat het bij iemand die er matig last van heeft, betere resultaten zal geven dan bij iemand die er extreem last van heeft, die laatste zal misschien twee of drie behandelingen nodig hebben, waar bij de eerste er eentje voldoende zou zijn.
Petronella
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 04 aug 2018, 16:45
Contacteer:

Re: Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Bericht door Petronella »

Hallo,

Mijn up date naar de tweede behandeling. De verdoving was veel pijnlijker dan de eerste maal. De arts vroeg wel of de oksel haren weg waren gebleven , dat was wel het geval maar het transpireren was na 3 en halve maand weer begonnen.
Ze hebben eerst een zweet test gedaan , dat ging te werk als volg, ze smeerde jodium in mijn oksel en daarop werd talkpoeder gedaan waardoor de plaatsen waar de zweetkliertjes nog actief waren te voorschrijf kwamen.Duidelijk was het dat er een tweede behandeling voor die plaatsen nodig was. Na enkele dagen toch weer eeen klam gevoel maar dat zou volgens de assistente niets te betekenen hebben, ik moest het resultaat afwachten gedurende de komende 4 maanden.Ik ben nu 1 maand verder en merk toch dat er enigevorm van zweten merkbaar is terwijl het de eerste keer pas na 3 maanden zichtbaar was.
Alles samenvattend ben ik benieuwd hoe het verder gaat, het heeft me nu al € 2500,00 gekost en toch enig zins teleurgesteld.
Ik zal na 3 maanden vertellen hoe het eind resultaat is.
Pietertje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 16:36
Contacteer:

Re: Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Bericht door Pietertje »

MichelleS schreef: di 08 mei 2018, 13:44 Hallo allemaal,

Na heel lang last te hebben gehad van hyperhidrosis onder mijn oksel (ik ben nu 26), vele cremetjes en middeltjes te hebben geprobeerd, heb ik vorig jaar mijn eerst MiraDry behandeling gehad. Ik heb deze persoonlijk gehad bij Medic Cosmetic in Spijkenisse.

Voor mijn eerste behandeling (december 2017) was ik behoorlijk zenuwachtig en heel enthousiast omdat ik hoopte dat het daarna allemaal voorbij zou zijn. De behandeling werd uitgevoerd door een hele aardige en zorgzame dame die echt de tijd voor me nam, daardoor voelde ik me echt op mijn gemak. De verdoving was het enige pijnlijke aan de behandeling en wordt bij deze kliniek gedaan door een lange botte naald onder je huid te prikken, waarmee ze de verdoven onder je oksel spuiten. Hierdoor ontstaat er een soort bedje van verdoving onder je oksel. Dit klinkt erg pijnlijk, en het is ook niet ongevoelig, maar het is waarschijnlijk minder pijnlijk dan heel veel kleine prikjes en het is zeker te doen! Ik heb namelijk voorheen wel eens een botox behandeling gedaan en dat vond ik echt een helse behandeling die veel pijnlijker was en uiteindelijk voor mij niets opleverde. Het verdoven was dus even pijnlijk, maar daarna was de behandeling met het MiraDry apparaat echt zo gepiept.

De napijn van deze behandeling was best heftig waardoor ik veel heb moeten koelen en helaas ook even de griep kreeg vanwege de onderhuidse wond, maar ook dit was al snel weer voorbij. En mij hoor je niet klagen want ik heb alles over voor droge oksels!

Na deze behandeling was ik erg positief gestemd en verwachtte ik direct hele droge oksels, maar helaas was het tegendeel waar. Mijn oksels waren in stressvolle situaties nog steeds helemaal doorweekt en ik had echt het gevoel dat ik er wellicht maximaal 20% op vooruit was gegaan. Jammer..

Omdat ik wel het volste vertrouwen in MiraDry had, ben ik daarna afgelopen 1 mei 2018 opnieuw voor mijn tweede behandeling gegaan. Omdat de twee behandelingen best kort op elkaar zaten (wat wel mag want er zitten 3 maanden tussen), zat er nog aardig wat littekenweefsel onder mijn oksels, waardoor de naald er soms minder soepel doorheen kwam, verder was dit geen probleem voor de behandeling.

Deze tweede behandeling was veel sneller uitgevoerd waardoor ik binnen 2 uur weer buiten stond met cooling packs onder mijn armen. Dit komt gedeeltelijk ook, doordat de software van MiraDry veranderd blijkt te zijn en nu i.p.v. 20 seconden, maar 10 seconden koelt. Hierdoor is het resultaat krachtiger omdat de straling nog iets langer doorwerkt, maar kan de napijn iets heftiger zijn. De napijn de volgende dagen was prima te doen door middel van veel koelen en gelukkig werd ik na deze behandeling niet ziek.

Mijn conclusie na twee MiraDry behandelingen is, dat je het verschil wat je merkt na de eerste keer niet kan uitdrukken in percentages. Ik ging er namelijk vanuit dat ik weinig vooruitgang gemerkt had en dat dit maar 20% was. De arts zei ook dat dit heel normaal is en vergeleek het met een emmer water. Als je nu een hele volle emmer water over je heen krijgt ben je klets nat, maar als je er nog twee over je heen krijgt, dan ben je niet persé natter. Een nat gevoel, blijft een nat gevoel.

Mijn eerste MiraDry behandeling bleek dus voor 50% te helpen en de 2e behandeling voor de overige 50%. Ik ben echt ontzettend blij, want tot op heden zweet ik nu AMPER meer! Zelfs met 25 graden in de volle zon zijn mijn oksels droog, wat een feest! Misschien nog 5% in HELE spannende situaties, maar dat is niet eens noemenswaardig. Uiteraard hoop ik dat dat zo blijft, aangezien het nu pas een week geleden is, maar dat hoop ik natuurlijk wel! Als het veranderd zal ik jullie zeker op de hoogte stellen.

Sorry voor het enorm lange verhaal, maar ik hoop dat ik hier mensen mee kan helpen die twijfelen. Ik heb er ook veel aan gehad om anderen hun verhalen te lezen.

Liefs, Michelle.
Flink verhaal... Bij mij werkte het meteen na de eerste behandeling.... Helemaal droog. Na 2 jaar zat ik denk ik weer op 80%
De eerste behandeling was 3 jaar geleden. Ik wil nu nog een behandeling ondergaan. Hopelijk blijft het dan langer weg, en komt er minder terug.
Myrna
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 26 aug 2007, 11:20
Contacteer:

Re: Mijn ervaring met MiraDry na 2 behandelingen

Bericht door Myrna »

Hi Michelle en andere ervaringsdeskundigen,
Hoe gaat het nu met jou oksels? Aangezien ik vaak las dat het na een paar maanden bij mensen toch weer vaak terug kwam. Ook na de tweede behandeling. En zou je de kliniek in Spijkenisse aanraden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht