Laatste stand van zaken m.b.t. de MiraDry behandeling

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Laatste stand van zaken m.b.t. de MiraDry behandeling

Bericht door Thijs »

Hoi Allen,

Er zijn 2 nieuwigheden omtrent de miraDry. Allereerst goed om te weten dat miramar labs (het moederbedrijf van de MiraDry) is overgenomen.

De nakoeling is verkort van 20 tot 10 seconden. Dermatoloog Wim Venema heeft daar o.a. onderzoek naar gedaan en dat is overgenomen in de behandeling. Verder is er een nieuwe manier van verdoven. Met een soort disk met meerdere kleine naaldjes. Door dit alles is de behandeltijd korter en minder belastend. Verder wordt de behandeling via de Amerikanen nu ook als meer cosmetisch aangeboden. Dus ook voor mensen die geen Deo meer willen gebruiken. Zeg maar normale zweters. Dat is de reden dat de behandeling nu miraDry Fresh wordt genoemd door het bedrijf in Amerika.

Met dank aan dermatoloog Wim Venema - Medisch adviseur Nederlandse Hyperhidrosis Patiëntenvereniging.

gr Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste stand van zaken m.b.t. de MiraDry behandeling

Bericht door Thijs »

De miraDry heet nu de miraDry fresh:

Afbeelding
Michelle tamara
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 13:03
Contacteer:

Re: Laatste stand van zaken m.b.t. de MiraDry behandeling

Bericht door Michelle tamara »

Hoi Thijs,

Bedankt voor de info! Ik heb afgelopen 1 mei mijn tweede miradry behandeling gehad met inderdaad maar 10 seconden koeltijd door de nieuwe software. Daarnaast gebruiken ze bij Medic Cosmetic in Spijkenisse een andere manier van verdoven waardoor een een soort bedje van verdoving onder je huis leggen. Is even pijnlijk, maar ik denk minder pijnlijk dan de kleine prikjes én het werkt heel goed.

Ik ga mijn ervaring ook nog in een losse post delen!
Wim Venema
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 17:00
Contacteer:

Re: Laatste stand van zaken m.b.t. de MiraDry behandeling

Bericht door Wim Venema »

Dag Michelle,
Dank voor het delen van jouw ervaring. De verdoving met de disk is een vernieuwing voor wat betreft de toediening van verdunde verdoving onder de huid. Hierdoor is het bedje van verdoving (mooi gezegd!) egaler, makkelijker en met minder pijn aan te brengen. Ik heb het bij patiënten vergeleken. Allemaal vonden de disk toediening veel minder pijnlijk en ook prettiger omdat het sneller gaat. Je voelt eigenlijk alleen maar de eerste prik met 5 hele dunne naaldjes (vergelijkbaar qua dikte met botoxnaaldjes)
MichelleS
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 13:13
Contacteer:

Re: Laatste stand van zaken m.b.t. de MiraDry behandeling

Bericht door MichelleS »

Wim Venema schreef: di 08 mei 2018, 22:05 Dag Michelle,
Dank voor het delen van jouw ervaring. De verdoving met de disk is een vernieuwing voor wat betreft de toediening van verdunde verdoving onder de huid. Hierdoor is het bedje van verdoving (mooi gezegd!) egaler, makkelijker en met minder pijn aan te brengen. Ik heb het bij patiënten vergeleken. Allemaal vonden de disk toediening veel minder pijnlijk en ook prettiger omdat het sneller gaat. Je voelt eigenlijk alleen maar de eerste prik met 5 hele dunne naaldjes (vergelijkbaar qua dikte met botoxnaaldjes)
Hoi Wim,

(vanwege een fout met mijn account, reageer ik nu met deze username). Klopt, de verdoving was bij mij ook erg snel gedaan als er snel gewerkt wordt. Ik kan het zelf niet vergelijken met de originele manier van verdoven, maar ben er zelf erg tevreden over! Ondanks dat het niet heel prettig voelt, is de pijn goed te doen (ik ben best kleinzerig ;-)). Ik weet niet zeker of deze manier van verdoven ook een positief effect op de heling heeft, maar ik merk ook dat mijn oksels amper blauw waren i.v.m. andere foto's die ik gezien heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht