MiraDry tegen zweetoksels (artikel choosebeauty.nl)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

MiraDry tegen zweetoksels (artikel choosebeauty.nl)

Bericht door Thijs »

MiraDry tegen zweetoksels

Er zijn vrij veel mensen die last hebben van overmatige zweetoksels. Dat kan echt serieuze problemen geven, zoals continu een koud en nat gevoel. De natte zweetvlekken zijn vaak zichtbaar in kleding, waardoor het net lijkt alsof iemand nerveus is. Vaak vertellen mensen mij dat ze zich ervoor schamen. En dat ze het probleem proberen te verhullen door middel van wijde en donkere kleding.

Sinds een paar jaar is in Amerika een nieuwe behandeling mogelijk, miraDry genaamd. Na goedkeuring door de FDA, een vrij strenge instantie die keurt of methodes veilig zijn, startte dit jaar de eerste dermatologen ook in Nederland.

Eerlijk gezegd had ik als dermatoloog niet verwacht dat er een behandeling tegen overmatig zweten in de oksels zou worden uitgevonden. Vooral niet een behandeling die blijvend effect kan hebben. Het medische apparaat heet miraDry, vandaar dat we de behandeling ook zo noemen. Deze miraDry behandeling voer ik samen met dr. Tóth uit. Dr. Toth is dermatoloog met wie ik samenwerk in het Spaarne gasthuis ziekenhuis in Haarlem. De voordelen van de miraDry behandeling hebben zich inmiddels door praktijkervaring al bewezen. Na één dag is het zweten over het algemeen aanzienlijk minder.

Bij de miraDry behandeling wordt de huid lokaal verdoofd. Hierdoor is er geen operatie nodig. De behandeling duurt ongeveer 1 uur voor beide oksels. De huid wordt na verdoving verwarmd via een kapje. Het kapje tilt de huid door middel van vacuum zuigkracht iets op. Dit zorgt voor zwelling in de huid. De klachten die men na de behandeling heeft worden vooral door deze zwelling veroorzaakt. De huid kan na de behandeling ook nog een tijd gevoelig zijn.

Injecties in de oksels met botuline werken ook en worden al vele jaren door artsen toegediend. De injecties worden door mensen als pijnlijk ervaren en de botuline raakt na een paar maanden uitgewerkt. Het is een tijdelijke behandeling. Daarnaast worden er ook operaties door chirurgen uitgevoerd.

Meer uitleg over miraDry is altijd mogelijk via email, telefonisch of een kosteloze intake door ons, via DryClinic.nl

Bron: http://www.choosebeauty.nl/miradry-tegen-zweetoksels/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht