MiraDry Assen 19 februari 2014

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
mike8
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 feb 2014, 17:21
Contacteer:

MiraDry Assen 19 februari 2014

Bericht door mike8 »

Afgelopen woensdag ben ik door Wim Venema in Assen behandeld. Hieronder staat mijn verslag die ik op verzoek van Wim Venema heb bijgehouden. Ik heb elke dag foto's gemaakt maar die krijg ik niet geplaatst. Misschien dat een moderator hierbij kan helpen.

Dag 0

De behandeling.

Er was een prettige sfeer en kreeg goede uitleg. Ik had een vertrouwd en rustgevend gevoel.
Er werd een mal op beide oksels geplakt om de grootte van de oksel te bepalen. Hierna werd er een raster op de oksels aangebracht met ‘plakplaatje’ voor ijkpunten voor de plaatsing vh apparaat. Hierna volgden ca 2x25 prikjes verdoving.

Toen kwam de behandeling, eerst de rechteroksel, de eerste twee keer dat het apparaat aan ging voelde ik wel wat warmte maar was te doen, de derde deed echt pijn, behandeling gestaakt gevolgd door extra verdoving. Hierna ging het prima, de linkeroksel ging wel in een keer helemaal goed en voelde ik zo goed als niks.

Na in totaal anderhalf uur was de behandeling klaar en ging ik met twee coldpacks naar huis.
Het voelde allemaal prima (met de verdoving?), naar huis rijden alleen voelde wel o.k. maar
toen ik thuis kwam na 5 minuten voelde ik me alsof ik een paar glazen wijn op had.
Mijn linkerarm was tot de pols doof. Rechts geen last. Links lijkt zwaarder verdoofd te zijn geweest dan rechts.

Na 4 uur begint de verdoving uit te werken maar voelt echt helemaal o.k. Heb geen last van branderig gevoel. ’s Nachts trekken de beide oksels. Zo’n 3 packs gehad.

Dag 1
De nacht was onrustig met flinke zwellingen. Na een nachtelijke sms-wisseling met Wim bleek mijn gebruik van antistolling hiervan de oorzaak. Dit zou wel afnemen.

Om 04.00 uur eruit gegaan om coldpacks te pakken. Daarna toch weer in slaap gevallen en goed geslapen. Heb geen pijnstiller nodig gehad.
Overdag gewerkt. Ik voelde duidelijk de zwellingen maar … de hele dag kurkdroog gebleven. Op een dag als deze had ik voor de behandeling zeker minstens twee keer een schoon t-shirt aangedaan.

’s Avonds werd het ongemak wat minder, zwelling neemt ook af. Heb vandaag 3 coldpacks gehad.

Dag 2
Goede nacht gehad. Beide oksels voelden op een lichte zwelling redelijk normaal. Vandaag een uur gecardio-ed op de crosstrainer (zonder armen) en dat ging erg goed, gewoon normaal gesport.
Aan het einde van de dag voelen mijn oksels bijna weer normaal, als ik er niet aan zit. Wel soms een wat prikkelend gevoel in de borstspier.
De huid onder mijn oksels is wat doof, maar de zwelling is bijna helemaal weg en het voelt goed.

Dag 3
Prima nacht, weer als vanouds geslapen. Voel er eigenlijk niks meer van als ik er niet op druk.
Voel nog wel verdikkingen direct onder de behandelde huid. Ondanks schriftelijke adviezen om vijf dagen geen zwaar werk te verrichten met de armen heb ik vandaag redelijk fanatiek gesport in de sportschool zonder voelbare beperkingen.

Foto’s zijn niet meer nodig, beetje als dag twee.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door Erje »

Dankjewel voor je verslag. Geweldig dat je nu droog bent!
En zo te lezen is het een goeie ervaring geweest.
Ik vraag me alleen af of het verstandig is om zelf auto te rijden na afloop, als je arm zo verdoofd is...
Zelf denk ik er steeds meer over om ook deze behandeling te gaan doen. Het lijkt me ideaal!!
mike8
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 feb 2014, 17:21
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door mike8 »

Hoi Erje,

Dat klopt, die gedachte had ik ook. Die arm werd pas doof toen ik net thuis was maar dat was een kwestie van toeval.
Voor zover als ik nu kan beoordelen (na drie dagen) en er van uit ga dat (zoals verteld) de zweetklieren niet meer terug groeien kan ik iedereen die de behandeling kan betalen dit van harte adviseren.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door Thijs »

Hoi Mike,

Wat goed dat je hier je verhaal doet!!! Super dat je nu droog bent! Ik geloof echt dat de MiraDry een uitstekende behandeling is tegen okselzweten. Mocht je foto's hebben kun je ze sturen naar overmatigzweten@hotmail.com en dan plaats ik ze hier in het topic.

gr Thijs
mike8
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 feb 2014, 17:21
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door mike8 »

Hallo Thijs,

Ze liggen inmiddels in je mailbox.

vr. gr.
Mike
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door Thijs »

Zie hier de fotos van Mike8 net na de behandeling:

Afbeelding

Afbeelding

en hier de zwelling de eerste nacht:

Afbeelding

Afbeelding

en hier de foto's na vier dagen:

Afbeelding

Afbeelding
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door TiGeR79 »

Ben benieuwd hoe het nu gaat ?
Kreeg het afgelopen week ook te horen van mijn dermatoloog in het ziekenhuis toen ik er voor Botox zat.
Zij hebben daar ook een potje voor de botox-behandelingen, maar dat is vanaf dit jaar teruggeschroefd naar maximaal 2 behandelingen, waarna het op de zorgverzekering neerkomt... Dat is voor mij een probleem want ik doe 4 behandelingen per jaar, en mijn zorgverzekeraar (Ditzo) dekt het niet...
Wel grappig dat mijn dermatoloog zei dat het een pijnlijke behandeling is en dat je in narcose gebracht wordt. Na zoeken op het internet zag ik dat ook nergens staan en jij hebt het bevestigd dat dat dus niet zo is...
Die 50 prikken per oksel lijkt me wel pittig, jij vergelijkt het met botox prikken en dat vindt ik al pijnlijk, zijn meestal stuk of 20 per oksel waarbij ik de helft niet opmerk maar de andere helft (naast zenuwen?) branden erg erg goed...
mike8
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 feb 2014, 17:21
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door mike8 »

Hoi tiger79,

Het gaat nu erg goed. Na twee weken zijn mijn beide oksels zo goed als helemaal hersteld.
Voor de 'pijn' zou ik de behandeling echt niet laten, ik zou het zo weer doen als het nodig was ( maar dat is het gelukkig niet).
Zoals Wim Venema al verwachtte blijkt bij mij in ieder geval één ingreep voldoende om volledig zweetvrij onder mijn oksels te worden.
Het is echt zo fijn om me niet meer druk te hoeven maken en gewoon een hele dag hetzelfde t-shirt aan te kunnen houden, ook als je thuis komt.
Wat die verdovingsprikjes betreft: prettig is anders maar meer dan vervelend is het niet hoor. Ze branden niet oid. Alleen als het naaldje 4mm in je huid gedrukt wordt voel je dat als een klein prikje. A small price to pay als je het mij vraagt.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door kimmy »

hoi , ik heb er ook geen last van gehad! Ik heb het op 14 februari laten doen bij Wim.
Ik heb nog steeds droge oksels, zoals het afgelopen weekend en vandaag zou ik me toch zon 3 a 4 keer per dag een droog shirt aan moeten doen! Uuh ik zou mn shirt van vandaag in principe morgen ook nog aan kunnen!
Dus ik ben supertevreden! De prikken van de verdoving voelden voor mij als de botoxprikken ( ook daar had ik weinig last van). En na de behandeling heb ik mij naar huis laten rijden , en ik heb zeker een week afgezien van tillen en andere zwaardere arbeid.
Sef
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 feb 2014, 19:38
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door Sef »

Ik heb woensdag 12 maart ook de behandeling ondergaan.
Ik ben erg te spreken over de manier waarop wim Venema mij heeft begeleid en behandeld.
De pijn is verwaarloosbaar en de zwellingen zijn bij mij erg bescheiden.
Het is nog te vroeg om al een oordeel te kunnen geven over (blijvende) resultaat, maar de eerste signalen zijn positief.
Ik laat over enige tijd weten hoe het resultaat uiteindelijk is.
lana
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 11:05
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door lana »

Ik heb gisteravond behandeling bij Wim Venema gehad. Allereerst wil ik graag melden dat Wim een aardige man is, mijn partner was ook bij de behandeling aanwezig. We hebben tijdens de behandeling gesproken over van alles en nog wat. Ik bewonder Wim zijn visie en hoe hij zich inzet voor "ons". Ik voelde me begrepen wat een vertrouwd gevoel geeft.

Behandeling is mij 100% meegevallen, de prikjes van de verdoving zijn een beetje te vergelijken met botox. Sommige plekken zijn wat gevoeliger, andere prikjes voel je nauwelijks. Het is niet prettig maar goed te doen. De verdere behandeling is na verdoving niet pijnlijk. Bij mij werd het op een paar plekjes wat heet (in totaal misschien vier keer dat ik het echt warm voelde worden). Mocht dit niet dragelijk zijn, kan er meer verdoving worden toegepast. Tijdens de behandeling heb ik gepraat en gelachen wat wel aangeeft dat het niet pijnlijk is.

Na behandeling icepacks meegekregen en onderweg naar huis deze vervangen door wat koude blikjes. Vannacht niet meer gekoeld, redelijk geslapen maar veel kort wakker door een branderig gevoel in de oksels. Inmiddels weer aan het koelen en dat helpt goed. Oksels zijn er goed uit, zelfs niet rood of geïrriteerd op dit moment. De verdoving is ook weer mijn lichaam uit, mijn armen voelen verder weer als normaal. Zelf naar huis rijden na behandeling zou ik echt niet doen, je ligt een hele tijd waardoor je wat moe kan worden en ook kan de verdoving wat doorwerken in je armen. Ik ben blij dit ik naar huis ben gereden.

Ben benieuwd hoe het de komende dagen verder gaat en of ik droog blijf.
Wim Venema
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 17:00
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door Wim Venema »

Graag wil ik jullie een update geven van mijn ervaringen met de miraDry behandeling vanuit de ogen van de behandelaar. Allereerst wil ik de mensen die op het forum hebben geschreven danken voor hun vriendelijke woorden. Daarbij wil ik zeggen dat ik toch iedere keer weer onder de indruk ben van de emotionele last die dit nare probleem met zich meebrengt. Ik ben zeker geen psycholoog maar dat hoef je ook niet te zijn om dit te kunnen zien. Het verbaast mij dan ook dat er vaak zo weinig begrip bestaat vanuit de omgeving voor wat betreft de impact.
En dan nu de behandeling. Wij zijn half februari begonnen met de miraDry behandeling in Nederland en nu dus ongeveer een maand verder.
Allereerst iets over de behandeling zelf. Totale behandeltijd is ongeveer 1.5 uur waarbij vooral het opzetten van de “plak-tatoeage “ en het verdoven veel tijd vraagt. Dat eerste gedeelte is in mijn ogen het meest belangrijk net zoals de instelling van de miraDry en kun je niet zo maar even doen. Dat gedeelte moet door een bekwaam arts worden gedaan.
De uiteindelijke behandeling met de miraDry is helemaal geprotocolleerd (op z’n Amerikaans zal ik maar zeggen) en kan prima worden gedaan door bijvoorbeeld een huidtherapeute. Vooral bij holle oksels (slanke mensen) heb je nog wel eens dat het aanzuigen wat lastig gaat. Een beetje ondersteuning van de rug en strak trekken van de huid wil dan helpen. Vaak ervaren mensen tijdens de behandeling een paar keer wat hitte, overigens meestal goed te doen. Je kunt dan bij-verdoven maar vaak kun je dat goed hebben. Het gekke is dat dit zo maar in het midden van het verdoofde gebied kan zijn en dus niet perse aan de rand waar je dit natuurlijk zou verwachten.
Na de behandeling: De dag na de behandeling heeft iedereen het gevoel van tennisballen onder zijn oksels met zwelling en een branderig soms wat dovig gevoel in de huid van de oksels. Vaak is dit in een paar dagen weg maar kan tot een flink aantal weken aanhouden. Een van de mensen die ik heb behandeld heeft een heel vervelend enkele dagen na de behandeling ontstaand branderig gevoel aan de achterkant van zijn arm waarbij ook de huid bij lichte aanraking heel gevoelig is. Dit is een vervelende en gelukkig zeldzame bijwerking van de behandeling waarvan ik verwacht dat dit vanzelf over zal gaan. Omdat het niet direct na de behandeling aanwezig was en nog toegenomen is verwacht ik dat dit toch komt door onderhuidse zwelling wat mogelijk op kleine huidzenuwen drukt.
Dan de resultaten: Bijna iedereen was direct helemaal droog. Dit komt doordat de zweetklieren natuurlijk weg zijn maar ik denk dat ook de forse zwelling hierin bijdraagt. Als de zwelling dan ook wegtrekt zal bij de meesten toch weer wat transpiratie ontstaan. Dit wisselt van persoon tot persoon. Ik denk dat het grootste deel van de zweetklieren wordt vernietigd maar er altijd zullen overblijven. Tijdens de zwelling van de oksels worden deze dichtgedrukt en vormen dan wel zweet wat de dus niet kwijt kunnen ( je kunt dit soms ook voelen als kleine bultjes). Op het moment dat de zwelling wegtrekt zullen deze klieren zich ledigen waardoor er even een grotere hoeveelheid zweet vrij kan komen. Niet schrikken want daarna zal deze situatie stabiliseren en heb je het uiteindelijke effect. Bij ongeveer 40-50% van de mensen zal een tweede behandeling nodig blijken te zijn. Misschien kan dit zelfs nog iets gunstiger liggen. Het is natuurlijk ook zo dat standaard de behandeling uit twee sessies bestaat.
Conclusie: Behandeling goed te doen, wisselend klachten na de behandeling die toch wel heel vervelend kunnen zijn, resultaat niet goed te voorspellen maar altijd substantiële reductie.
Voor mij zijn de resultaten, vooral ook op kwaliteit van leven, afgezet tegen de belasting van de behandeling in ieder geval absoluut een reden om hiermee door te gaan.
mike8
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 feb 2014, 17:21
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door mike8 »

Een kleine update nu een dikke maand na mijn behandeling.

Zoals Wim al beschrijft hierboven had ik ook een kleine terugval in het zweten tijdens het werken. Dit bleef beperkt tot twee aaneengesloten dagen. Misschien dat de wetenschap dat ik niet meer veel zal zweten een soort rust met zich meebrengt waardoor ik meer ontspannen mijn werk kan doen en dus minder zweet. Die rust voel ik wel in ieder geval en dat is erg fijn. Sindsdien heb ik dus ook niet meer gezweet. Een tweede behandeling heb ik denk ik ook niet nodig.

Mijn oksels voelen helemaal goed al zitten er kleine bobbeltjes onder de huid. Dit stond ook als bijwerking beschreven. Hopelijk verdwijnen ze nog. Onderhuids lijkt het nog blauw te zijn maar het voelt niet zo.
Sef
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 feb 2014, 19:38
Contacteer:

Re: Mira Dry Assen 19 februari 2014

Bericht door Sef »

Even een update na ruim een maand na de behandeling.
Ook ik heb wat last gehad van klamme oksels, waar je trouwens niets van zag!.
Nu is en blijven mijn oksels kurkdroog.Ook kan ik mijn werk met veel meer rust doen . Ik sta er al bijna niet meer bij stil
Dit heeft zeker ook invloed op de mate van transpireren.
Wel heb ik soms nog een wat trekkend gevoel in mijn oksels.
Als het blijft zoals het nu is , zal ik geen tweede behandeling nodig hebben.
Het is voor mij echt even verbetering van kwaliteit van leven.

Sef
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht