Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Zweetertje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 mei 2014, 13:39
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Zweetertje »

Beste allemaal,

Vol enthousiasme las ik de komst van MiraDry naar Nederland. Al jaren kamp ik met Hyperhidrosis en ondervind er dan ook ieder uur van de dag ernstig hinder van. Tot mijn grote teleurstelling is een behandeling voor mij de komende tijd onmogelijk ivm de kosten.
Ik ga me dan ook volledig inzetten om een vergoeding te ontvangen.
Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die erg graag een MiraDry behandeling zouden ondergaan, maar dit simpelweg nog niet kunnen bekostigen.
Zouden jullie mij een privébericht willen sturen, zodat we onze handen in één kunnen slaan.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Klinkt lullig maar er valt weinig te bereiken met de handen in een slaan.

De procedure die je moet volgen is als volgt:

dien schriftelijk een machtigingsverzoek in voor een miradry behandeling door bijvoorbeeld Dry-Nederland.nl
deze machtigingsverzoek wordt geheid afgewezen.

Dien bezwaar in daarna. Ook schriftelijk.

Ook die wordt afgewezen.

Stuur nu schriftelijk een verzoek in bij de SKGZ (stichting klachten geschillen commissie zorgverzekeringen)

Je hebt nu de mogelijkheid om (telefonisch) gehoord te worden, net als de verzekeringsmaatschappij.

Nu komt er door een onafhankelijke commissie, na inwinning gegevens bij CVZ (college voor zorgverzekeringen) een bindende uitspraak die voor al ons zweters gelden.

Meer kan je niet doen. Ik geef je 1% kans.

Ik heb zelf de hidrosuctie bij de SKGZ aangekaart, resultaat: experimenteel dus afgewezen.
Ik heb de LSA (Laser sweat ablation methode) aangekaart bij de SKGZ, resultaat: experimenteel dus afgewezen.

Succes en sterkte. Mocht je hulp nodig hebben weet je me te vinden.

gr Thijs
Zweetertje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 mei 2014, 13:39
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Zweetertje »

Bedankt voor je reactie Thijs, uiteraard ben ik me bewust van de uitermate kleine slagingskans.
Maar ik ben strijdlustig want ik wil deze behandeling zo heel heel erg graag.
Ik blijf aanhouden want de kans dat er iemand vanachter zijn bureau denkt: laat ik de MiraDry eens in het verzekeringspakket stoppen, zonder dat daar vraag naar is, is helemaal uitgesloten.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Dat strijdlustige ken ik wel ergens van ! ;)

Succes en laat het voorkomen bij SKGZ. Dan is er pas een bindende uitspraak voor ons allen.

gr Thijs
Marcel B
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 feb 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Marcel B »

Hallo
Begin februari heb ik als 1 van de eerste in Nederland een Miradry behandeling gehad welke is uitgevoerd door Sec medical solutions.
Net daarvoor had ik een behandeling met Botox gehad waardoor ik niet direct kon zeggen of de Miradry behandeling het gewenste effect herft. Nu, 4 maanden later, is Botox uit gewerkt en kan ik zeggen dat de Miradry niet het gewenste resultaat heeft. Ik schat dat het zweten met ongeveer 20 - 25 % is afgenomen. Voor iemand die veel zweet houdt dat in dat je nog steeds erg veel zweet.

De eerste Miradry behandeling is uitgevoerd op "stand" 3. Ik was de eerste die door SEC Medical solutions behandeld is. Door de ervaring die nu opgedaan is gaf Bas Prens (behandelend arts) aan dat bij mij "stand" 5 gebruikt kan worden. Eerste keer wellicht te voorzichtig geweest voor zover je te voorzichtig kunt zijn.

Afgelopen zondag 1 juni is de tweede behandeling uit gevoerd. Ondanks de hogere stand is de behandeling hetzelfde verlopen. Nagenoeg pijnloos. Oksels zijn die avond en de dag erop wel wat dikker en pijnlijker geworden als na eerste behandeling. De 2e behandeling is nu 2 dagen geleden en zwelling en pijn is al een stuk minder. Het resultaat is nu ook direct merkbaar. Zweten is stuk minder. Echter niet 100% droog. Met name aan de randen van het behandelde gebied is het vochtig. Ben benieuwd hoe het zich de komende dagen / weken ontwikkeld.

SEC medical solutions kan ik van harte aanbevelen. Alles wordt wordt goed uitgelegd in een ontspannen sfeer. Daarnaast het voordeel dat SEC medical solutions de behandeling aanbiedt op diverse locaties in Nederland. Na de behandeling wordt aangeraden het behandelde gebied te koelen. Wel zo fijn dat je dan niet ver naar huis hoeft te rijden.

Ondanks dat de Miradry behandeling sinds kort mogelijk is in Nederland zijn er inmiddels een groot aantal mensen behandeld met een positief resultaat. Ik vertrouw erop dat na deze 2e behandeling de Miradry behandeling ook voor mij de oplossing blijkt.

Wordt vervolgd...........

Mvg
Marcel
JoostFriesland
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 08:37
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door JoostFriesland »

Hallo,

Het is inmiddels een week geleden dat ik de behandeling heb ondergaan in Assen. Zoals anderen beschreven was dit erg goed te doen. De verdoving zijn wat gemene prikjes, maar ook niet meer dan dat. Van de behandeling zelf heb ik vrijwel niets gevoeld, alleen 2 tot 3 keer per oksels dat het een beetje heet werd. Precies zoals meneer Venema van tevoren aan mij had uitgelegd.
In de nacht na de behandeling ben ik een keer wakker geworden en had ik last van wat vervelende steken onder beide oksels. Maar de ibuprofen deed verder goed z'n werking en echt pijn heb ik hierna niet meer gehad. De dag na de behandeling had ik een zwelling onder beide oksels waardoor ik m'n armen zoveel mogelijk wijd heb gehouden. Elke dag merkte ik dat de zwelling minder werd en wat verder naar onderen zakte. Wat betreft het zweten, ik merk duidelijk resultaat. Ik heb vrijwel droge oksels, alleen heb ik het idee dat ik aan de rand van mijn oksels nog wel wat zweet. Hoe het verder uit pakt zal ik de komende weken wel merken.

Echter heb ik de laatste twee dagen juist dat de bult onder mijn oksels wat toeneemt en ondervind ik er juist weer meer last van dan voorheen. Het is pijnlijk om m'n armen te strekken en bepaalde bewegingen te maken en het lukt me ook niet meer om mijn armen goed te sluiten gezien de pijnlijke bult onder de oksels. Hebben hier meer mensen last van gehad? Hoe snel vertrok de zwelling/bult bij jullie na de behandeling?
Ik hoop dat in de komende dagen de pijnlijke bult onder mijn oksels snel verdwijnt waardoor ik er geen last meer van heb.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Hoi Joost,

Mooi dat je de behandeling al gehad hebt en met goed resultaat. Wat betreft de zwellingen, zou ik gewoon even contact opnemen met dokter Venema. Wat je beschrijft herken ik zelf niet, ik had wel zwellingen en die bleven ook vrij lang aanhouden, zelfs nu nog steeds kleine knobbeltjes en vorige week ineens weer een blauw plekje. Het herstel proces duurt nog steeds voort bij mij.
Maar als het, zoals je beschrijft, ineens weer erger en pijnlijker wordt dan moet je aan de bel trekken.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Hoi Joost,
Hoe gaat het nu?
JoostFriesland
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 08:37
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door JoostFriesland »

Gaat nu stukken beter. Beide armen zijn afgelopen dagen goed hersteld. Alleen onder mijn rechter oksel zit nog een kleine bult, maar hier heb ik weinig hinder van. bepaalde bewegingen gaan nog niet helemaal lekker, maar ik kan verder alles weer doen!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

JoostFriesland schreef:Gaat nu stukken beter. Beide armen zijn afgelopen dagen goed hersteld. Alleen onder mijn rechter oksel zit nog een kleine bult, maar hier heb ik weinig hinder van. bepaalde bewegingen gaan nog niet helemaal lekker, maar ik kan verder alles weer doen!
Dat is goed nieuws.
En het zweten, is dat ook nog als in de eerste dagen, of is het meer of minder geworden?
RD001
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 30 aug 2014, 11:39
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door RD001 »

ATTENTIE!!! Wat jij niet weet over MiraDry!!!

Ik heb de MiraDry laten doen bij Centrum Oosterwal. Zweten is iets minder (50%)

Maar sinds de behandeling heb ik GEEN GEVOEL in mijn VINGERTOPPEN aan mijn rechter hand. (wijs en middelvinger)

Hier wordt niet voor gewaarschuwd en dit wil ik jullie wel mee geven!

Ze zeggen dat het over gaat, maar ik geloof het gewoon niet....
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

RD001 schreef:ATTENTIE!!! Wat jij niet weet over MiraDry!!!

Ik heb de MiraDry laten doen bij Centrum Oosterwal. Zweten is iets minder (50%)

Maar sinds de behandeling heb ik GEEN GEVOEL in mijn VINGERTOPPEN aan mijn rechter hand. (wijs en middelvinger)

Hier wordt niet voor gewaarschuwd en dit wil ik jullie wel mee geven!

Ze zeggen dat het over gaat, maar ik geloof het gewoon niet....
Oei, dat is niet zo mooi......
Op welke stand ben je behandeld?
Op de Amerikaanse site met reviews over MiraDry ( Realself ) ben ik dit ook een paar keer tegengekomen. 't Is wel een eng idee, ik hoop voor je dat het weer goed komt.
Hoe lang is het geleden dat je behandeld bent?

Mocht je Realself willen bekijken, er staan daar 147 reviews. Je moet dan selecteren Not worth it ( dat zijn er 8 ), daarbij wordt zenuwschade vermeld, overigens niet bij alle 8.

Ik heb mijn eigen formulieren er nog even bij gepakt, maar ik werd er wel voor gewaarschuwd. Er kan een ander gevoel in de vingers of tintelingen voorkomen en dat kan enkele maanden aanhouden staat er. Ik ben behandeld bij Dry in Assen.
NielsB
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 sep 2014, 17:43
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door NielsB »

Hoi Marcel,
Ik heb hetzelfde, half jaar geleden 1e behandeling gehad, resultaat minimaal.
Sta op het punt 2e te doen. Kun jij aangeven hoe bij jou de 2e is geweest?
Dank!!

Marcel B schreef:Hallo
Begin februari heb ik als 1 van de eerste in Nederland een Miradry behandeling gehad welke is uitgevoerd door Sec medical solutions.
Net daarvoor had ik een behandeling met Botox gehad waardoor ik niet direct kon zeggen of de Miradry behandeling het gewenste effect herft. Nu, 4 maanden later, is Botox uit gewerkt en kan ik zeggen dat de Miradry niet het gewenste resultaat heeft. Ik schat dat het zweten met ongeveer 20 - 25 % is afgenomen. Voor iemand die veel zweet houdt dat in dat je nog steeds erg veel zweet.

De eerste Miradry behandeling is uitgevoerd op "stand" 3. Ik was de eerste die door SEC Medical solutions behandeld is. Door de ervaring die nu opgedaan is gaf Bas Prens (behandelend arts) aan dat bij mij "stand" 5 gebruikt kan worden. Eerste keer wellicht te voorzichtig geweest voor zover je te voorzichtig kunt zijn.

Afgelopen zondag 1 juni is de tweede behandeling uit gevoerd. Ondanks de hogere stand is de behandeling hetzelfde verlopen. Nagenoeg pijnloos. Oksels zijn die avond en de dag erop wel wat dikker en pijnlijker geworden als na eerste behandeling. De 2e behandeling is nu 2 dagen geleden en zwelling en pijn is al een stuk minder. Het resultaat is nu ook direct merkbaar. Zweten is stuk minder. Echter niet 100% droog. Met name aan de randen van het behandelde gebied is het vochtig. Ben benieuwd hoe het zich de komende dagen / weken ontwikkeld.

SEC medical solutions kan ik van harte aanbevelen. Alles wordt wordt goed uitgelegd in een ontspannen sfeer. Daarnaast het voordeel dat SEC medical solutions de behandeling aanbiedt op diverse locaties in Nederland. Na de behandeling wordt aangeraden het behandelde gebied te koelen. Wel zo fijn dat je dan niet ver naar huis hoeft te rijden.

Ondanks dat de Miradry behandeling sinds kort mogelijk is in Nederland zijn er inmiddels een groot aantal mensen behandeld met een positief resultaat. Ik vertrouw erop dat na deze 2e behandeling de Miradry behandeling ook voor mij de oplossing blijkt.

Wordt vervolgd...........

Mvg
Marcel
CasjeW
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 11:01
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door CasjeW »

Hallo
Gisteren de miradry behandeling ondergaan in Amersfoort bij de heer Venema.
De behandeling is uitgevoerd op stand 5 en het deed amper pijn af en toe een warm/stekend gevoel.
Heb nu dikke tennisballen onder mijn oksels maar de pijn valt mee..
Ik probeer over een paar weken/maanden is een update te plaatsen over hoe het gaat met het zweten.

Groetjes

Cas
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Hoi hoi,

Ook ik heb gisteren de MiraDry behandeling gehad bij meneer Venema in Amersfoort.
Omdat ik niet in het bezit ben van een auto, werden mijn moeder en ik netjes afgehaald van Amersfoort CS. Fijne ontvangst, relaxte sfeer en zeer aardige mensen. Van tevoren werd uitgelegd wat er ging gebeuren, regelmatig werd er een spiegeltje bijgehouden zodat ik zelf mee kon kijken. Er werd alle tijd genomen voor je, ook om je vragen te beantwoorden. Ik heb nooit eerder botox gehad dus was een beetje huiverig voor de naald van de verdoving, deze liet meneer Venema me van tevoren zien en het waren wat gemene prikjes, maar te doen. Heerlijk verdoofd (alsof ik dronken was), de verdere behandeling ondergaan, de tijd ging snel voorbij. Nu, de volgende ochtend, de bekende tennisballen mogen verwelkomen en een lastige nacht gehad (ik ben geen rugslaper maar moest nu wel, het gevoel dat je oksels in brand staan).
Ook ik zal mee blijven lezen en een update plaatsen binnenkort.

Groetjes Nienke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht