Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door kimmy »

Een berichtje van mij. Het is nu 2 weken geleden dat ik de behandeling heb gehad.
En ik kan zeggen dat ik uitermate tevreden ben over het resultaat! Ik heb echt droge oksels! Zelfs bij grote inspanning! Normaal had ik bij de allerminste inspanning al groten plekken onder mn armen!
Dus voor mij is het echt het beste wat ik er tot nu toe tegen heb gedaan! Kan jullie niet vertellen hoe blij ik ben!
Zal ik nu eindelijk ook eens leuke kleding met kleurtjes aan kunnen! En dan voorspellen ze ook nog de meest hete zomer ooit! Laat maar komen!
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Hyper Hydrosis »

Gelukkig dat het voor je werkt.

Heb je geen last van compensatiezweet?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door kimmy »

dat is bij mij niet te meten want ik zweet over mn hele lichaam, en ik kan niet zeggen dat dat nu nog meer is.
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Misterx2 »

Neem aan dat je ook zweet op je rug ? Hoe los je dat op? Ben geneigd om een hemd te gebruiken nl wat wat zweet opvangt in de zomer.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Vandaag, 1 maart 2014 in de telegraaf, een artikel over de Miradry in Nederland en een interview met onze eigen Kimmy en dermatoloog Wim Venema.

Check it out:

tele010314.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door kimmy »

Ik zweet idd ook op mn rug! Probeer luchtige kleding te dragen. En nergens met de rug tegenaan te gaan zitten want dan drukt dat nog meer door. En n vestje meenemen om eventueel over mn shirt aan te doen. Erg lastig want je moet overal rekening mee houden.
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Misterx2 »

Oké idd herkenbaar ...
MediDerma
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 mar 2014, 15:25
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door MediDerma »

Met veel belangstelling lees ik voorgaande berichten over de miraDry behandeling. Goede foto's ook van de behandeling van Kimmy, ze geven een zeer reëel beeld! Als zweetcentrum volgen wij de ervaringen natuurlijk op de voet. De eerste behandelingen bij MediDerma zijn inmiddels een feit en we horen alleen positieve berichten. We denken met de miraDry een zeer goede behandeling te kunnen aanbieden voor mensen met hyperhidrosis van de oksels. Een leuke website om te lezen is http://www.realself.com/miradry" onclick="window.open(this.href);return false; hierop staan lovende berichten over de miraDry behandelingen. Nu nog de vergoeding! MediDerma zal zich inzetten om de behandelingen door zorgverzekeraars vergoed te krijgen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

MediDerma schreef:MediDerma zal zich inzetten om de behandelingen door zorgverzekeraars vergoed te krijgen.
Puur uit interesse en nieuwsgierigheid.... hoe hadden jullie dat in gedachten om te gaan doen?
MediDerma
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 02 mar 2014, 15:25
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door MediDerma »

We hebben al wel contacten gelegd met de zorgverzekeraar Achmea. Met een volgende gesprek met Achmea zullen we dit zeker meenemen. Maar ik weet ook dat BoMedical hier zich mee bezig gaat houden. Ik denk dat het belangrijk is om elke keer coulance aan te vragen bij gevallen van hyperhidrosis, op basis van een probleem wat zeker niet esthetisch is. Botox is uit het pakket gehaald maar andere ingrijpende invasieve behandelingen worden wel vergoed bij dezelfde indicatie. Wij zullen ons inzetten bij het aanvragen van coulance en in de gesprekken met de verzekeraar en zullen hierover contact houden met BoMedical.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

MediDerma schreef:We hebben al wel contacten gelegd met de zorgverzekeraar Achmea. Met een volgende gesprek met Achmea zullen we dit zeker meenemen. Maar ik weet ook dat BoMedical hier zich mee bezig gaat houden. Ik denk dat het belangrijk is om elke keer coulance aan te vragen bij gevallen van hyperhidrosis, op basis van een probleem wat zeker niet esthetisch is. Botox is uit het pakket gehaald maar andere ingrijpende invasieve behandelingen worden wel vergoed bij dezelfde indicatie. Wij zullen ons inzetten bij het aanvragen van coulance en in de gesprekken met de verzekeraar en zullen hierover contact houden met BoMedical.
hmmm op basis van coulance??? nee met alle respect maar dat gaat hem niet worden. Ik heb inmiddels aardig wat ervaring opgebouwd met verzoeken richting de zorgverzekeraars en nimmer heb ik iets voor elkaar gekregen en al helemaal niet uit coulance. Ik heb de laser sweat ablation methode uit Engeland laten voorkomen bij een hoorcommissie van de stichting klachten geschillen commissie zorgverzekeringen. Antwoord was dat het experimenteel was. Ik heb de hidrosuctie voor laten komen bij de SKGZ. Antwoord was dat het experimenteel was. In deze tijd, met alle bezuinigingen, geloof ik er niets van dat de miradry vergoed gaat worden. Wie het wilt proberen, graag. Maar ik heb nimmer een zaak gewonnen terwijl ik met talloze wetenschappelijke publicaties ben gekomen en bijv de hidrosuctie al sinds de jaren 70 wordt uitgevoerd. Toch is het experimenteel. De miradry bestaat pas sinds 2011 ongeveer. Mischien over 10 tot 20 jaar. Ik heb er een heel hard hoofd in. Maar wie weet, niet geschoten is altijd mis.

Sinds wanneer is botox uit het pakket gehaald ? ik weet van niks. Integendeel zelfs, er is een bindende uitspraak van de SKGZ (te vinden op internet) waarbij iemand met een gegrond verklaring de botox behandeling voor hyperhidrosis vergoed heeft gekregen.

gr Thijs
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Misterx2 »

Ik schrik ook van de uitspraak dat botox uit de verzekering is genomen. Graag onderbouwing daarvan ?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door kimmy »

ik heb bij mijn verzekering navraag gedaan over de vergoeding voor deze behandeling. Ik ben bij zilveren kruis achmea . Ook gevraagd of ze niet eens een keer met hun hand over t hart kunnen strijken! NO WAY doen ze niet
Maar ik strijd verder!
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door TiGeR79 »

In deze tijd, met alle bezuinigingen, geloof ik er niets van dat de miradry vergoed gaat worden.
En dat is dus het lullige he, er is helemaal geen sprake van bezuiniging of wat dan ook bij de verzekeraars, wel bij de zorg. Sterker nog, verzekeraars hebben NOG NOOIT zoveel winst gemaakt als afgelopen jaar (juistem, tijdens de "crisis" en bezuinigingen) :
http://www.nu.nl/economie/3395280/zorgv ... winst.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is nu alleen wachten tot het mis gaat net als bij de kredietcrisis waar de banken te groot zijn om niet te redden, dat is nu al officieel aangekaart dat de zorgverzekeraars te groot zijn om niet te redden :( dat weten zij ook en dat betekend maar 1 iets : ze kunnen doen en laten wat ze willen, alle risico's nemen die ze willen, een zogenaamde win-win situation, hoe dan ook kunnen ze niet failliet raken...
Sander_v_D.
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 03 mar 2014, 21:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Sander_v_D. »

Hallo, ik heb vorige week de Miradry behandeling ondergaan bij dermatoloog Gaastra van Centrum Oosterwal in Alkmaar en dat wil ik hier graag even delen. Ook ik ben erg positief. Serieus, ik heb geen last meer van natte oksels, heel raar na 25 jaar van alles geprobeerd te hebben. Van de behandeling zelf merkte ik niet veel omdat het verdoofd werd. Daarna heb ik wel wat last gehad van zwelling in mijn oksels, maar dat is nu zo goed als verdwenen. Pijn heeft het niet gedaan, was alleen wat opgezet. Ook had ik kleine boeduitstortinkjes, maar deze zijn ook bijna weg. ik heb wel veel gekoeld na de behandeling, maar kon gewoon weer aan het werk. Ik kan bijna niet geloven dat het echt weg is, maar het lijkt erop dat dit wel zo is. Ja, je wordt wat sceptisch na jaren ploeteren met alle medicijnen, smeersels en botoxbehandelingen.. (Hoewel de botox behandelingen bij mij ook altijd goed resultaat gaven). Helaas is het wat prijzig, maar persoonlijk vind ik het het bedrag meer dan waard! Zeker omdat het maar 1 behandeling is. Misschien moet ik een 2e keer terugkomen, maar daarna zouden de zweetklieren uitgeschakeld moeten zijn.
Ik zal over een tijdje hier nog eens vertellen hoe het met mij gaat.
groeten Sander
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht