Miradry - mijn ervaringen na eerste behandeling

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
GRAMS
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 feb 2021, 14:11
Contacteer:

Miradry - mijn ervaringen na eerste behandeling

Bericht door GRAMS »

Zo, tijd om zelf een verhaaltje te schrijven.

Ik ben een 22 jarige jongen en heb eigenlijk al sinds begin middelbare school (11-12 jaar) last van overmatig zweten. Dit is door de jaren heen hooguit erger geworden en het blijft zoals voor velen een grote belemmering in je dagelijkse leven.

Na veel online erover te hebben gelezen, toch de stap gemaakt voor een MiraDry behandeling. Na de intake, waar overigens heel duidelijk wordt uitgelegd wat er gaat gebeuren en wat je kan verwachten, een afspraak gemaakt voor de behandeling. Dit kon helaas pas na twee maanden, maar dat moet de pret niet drukken.

8 uur ’s ochtends aangekomen in Utrecht bij de Mauritskliniek, waar ik na aanmelding gelijk op tafel kon liggen. Zoals anderen hebben aangegeven is de verdoving enigszins onprettig, maar pijnlijk was het zeker niet. Toen de verdoving aan de rechterkant volledig was toegediend, ging de arts gelijk aan de slag met het MiraDry apparaat, terwijl haar collega aan de linkerkant met de verdoving verder ging. Heerlijk efficient!
Behandeling duurt even, echter voel je hier nagenoeg niks van. Toen de rechterkant gedaan was, was het tijd voor de linkerkant. Er was al gezegd dat de linkerkant wel eens wat gevoeliger kan zijn, dit bleek ook bij mij absoluut het geval te zijn… De behandeling aan de linkerkant deed af en toe best pijn, de arts kon echter gelijk het koelen beginnen als het te veel pijn deed. Niet prettig, maar ook niet te pijnlijk en als het goed is ook de moeite meer dan waard.

Na de behandeling van al met al ongeveer 2 uur met twee koelpacks onder m’n armen de auto in gestapt. Ik werd gelukkig opgehaald, kan mij niet voorstellen dat zelf rijden na de behandeling een verstandig plan is.

De eerste uren elke 10 minuten gekoeld (10 minuten links, 10 minuten rechts, en zo door). Dan besef je hoe kort 10 minuten eigenlijk is…. Na enkele uren begon de verdoving uit te werken en hier viel de pijn behoorlijk tegen. Waar ik een “onprettig gevoel” had verwacht, deed het flink pijn. Uiteraard drie keer per dag ibuprofen genomen wat ongetwijfeld wat heeft geholpen. ’S avonds slapen was een uitdaging, maar is uiteindelijk wel gelukt. Uiteraard de hele dag niet gezweet.

De volgende dag: een grote opluchting! De pijn was heel goed te doen en ik had vooral de bekende tennisballen onder m’n oksels zitten. Wederom ibuprofen genomen en ook deze dag veel gekoeld. In de loop van de dag begon de pijn verder af te nemen, tot het punt dat ik ’s nachts een soort van op m’n zij kon slapen. Ook deze dag nog geen druppel zweet kunnen ontdekken.

Dag erop wakker geworden met nagenoeg pijnloze oksels. Ook het tennisbal effect was al minder geworden. Later op de dag gaan autorijden, wat in het begin wat onprettig voelde maar na verloop van tijd werd dit steeds beter. Heb zelf het idee dat dit het proces goed heeft geholpen, door m'n armen veel te gebruiken om te sturen, maar geen fysiek zwaar werk te verrichten. Wederom nog geen zweet.

Nog een dag later en ik doe bijna alles weer zoals voorheen. Alleen met douchen nog maar geen zeep rondom het behandelde gebied gebruikt. Uurtje fietsen zorgde wel voor 1 lichte zweetvlek (het mag geen naam hebben, formaat van een 5 cent muntje en het was binnen 5 minuten ook weg).

Tot dusver viel het mij erg mee. De eerste dag was niet fijn, maar achteraf ervaar ik dit absoluut niet als een probleem en zal dit mij ook niet weerhouden van een eventuele tweede behandeling.

Ik verwacht dat ik nog wel meer ga zweten (100% resultaat is naar mijn weten nog nooit behaald). Echter als ik de hele dag aan het werk ben met af en toe wat fietsen/wandelen etc blijft alles kurkdroog. Dit is wel pas na een paar dagen en waarschijnlijk niet representatief voor wat ik op de lange termijn kan verwachten.

Een tweede behandeling volgt mogelijk na de zomer, eerst maar eens aanzien hoe dit bevalt.

Hoop dat anderen hier wat aan gaan hebben, ik ga mijn best doen af en toe een update te geven.
Danielle91
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 sep 2021, 17:25
Contacteer:

Re: Miradry - mijn ervaringen na eerste behandeling

Bericht door Danielle91 »

Hoihoi!

Bedankt voor je uitgebreide verslag over je ervaringen van de MiraDry behandeling. Ik ben heel erg benieuwd hoe het tot nu toe is bevallen. Zou je een update willen geven? :)

Groetjes,
Danielle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht