Laatste updates forum

Voor vragen, suggesties of problemen betreffende het forum maar ook mededelingen omtrent het forum.

Moderators: Thijs, Erje

Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Mooi dat het dan automatisch aangepast wordt naar welk device je gebruikt. Zelf erger ik me regelmatig aan sites niet op een tablet willen draaien. Je zou zeggen, in deze tijd waarin bijna iedereen zo'n ding heeft, dan wil je als bv webwinkel ook dat het werkt. Soms kan je dan klikken op " webversie " en dan werkt het weer wel.
Maar die logo's zijn nog steeds te breed als je het scherm horizontaal houdt?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Ja de logo's zijn zeker te breed. Op een smartphone zijn het de banners. Op een tablet het hoofdlogo. Heel irritant.

ik weet niet hoe ik dit zo snel kan fixxen. Ik heb wel de nederlandse taal nu dus in principe zou ik nu echt over kunnen. Toch wacht ik nog even... juist door dit soort dingen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Het is gebeurd hoor. We zijn over naar phpBB 3.1 en alles is goed gegaan qua installatie en configuratie. Ik hoor het graag als er problemen zijn. Het zal even wennen zijn voor ons allen maar we komen er niet onderuit !

Zwetende Thijs ! ;)

edit: vooral de database update die uitgevoerd moest worden was tergend traag en ik was als de dood dat het fout zou gaan. Toch is alles goed gegaan volgens mij.

- sortables captcha extension bij registratie is geinstalleerd en werkt.

ik ga tezijnertijd nog kijken voor een aparte goede banner extension zodat het misschien ook beter werkt op mobiele telefoons en tablets. Nu wordt dat nog niet goed weergegeven door de brede banners en hoofdlogo. Ik heb dus nog wat uitzoek werk te doen wat in de loop van tijd zeker zal gebeuren. Het forumsoftware is in ieder geval up to date en we draaien nu vrolijk op phpBB 3.1 ! Ik hoor het graag als er vragen zijn, opmerkingen, of het forum trager of sneller is etc. etc.

Nu eerst een biertje :) Thanx phpBB team voor de software en support!

Erje wil jij even kijken of je nog goed kan moderaten en of het duidelijk is? Alles is een beetje anders namelijk geloof ik.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Nou, dat biertje heb je verdiend hoor!
Ik zie het nu pas, ik was er gisteravond niet en ik zag meteen dat er iets veranderd is. Was laat geworden gisteren, half twee m'n bedje in, ben nu net wakker en ik zal je straks even laten weten of ik nog kan modereren zoals eerst.
Wat ik wel meteen mis, maar misschien zie ik die over het hoofd, is de knop " nieuwe berichten ". Die gebruikte ik altijd, erg handig. Maar die functie zit vast wel ergens, ik ga er straks eens even mee aan de slag.
Nogmaals, knap gedaan! Ik heb op andere forums meegemaakt hoe het de mist in kan gaan met eeen update en dat is niet leuk.
Oja, de lettertjes zijn nu kleiner. Is natuurlijk aan te passen met de tabletfuncties, maar ook even wennen ( voor de wat ouderen onder ons ;-) )

Knopje nieuwe berichten al gevonden, bij de snelle links :-)
En moderatie ziet er ook nog hetzelfde uit :banaan
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Toppie! We zullen nog wel tegen meer veranderingen aanlopen vermoed ik zo. Maar komt goed allemaal. We zijn in ieder geval al klaar voor de toekomst! Ben mega blij en trots dat het gelukkig zonder problemen is gebeurd allemaal. Als er mensen zijn met vragen of problemen mbt het gebruik van het forum dan hoor ik het graag hier.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Trouwens Erje, als je de volledige bewerker kiest ipv de quickreply dan kan je als het goed is wel scrollen bij een lang bericht. Check it out als je wilt op een tablet..... Ik hoor het wel.

Overigens heb ik nog wat kleine aanpassingen gedaan achter de schermen zeg maar. Ik ben eigenlijk best wel tevreden. Alleen de weergave op tablet en mobiele telefoons zint me totaal niet. Maar ik vrees dat ik dat met de huidige banners en hoofdlogo ook niet kan oplossen. Ik heb nog wel een mooi klein logo maar ik vind het echt niet mooi op een pc. Het gaat met echt te ver om een http://m.overmatigzweten.nl subdomein te maken. Ik zal links en rechts nog een balletje opgooien en vooral de uit te komen extensies in de toekomst in de gaten houden. Het heeft me aandacht en blijft dat houden. Voor nu is het even niet anders.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Ik gebruik nooit quickreply, maar altijd de volledige bewerker en kan toch niet scrollen.
Dit antwoord is voor het eerst vanaf m'n smartphone btw.
Overigens vandaag geprobeerd om m'n gebruikersnaam te veranderen, maar is nog niet gelukt. Kan dat eigenlijk wel?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Erje schreef:Ik gebruik nooit quickreply, maar altijd de volledige bewerker en kan toch niet scrollen.
Dit antwoord is voor het eerst vanaf m'n smartphone btw.
Overigens vandaag geprobeerd om m'n gebruikersnaam te veranderen, maar is nog niet gelukt. Kan dat eigenlijk wel?
hmmmm vaag eigenlijk want op de pc heeft die volledige bewerker wel scrollbars. Ik zet hem op mijn to do lijstje.
gebruikersnaam veranderen kan niet. Kan niemand, alleen ik ;) Dus geef maar door wat je gebruikersnaam moet worden dan wijzig ik het.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Zoiets dacht ik al. Maar als je kijkt bij Profiel en account instellingen, dan wordt het wel genoemd als zijnde een optie om dat zelf te veranderen. Maar toen dat niet lukte had ik al zo'n vermoeden dat wij dat zelf niet kunnen. Ik denk nog even na over mijn naam en laat het je weten.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Prima. Ik volg ondertussen de laatste ontwikkelingen en dan met name voor de Styles forum layout. Ik ben nog niet tevreden over met name mobiele weergave en tablet. Ook vind ik het forum er niet sneller op geworden. Wat jij? Went het al? Ik heb er beetje moeite mee.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Wat betreft de layout vind ik het niet eens zoveel verschillen met de vorige versie.
Ik heb net even de snelheid getest, maar ik vind het echt wel heel snel, als je het vergelijkt met andere sites. Ik werk voornamelijk op de tablet, maar ik zal de laptop er zo ook eens even op los laten. Qua snelheid zegt dat natuurlijk niks, want ik heb een al wat oudere laptop, maar eens even kijken hoe het er daar uitziet en werkt. Ook bekijk ik de site nu op de telefoon, dat deed ik eerst nooit, maar het is wel makkelijk dat dat ook kan. Nu kan ik nog eens midden in de nacht het forum checken :-)
Waar ik voornamelijk aan moet wennen is het veel kleinere lettertype.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Ik heb net even op de laptop gekeken en moet zeggen dat het er keurig uitziet. Net als op de pc eigenlijk. Ik heb de indruk dat het forum iets trager is qua benaderen en page refresh etc. Qua zoeken en topics lezen is hij wel razend snel. Misschien zit het tussen mijn oren. De layout verschilt niet veel maar ik mis het blauw een beetje op de achtergrond. Toch zit ik te denken om wellicht een andere layout te kiezen. Wat vind je van deze? :
http://inventea.com/phpbb/we_universal

Ohja die kleinere lettertype? Dat zie ik dus weer niet. Is dat echt zo? Zal eens kijken waar en of ik dat kan veranderen. Iets groter mag altijd als het kan.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Erje »

Ik vind het blauwe zoals het nu is mooier dan dat grijze. Ik heb de laptop nog niet aangehad. We kregen bezoek en zitten lekker buiten nu. Zo even met de hond en dan ga ik met de laptop aan de slag.
Misschien is dat lettertype automatisch kleiner geworden omdat het nu allemaal op een tablet of smartphone moet passen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Ja dat blauwe is inderdaad mooier. Misschien moet ik niet zo zeuren :)
Ik denk dat het lettertype veranderd is. Weet bijna wel zeker. Ik kan alleen niet meer testen hoe het was voorheen. ;) Ik heb wel navraag gedaan bij support maar heb nog geen antwoord. Wellicht is het vrij simpel om de text voor een ieder iets groter te maken. Als ik een mooie andere blauwe layout vind die net ff meer blauw is (ik vind het nu te witjes) dan kan ik die altijd nog installeren. Geniet van het mooie weer, ik lig met de griep op bed. :(
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Fontsize is groter nu. Hoop dat het leesbaarder is nu !

edit: kennelijk werkt het nu alleen op de pc en laptop pfffff :(
Plaats reactie