Cookie instellingen

Voor vragen, suggesties of problemen betreffende het forum maar ook mededelingen omtrent het forum.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Cookie instellingen

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Voor degenen die met internet explorer zitten (veruit de meesten) lees onderstaande even goed door..... Dit stukje is (c) hayabushaclubholland en ik was zo vrij om het te kopieeren en hier te plaatsen:


PROBLEEM: NIET INGELOGD BLIJVEN

Het opnieuw in moeten loggen op het forum wanneer je tussentijds een andere website hebt bezocht, of een volgende dag, dus na het afsluiten en opnieuw opstarten van de browser, het HH forum bezoekt.

OORZAAK: Dit wordt meestal veroorzaakt door foutieve cookie-instellingen van je browser. Let wel op dat je bij het inloggen het vakje 'herinner mij' hebt aangevinkt alvorens je het probleem bij de browser gaat zoeken.

Met name Internet-Explorer gebruikt veiligheidsinstellingen die afwijkend zijn van de normale webstandaards. Op het forum zijn inmiddels aanpassingen doorgevoerd om de cookie-instellingen ook voor Internet-Explorer normaal te laten functioneren, aangezien de combinatie cookies en frames op een website met name voor Internet-Explorer een probleem vormen. Mochten onderstaande instellingen geen oplossing zijn, dan is het advies om eens naar een alternatieve browser te kijken zoals bijvoorbeeld Firefox, K-Meleon of Netscape. Deze browsers zijn sneller, houden zich beter aan de webstandaards en zijn over het algemeen veel veiliger omdat ze niet in het Windows besturingssysteem zijn geintegreerd.



Controleren van de instellingen in Internet-Explorer:
- ga in het menu naar Extra, Internet-Opties, Privacy, Instellingen-geavanceerd

Hier moet aangevinkt zijn:
- automatische cookieverwerking opheffen
- accepteren bij Directe cookies
- accepteren bij Indirecte cookies
- Cookies per sessie altijd toestaan



Controleren van de instellingen in Mozilla applicaties (menu's kunnen enigszins afwijken):
- ga in het menu naar Edit, Preferences, Privacy & Security, Cookies

Hier moet aangevinkt zijn:
- Allow all cookies bij 'Cookie Acceptance Policy'
- Accept cookies normally bij 'Cookie Retention Policy'
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Thijs

Bedankt voor de 'sturing' naar de cookies. Het is me volgens mij gelukt om nu elke keer automatisch ingelogd te zijn. Is wel zo makkelijk.

Groetjes, Carina :D :D :D :D
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Thijs

Ben ik nu zo gauw ik mijn account heb geopend, ingelogd op je site.
Staat dan ook mijn naam constant bij de gebruikers? Of is dat alleen maar als ik je site open?
Ik weet het niet ,ben niet z'on compfreak.

Groetjes Carina :D :D :D :D
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Carina,

Als het goed is sta je alleen bij de gebruikerslijst als je de site opent!

Goed dat het werkt! haha bij mij werkt het niet :)

Je bent toch meer comp freak dan je denkt! ahha

Groetjes Thijs
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Thijs

Ik moest het nog in het engels doen ook, Nou dat viel niet mee ;)
We hebben windowsXP office en dat is alleen in het Engels, weet ik ook maar van mensen die er schijnbaar verstand van hebben

Groetjes Carina :D :D :D :D
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik heb xp home edition en uiteraard heb ik mijn cookie instellingen ook staan zoals ze zouden moeten, alleen kan ik dus niet automatisch weer inloggen. Weet je, ik maak me er nog geen eens druk meer om, er is maar een verklaring voor en dat is Microsux eh Microsoft.

Het was is en blijft de meest waardeloze software die er is. Ik heb ook linux draaiende hier maarja ik ben nogal perfectionistisch en dat betekend dat ik zoveel tijd kwijt ben om dat draaiend te hebben zoals ik wil dat ik er maar niet aan begin :)

Belangrijkste is dat mensen niet meer zomaar van het forum worden uitgelogd zonder dat ze dat willen na een paar minuten, als dat en de rest van het forum goed werkt ben ik tevreden!

Groetjes Thijs
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

nou, het ligt er weer uit, ik moet weer elke keer inloggen. :?
Nou ja, kost ook niet zoveel moeite. :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Carina,

Enige tip die ik dan kan geven is verwijder je cookies wederom. sluit explorer af, start opnieuw op ga naar overmatigzweten.nl en probeer het opnieuw. Ik word er ook een beetje gek van hoor. Dit forum is heel stabiel verder en heeft heel veel (technische) voordelen maar wat dit aan gaat is het een drama. Sorry.

Groetjes Thijs
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Geeft niks, valt mee te leven.
Plaats reactie