Goed Gevoel test Dé behandeling tegen zweten

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Goed Gevoel test Dé behandeling tegen zweten

Bericht door Thijs »

Goed Gevoel test Dé behandeling tegen zweten

door Nathalie Tops


Summertime en okselvijvers gaan helaas hand in hand. Tot nu. De nieuwe miraDrybehandeling belooft je blijvend van je zweetprobleem te verlossen. Redactrice Nathalie deed de test.

‘The sweat stops here’, dat is de belofte die miraDry op haar website maakt. Geen okselvijvers meer als ik mijn favoriete zomerjurkjes draag? Graag! Leuk extraatje: volgens de website zal ook de haargroei in de behandelde zone fel verminderen. Het klinkt mij allemaal als muziek in de oren. Daarom trek ik naar Skinperium in Boom, een van de eerste dermatologische centra in België die de miraDry behandeling aanbiedt. Nadat ze de oksels met enkele prikjes verdoofd heeft, begint de dermatologe aan de eigenlijke behandeling. Die gebeurt volgens de ‘landkaart’ van zweetklieren die op mijn oksels uitgetekend is. Per zone geeft het miraDry toestel precies gedoseerde hoeveelheden elektromagnetische straling af die de klieren vernietigen. Omdat de stralen tot diep in de huid dringen, zijn tijdelijke zwelling en blauwe plekken onvermijdelijk. Dat ondervind ik meteen aan den lijve: als ik van dokter Dierickx’ behandeltafel afkom, zijn mijn bovenarmen zowat in omvang verdubbeld en sta ik vol met blauwe plekken. Geen al te fraai zicht, maar gelukkig is het maar voor even.

'Mijn bovenarmen zijn zowat in omvang verdubbeld en sta ik vol met blauwe plekken'

Dat ‘even’ wordt bij mij uiteindelijk twee weken. Veertien dagen rondlopen met geïrriteerde en gezwollen oksels is geen pretje, maar een maand later kan ik tot mijn grote opluchting besluiten dat het de moeite loont. De zwelling is weg én … de zweetplekken ook! Hoe warm het ook is, onder mijn armen blijft het kurkdroog, zelfs wanneer ik bij dertig graden en in volle Spaanse zon een toeristenbus achterna ren. Bovendien blijven mijn oksels opvallend langer glad dan voorheen. Eind goed al goed dus, al is er een maar. De pijn onder mijn oksels is vier weken na de behandeling nog niet helemaal verdwenen maar volgens de dermatologe komt dat helemaal goed. Een tweede maar is de prijs, zijn droge oksels een maandloon waard? Als je alle deo's en scheermesjes die je in leven koopt optelt, kom je natuurlijk op een veel hoger bedrag uit en zeker voor mensen die last hebben van overmatig zweten is dit een levensveranderende ingreep.

Info: Een eerste sessie kost je 1500 euro. Indien er een tweede behandeling nodig is betaal je daarvoor 1000 euro.

Skinperium, Beukenlaan 52, 2850 Boom, Belgie
www.skinperium.com
Ook andere dermatologische centra bieden de behandeling aan.

Bron: https://www.goedgevoel.be/artikel/goed- ... en-de-test
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht