Op deze manier kom je écht van je zweetvoeten af

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Op deze manier kom je écht van je zweetvoeten af

Bericht door Thijs »

Op deze manier kom je écht van je zweetvoeten af

Toen een van mijn eerste grote liefdes zijn schoenen uittrok, viel ik zowat flauw. Wat een enorme zweetvoeten had hij. Ik kende hem nog maar net, dus ik wilde er niets van zeggen, maar de lucht was nauwelijks te harden. Zijn schoenen gooide ik, onder het mom van ‘ik houd van orde’, op de gang en ik sloot snel de deur. Later hebben we er hartelijk om gelachen, maar het is gewoon heel vervelend als je last van zwetende tikkels hebt. En mind you, niet alleen mannen hebben er last van, ook vrouwen kampen met dit probleem.

Want echt, er is geen mens die geen zwetende voeten heeft. Alleen heeft de een er meer last van dan de ander. Onder de voet zitten talloze zweetkliertjes net zoals in je handen die zorgen dat je voeten vochtig worden. Dat kan komen door het dragen van te warme, niet ventilerende schoenen. Als gevolg daarvan kan er vanuit je schoenen een indringende geur die naar kaas of azijn ruikt, opstijgen. Bacteriën en schimmels hebben bij zwetende voeten vrij spel en dus is de kans groot dat er een infectie ontstaat. Gek is dat het een veelvoorkomend probleem is, maar je er niet veel over hoort of leest.

Oorzaken zweetvoeten

Zweetvoeten ontstaan door, zoals eerder gezegd, schoenen die niet ademen. Dit is één van de belangrijkste en meest voorkomende oorzaken. Een andere oorzaak is dat schoenen niet vaak genoeg worden gewisseld. Voor een frisse geur is het niet bevorderlijk dagenlang dezelfde sneakers of hakken te dragen. Datzelfde geldt voor sokken. Elke dag schone sokken, gemaakt van katoen, draagt bij aan schone en lekker ruikende voeten. Tenslotte is persoonlijke hygiëne belangrijk. De voeten schoonhouden en goed afdrogen (vooral tussen je tenen!) na douche of bad.

Welke klachten kun je krijgen?

Het is niet levensbedreigend als je onderdanen stinken, maar als je er niets aan doet, kunnen er wel klachten ontstaan. Warme en vochtige voeten zijn een walhalla voor bacteriën die het heerlijk toeven vinden onder je voet. De bacteriën maken de huid kwetsbaar waardoor er infecties kunnen ontstaan. Dat kan een schimmelinfectie zijn, maar ook infecties met micro organismen. Bovendien zijn je voeten gevoeliger voor blaren en kalknagels. Zorg dus goed voor je voeten!

Hoe krijg je weer frisse onderdanen?

Wat kun je doen als je regelmatig van schoenen wisselt, zorgt voor schone sokken en je voeten schoonhoudt en dan toch nog zweetvoeten houdt? Dan kun je uitwijken naar middeltjes die ervoor zorgen dat je van je probleem afkomt. Er zijn producten die de symptomen bestrijden. Deodorant, crèmes en geurvreters zorgen voor tijdelijk frisse voeten, maar de oorzaak van stinkvoeten wordt hiermee niet aangepakt.

PediFris® werkt snel

Een middeltje dat wel doet wat het belooft is PediFris®. Dit poeder kun je in je schoenen strooien voordat je ze aantrekt. Wees niet bang dat iedereen kan zien dat je je voeten hebt bepoederd, want het goedje lost op en laat ook geen vlekken op je sokken achter. Fijn is dat PediFris® snel werkt: na enkele dagen merk je dat je voeten minder stinken en niet meer zo zweterig aanvoelen. Als je PediFris® in al je schoenen strooit, wordt de ontwikkeling van voetschimmel gestopt, voorkomt het dat je kalknagels krijgt, helpt het tegen stinkende voeten en vermindert het klamme voeten.

Zo zie je maar: het is helemaal niet nodig om angstvallig je schoenen aan te houden omdat je schaamt voor je zweetvoeten. Er is gewoon wat aan te doen!

Bron: https://damespraatjes.nl/op-deze-manier ... voeten-af/

Okay, enigszins een vorm van reclame maar ik vond het toch wel de moeite waard dit te delen. Persoonlijk gebruik ik liever de cederhouten inlegzooltjes van nosweat.nl maar wellicht is dit ook goed spul.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht