‘Dit is de oplossing voor een grote groep’

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

‘Dit is de oplossing voor een grote groep’

Bericht door Thijs »

‘Dit is de oplossing voor een grote groep’

november 28, 2016 

‘Dit is de oplossing voor een grote groep’

Afbeelding

Eigenlijk is hij cardiothoracaal chirurg, maar daarnaast zet Theo Klinkenberg zich in voor de mensen die lijden onder focaal (plaatselijk) overmatig zweten, vanuit de HyperHidrosisKliniek in Groningen. Hij ontwikkelde een uiterst veilige en effectieve behandeling die én direct maximaal resultaat laat zien én een minimale belasting kent voor de patiënt.

Hoe is deze behandeling ontstaan?

“In 2011 heb ik een bestaande operatie verder ontwikkeld voor mensen die last hebben van overmatig zweten. Die operaties waren namelijk best ingrijpend en kenden verschillende bijwerkingen. Een zo laag mogelijke belasting voor de patiënt, dat was mijn streven. Dat is gelukt: we maken nu slechts een sneetje van minder dan een centimeter en behandelen beide zijden tegelijkertijd. Met gepaste bescheidenheid kan ik zeggen dat we hiermee iets hoogstaands bieden. Er zijn zoveel mensen die vastlopen in dit probleem, wanneer je daar een goede oplossing voor hebt dan moet je daar iets mee, vanuit je artsengevoel.”

Hoe werkt het precies?

“Voorheen werd de zenuw waar we ons op richtten weggenomen. Dat kon echter bijwerkingen geven zoals een afhangend ooglid of overmatig zweten op andere plekken. Daarom nemen we nu de zenuw alleen door op een specifiek niveau en houden het letsel aan die zenuw zo minimaal mogelijk. Dat geeft maximaal resultaat met minder bijwerkingen, blijkt uit wetenschappelijk onderzoek én zien we in onze kliniek. Daarnaast is er geen sprake van complicaties. De herstelperiode is daardoor heel kort: op zaterdag komen de mensen binnen en op zondag lopen ze de kliniek weer uit. Ze mogen de eerste dagen nog niet voluit sporten of onder de douche, maar in principe zijn ze er snel weer bovenop. Met direct resultaat.”

Wat is het effect ervan op jullie patiënten?

“Wanneer ze wakker worden na de operatie is er vaak eerst een gevoel van ongeloof, dat hun probleem echt over is. Dan komen de emoties en gaat er tegelijkertijd een wereld voor ze open. Hyperhidrosis is nog altijd een miskende aandoening, zowel in de publieke als medische sector. Daarop ingrijpen wordt nog te vaak gezien als een cosmetische ingreep, wat absoluut onterecht is want het is echt een handicap.”

Bron: https://www.mijngezondheidsgids.nl/is-o ... ote-groep/
Henk911
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 08:36
Contacteer:

Re: ‘Dit is de oplossing voor een grote groep’

Bericht door Henk911 »

Zou dit ook werken als je al ETS hebt gehad met daarna compensatie-zweten ?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: ‘Dit is de oplossing voor een grote groep’

Bericht door Thijs »

Hoi Henk,

Ik zou even informeren bij de hyperhidrosiskliniek.
Plaats reactie