Monica Geuze ondergaat 'pijnlijke' behandeling tegen zwetende oksels

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Erje, Thijs

Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Gutsende Geuze
Door RTL Boulevard·11 juli 2024·Aangepast: 11 juli 2024
RTL Boulevard

Helemaal klaar is Monica Geuze (29) met haar zweetoksels. De presentatrice heeft last van overmatig zweten, maar heeft een behandeling ontdekt die haar daar voorgoed van af moet helpen. Al is die helaas niet pijnloos, vertelt ze in haar podcast 'Geuze & Gorgels'.
"Het is wel een keer klaar met het verminken van jezelf, hè"

Monica heeft sinds haar zwangerschap van dochtertje Zara-Lizzy last van een 'ongemakkelijk' probleem: overmatig zweten bij haar oksels. Daarom besloot ze er iets aan te doen. "Ik heb een behandeling gedaan onder mijn oksels, waardoor je stopt met zweten", deelt ze met haar podcast-luisteraars.

Hoe zo'n behandeling eruit ziet? "Dan word je eerst helemaal verdoofd, allebei de armen. Dus daar gaan flink wat prikken in. Echt, prikken in je oksels is één van de naarste gevoelens die er is. (...) Daarna voel je niks meer en daarna gaan ze met een soort zuignap, met een laser erin, dan zuigen ze echt in je arm naar binnen en dan maken ze die zweetklieren kapot."

De pijn kickte pas in toen Monica de kliniek verliet. "Thuis begint het te zwellen en te prikken. (...) Het deed píjn, jongen", zegt ze tegen mede-presentator Kaj Gorgels. Helaas voor de presentatrice moet ze hierna nog een keer langs voor een vervolgbehandeling. "Ik zie er ook echt tegen op." Na haar tweede behandeling zou ze als het goed is de rest van haar leven van het probleem af zijn. Hoewel die dus nog moet plaatsvinden, merkt ze al resultaat. "Ik ben er echt blij mee. Ik merk verschil. Het werpt echt zijn vruchten af."

Kaj vraagt zich vooral af waar het zweet in haar oksel nu naartoe gaat. "Het is maar een bepaald percentage [zweet, red.] wat er via jouw oksel uitkomt, de rest komt er via andere plekken uit. Dus het vindt zijn weg wel", legt Monica uit. Hoewel haar beste vriend blij is dat haar probleem is verholpen, hoopt hij wel dat de presentatrice nu stopt met haar ingrepen. "Het is wel een keer klaar met het verminken van jezelf, hè", grapt hij.

Het is niet de eerste keer dat Monica haar oksels heeft laten behandelen tegen zweten. "Ik deed al weleens botox in mijn oksels spuiten en dat verstopt dan die zweetklieren. Maar volgens mij kan je lichaam botox ook weer afstoten en dan werkt het weer niet. Dus dan moet je per oksel 25 prikken, wat ook echt pijn doet, en dan werkt het niet eens. Dus daar was ik klaar mee." Daarbij is het resultaat met botox sowieso tijdelijk.

Naast de pijn is er nog een groot nadeel aan de nieuwe behandeling, deelt Monica. "Het is echt teringduur en het wordt ook niet vergoed." Hoeveel de ingreep haar heeft gekost, is niet bekend. Gelukkig heeft Monica geld genoeg:

Bron: https://www.rtl.nl/boulevard/entertainm ... ie-podcast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht