Vragen over SweatCare & Drionic

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Vragen over SweatCare & Drionic

Bericht door Morpheus »

Hallo mensen,

Ik heb vandaag nu al een paar uur zitten lezen op dit forum en ik moet zeggen dat ik veel van de dingen die mensen noemen (constants snel handjes afvegen, vervelende ervaringen, etc) erg herken uit mijn eigen leven. Ik loop al een tijdje bij mijn dermatoloog en via hem heb ik dan ook aluminiumhyxchloride voorgeschreven gekregen. Daarmee heb ik echter alleen in de ochtend droge handen, terwijl in de loop van de dag mijn handen toch weer beginnen te zweten. Het is niet dusdanig dat de druppels er vanaf vallen, maar het is wel constants vochtig en klef.

Momenteel zit ik nog op school en dat is toch een redelijk informele situatie, waardoor ik niet vaak mensen de hand moet schudden of iets dergelijks. Ik maak me echter wel zorgen wat er gebeurd als ik ga werken (over iets minder dan een jaar) of als ik een relatie krijg. Ik zat daarom te kijken naar Iontoforese. Hierover had ik echter wel een aantal vragen (vooral gezien mijn dermatoloog er verder niets over weet), waarbij ik hoop dat mensen die het al hebben geprobeerd deze kunnen beantwoorden:


1) Wat is nu eigenlijk het verschil tussen SweatCare & Drionic? Via mijn dermatoloog kreeg ik een briefje van SweatCare, maar deze is schijnbaar aanzienlijk duuder dan Drionic. Werkt de ene beter dan de ander?
2) Worden deze dingen vergoed? Volgens mijn dermatoloog (en de brief van SweatCare die ik van hem kreeg) wordt het bij sommige verzekeringsmaatschappijen wél vergoed. Bij welke wordt het dan vergoed en voor hoeveel?
3) Wat voor batterijen gaan erin? Zijn dat gewoon van die standaard dingen? Werken oplaadbare ook?
4) Als ik kijk naar dit plaatje (http://www.drionic.com/images/sweaty_palms.jpg) lijkt het erop dat niet de hele hand erin past? Bij het plaatje gaan alleen de vingers in het voorste bakje!? Je zou toch verwachten dat je hele hand er in moet passen.
5) Ik heb begrepen dat je het in eerste instantie het een periode van 3 weken elke dag moet gebruiken. Hoe zit het daarna? Moet je het daarna dagelijks, wekelijks of maandelijk doen?
6) Zoals ik al zei werkte aluminiumhyxchloride bij mij niet. Is er dan wel reden om aan te nemen dat dit wél werkt? Het is toch een hoop geld, dus het is natuurlijk niet leuk als ik er achteraf niets aan heb.


Alvast bedankt voor alle reacties!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi,

Ik kan niet al je vragen beantwoorden omdat ik zelf geen ervaring heb met iontoforese. Wat ik wel weet is dat het heel verschillende resultaten geeft, bij de een werkt het prima, bij de ander totaal niet. Er zit dus een risico aan.

Een sweatcare en een drionic zijn in principe alle 2 hetzelfde, het zijn alleen 2 verschillende merken. Of de een beter dan de ander is betwijfel ik.

Zover ik weet worden die dingen wel vergoed, maar ik zou het zeker navragen bij je verzekering. Vroeger moest je in ieder geval borg betalen want dan huurde je zo'n ding via het ziekenhuis. Of dat nog kan weet ik niet.

Je kunt het proberen. Of het werkt weet je alleen als je het geprobeerd hebt.... succes!

Groetjes Thijs
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Hallo,

Als je van school komt kom je in een hele andere wereld terecht. Vergeet niet dat je schoolvrienden je ook geaccepteerd hebben zoals je bent en dat zullen een toekomstge werkgever en collega's ook doen. Wees wel altijd eerlijk, zeg wat je hebt dat maakt het voor jezelf gemakkelijk en het geeft een goede aanleiding om erover te spreken. Als ze je niet accepteren zoals je bent zijn ze je niet waard. Ik heb jaren lang heel erg gezweet en zat met een handdoek op schoot tijdens mijn werk. Van al mijn collega's heeft nooit iemand er naar of lelijk over gedaan.

Ik heb de ionforese jaren geleden gebruik. Dit werd toen bij de fysiotherapeut gedaan. Vraag aan je dermathoploog of hij je kan doorsturen naar en collega die hierover wel de goede kennis heeft. Het is lastig om bij een dokter te zitten die voor jouw problemen niet de goede kennis in huis heeft.

Zoals Thijs al vermelde maakt zit er qua apparaat weinig verschil in alleen het is een ander merk.

Er is nooit een garantie of iets werkt of niet. Een ding weet ik wel zeker dat bij de alu chloride je telkens een inhaal race krijgt.
Voor vergoeding moet je echt eerst je zorgverzekeraar bellen. In het nieuwe pakket is er zoveel veranderd, dat ze eigenlijk het eerste jaar bijna alles vergoeden. Ik zit bij menzis en die vergoeden alles.

Groetjes en suc6 met het uitzoeken.

Mirela
Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Bericht door Morpheus »

Ik heb inmiddels contact opgenomen met Amicon, maar die wisten mij ook niet te vertellen of het vergoed zou worden :? Hun advies was om het aanvraagformulier van mijn dermatoloog maar gewoon op te sturen en dan zou het vanzelf wel goedgekeurd of afgekeurd worden :P

Iemand nog een idee of er ook oplaadbare batterijen in gaan?
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Bericht door TiGeR79 »

nee er gaan geen normale batterijen in en dus ook geen oplaadbare...
ik hbe zelf de "oksel" versie en die is weer net iets anders...
qua resultaten viel het mij ietwat tegen, enorm veel verschil zie ik niet, daarom heb ik voor komende maandag ook een afspraak in antwerpen voor een botox-behandeling...
ik kan me nog wel herrineren dat (als je een beetje handig bent met electronica en solderen) een manier is om die voet/hand drionic wel op gewone 9v batterijen te laten draaien... kwestie van google-en zou ik zeggen...
Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Bericht door Morpheus »

TiGeR79 schreef: ik kan me nog wel herrineren dat (als je een beetje handig bent met electronica en solderen) een manier is om die voet/hand drionic wel op gewone 9v batterijen te laten draaien... kwestie van google-en zou ik zeggen...
Dat is misschien wel interessant. Weet je nog waar je die info hebt gevonden?

Daarnaast vroeg ik me nog af hoe lang zo'n behandeling werkt (als je de instellingsfase inmiddels hebt afgerond). Moet je het dan nog steeds dagelijks doen?
Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Voor de aanpassingen kun je kijken op de volgende site:

http://www.geocities.com/drionicmods/
Morpheus
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 23 feb 2006, 14:55
Contacteer:

Bericht door Morpheus »

Dennis schreef:Voor de aanpassingen kun je kijken op de volgende site:

http://www.geocities.com/drionicmods/
Dat ziet er best wel ingewikkeld uit en als het fout gaat heb je natuurlijk geen garantie meer. Krijg je de batterijen vergoed via de verzekering? Als dat het geval is hoef je natuurlijk niet zo moeilijk te doen of wel?
gabie
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 13:00
Contacteer:

Bericht door gabie »

hey morpheus,
Onlangs (ongeveer 1 maand geleden) iontoforese gedaan in het ziekenhuis. Ik moest voor 3 maanden lang, 3 keer per week naar het ziekenhuis, om daar de therapie te volgen. Ik moet zeggen dat het bij mij erg goed gewerkt heeft. Ik kon de therapie daar gratis doen. Ik en mijn ouders denken er nu over om het apparaat aan te schaffen. DIT WORDT NIET VERGOED!!! (ik weet dit van mijn dermatoloog). Omdat het apparaat nogal prijzig is, raad ik je aan om eerst eens naar een dermatoloog te gaan, zodat je daar iontoforese kan proberen. Verder raadde mijn dermatoloog mij aan om, als ik het apparaat wil aanschaffen, de Hidrex te kopen. (www.hidrex.de) Volgens hem was de sweatcare niet zo goed...


Nog even de antwoorden op je vragen, sommige heb ik hierboven al beantwoord, maarja:
1) Mijn dermatoloog zegt dat de sweatcare niet zo goed is, waarom weet ik niet. In het ziekenhuis heb ik de iontoforese met de hidrex gevolgd, die vond ik erg goed.
2) Voor zover ik, en mijn dermatoloog weten, wordt het thuis aanschaffen van zo'n apparaat niet vergoed! Als je er achter welke verzekeringsmaatschappijen er volgens sweatcare het wel vergoeden, zou ik dat graag willen weten :o !
3) Ik heb alleen ervaring met de hidrex, en die gaat op stroom, dus gewoon de stekker in het stopcontact steken. Dan doe je water in 2 bakjes. In die bakjes ligt een metalen plaat. Op het apparaat kan je met knopjes de hoeveelheid stroom instellen.
4) Ik heb zoals ik al zei alleen ervaring met de hidrex, en daar past je hele hand (of voet) gewoon in!!
5) Als je ermee begint moet je het inderdaad minstens 3 keer per week doen. Meer mag ook. Als je het een tijdje hebt gebruikt, (ik zou zeggen ongeveer 2 a 3 maanden) dan kan je het een beetje afbouwen. Maar het is voor iedereen verschillend. Sommigen hebben er uiteindelijk genoeg aan om eens in de 2 weken het apparaat te gebruiken, maar weer anderen moeten het apparaat wel 3 keer per week blijven gebruiken.
6) Ik heb die aliminiumchloride ook gehad, werkte ook niet. En dit werkte bij mij wel. Je moet overigens niet verwachten dat je handen opeens helemaal niet meer zweten, als je iontoforese gebruikt. Als de iontoforese werkt, dan ga je gewoon als een normaal persoon zweten.

Veel succes, ik hoop dat je nog iets van je laat horen :D
Groetjes, Gabrielle
Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi Gabie,

Leuk dat je een reactie geeft over jouw ervaringen met Iontoforese. Ik heb ook last van zweethanden en voeten en ik zit ook te overwegen om de Drionic te kopen. Heb jij de therapie voor je handen of voeten gebruikt? Ik lees namelijk niet zo veel over deze therapie voor je voeten en ik ben benieuwd of iemand daar ervaringen mee heeft.

Groetjes,

Dennis
gabie
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 13:00
Contacteer:

Bericht door gabie »

Hey dennis, :)
Ik heb de therapie voor mijn handen en voeten gevolgd. Eerst een kwartier de handen, daarna een kwartier de voeten. Bij mijn voeten werkte het nog ietsje beter dan bij mijn handen. Ik denk dat dit komt omdat mijn voeten meer volt aankunnen dan mijn handen. (waarschijnlijk omdat je op je voeten meer eelt hebt). Dus kon ik bij mijn voeten meer volt instellen, waardoor het ook beter werkte denk ik. Ik heb al zweethanden & voeten vanaf mijn geboorte. En jij? Als je nog vragen hebt over iontoforese dan kan je me ook altijd een prive-bericht sturen.
groetjes :zwaaien
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

Zelf heb ik de Sweatcare aangeschaft. Ik merk geen enorm verschil, maar het duurt toch net iets langer wanneer je geprikkeld wordt te zweten dan normaal vind ik. Bovendien vind ik het gewoon fijn dat ik toch iets in huis heb dat enigszins helpt. Oplaadbare batterijen van de HEMA, heb ze na minstens 50x gebruiken nog steeds niet opnieuw hoeven op te laden!
Eerst proberen bij de fysiotherapeut lijkt mij een tip voor je, dat heb ik zelf ook gedaan.
Bij mij hielp Syneo5 de eerste 2 dagen, daarna heeft het niet meer gewerkt. Op mijn handen heeft het trouwens geen enkel effect..
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hier een fotootje van zo'n apparaat!

Afbeelding
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

hey...


helaas kan ik de eerste vraag niet beantwoorden want ik heb alleen drionic dus weet ik het verschill niet maar de overige vragen kan ik je misschien wel bij helpen

2) ik heb de drionic uit amerika laten halen, me zus heeft het voor me bestelt dus hoe en wat weet ik niet precies maar als je wilt kan ik het voor je navragen de prijs was ongeveer 180 euro als ik me niet vergist maar er komt wel nog verzendt kosten bij...

3) het zijn helaas geen standaart batterijen maar special gemaakt voor drionic... maar misschien als je iemand kan vinden die handig is met electronische apparaten dan kan je het wellicht ombouwen zodat hij op gewone batterijen werkt.

4) ik heb dus precies het apparaat op de foto en het klopt je handen gaan er niet helemaal in... heel gek en onlogische dus vond ik, maar jah wat ik dus doe is 10 minuten het achterste gedeelte van me hand ( me handpalm dus ) op het hoge gedeelte plaatsen en daarna 10 minuten me vingers in het voorste diepe gedeelte plaatsen..

5) ik heb het zeker een maad elke dag gebruikt en jah wat zal ik zeggen, eerst leek het of het echt 100% hielp maar later kreeg ik door dar het gewoon iest langer duurde voor me handen nat waren van de zweet. want als ik eenmaal handen moest schudden of ergens ging waar ik kennis moest maken met mensen dan waren me handen echt klets nat, zo nat dat het er van af druppelt

6) ik heb ook aluminiumhyxchloride, je hebt het in 2 soorten.
de 1 is vloeibaar en de ander is een cremé. voor mij gevoel werkt de cremé iest beter....



ondanks al deze dingen (drionic en aluminiumhyxchloride) zweet ik toch heel erg als ik weet dat in handen moet schudden. maar het valt te proberen misschien helpen deze dingen jou wel

veel succes.....
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

hey mike, werkt het bij jou beter om iontoforese in combinatie met aluminiumchloride te gebruiken? ik wil dit namelijk ook proberen, weer eventjes langs de huisarts dan. Ik heb ik na iotoforese ook nog steeds doorweekte handen, alleen begint het iets minder snel dan zonder ionto.

en weet iemand tot hoeveel procent je alumniumchloride kan krijgen? want ik las ergens dat voor de handen pas vanaf 30% kan gaan werken, ik heb nu 20.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht