Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
M@ndy
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 09:06
Contacteer:

Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Bericht door M@ndy »

hallo,

Ik zweet al mijn hele leven meer dan normaal. Volgens mijn moeder lag ik al babietje al met vochtige handjes in de wieg! Toch weet ik pas sinds kort dat er een naam voor dit probleem bestaat, dat er meer mensen zijn die er evenveel last van hebben als ik en dat er ook behandeling mogelijk is! Vooral dat laatste vond ik schokkend. Ik heb regelmatig gesproken met huisartsen en dermatologen en eigenlijk ben ik altijd een beetje afgescheept. Nu blijken er naast de middeltjes die je in de apotheek kunt kopen (en die bij mij niet werken) nog veel meer mogelijkheden te zijn.
Na een hoop lezen op o.a. dit forum en dubben over operaties, medicijnen enz. , ben ik deze week gestart met Iontoforese. Mijn eigen fysiotherapeut hier in het dorp bleek de behandeling te kennen en wilde me graag de gelegenheid geven om het uit te proberen!! Op deze manier hoef ik niet meteen een prijzig apparaat aan te schaffen.
Ik heb net mijn tweede behandeling achter de rug en ik hoop zo dat het helpt. (Maar nu ik dit type, merk ik er nog niets van want denken aan zweten roept het meteen weer op). Ik heb nog heel wat vragen:
Hoe snel wordt het effect merkbaar? Hoe vaak per week moet je behandelen? Hoeveel minuten per keer? (Ik heb de eerste keer 10 minuten gedaan, vandaag 20 minuten) Hoeveel mA moet je gebruiken?
Ik hoop dat iemand meer ervaring heeft en me wat wijzer kan maken.

Groetjes Mandy
Annem1964
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 11:49
Contacteer:

Re: Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Bericht door Annem1964 »

Beste Mandy,

De apparatuur waarover je vragen hebt wordt door ons bedrijf (van der Bend bv) geleverd. Graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om jouw vragen te beantwoorden.

In principe mag er dagelijks behandeld worden gedurende 15 minuten. Na 10 à 15 behandelingen kun je gaan merken of de behandeling effect heeft. Vervolgens is het noodzakelijk om "onderhoudsbehandelingen"te blijven volgen van gemiddeld 2x per week om het gewenste resultaat te behouden. De apparatuur voor thuisgebruik is reeds ingesteld met de juiste doseringen maar deze kunnen desgewenst altijd worden aangepast.

Ik hoop jouw vragen op deze manier te hebben beantwoord. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd vrijblijvend contact opnemen met mij, of één van mijn medewerksters. (Van der Bend bv/Brielle/www.vanderbend.nl/0181-418055) Met vriendelijke groet, Annemarie van der Bend
Loona
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Re: Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Bericht door Loona »

Inderdaad. Ik heb eerst gedurende een maand elke dag de therapie gedaan. Gedurende een 15 min voor de handen. Daarna enkel twee keren per week (woensdag en zondag bij mij)! Volt moet je zelf zien in te stellen, wat voor jou aangenaam / te doen lijkt voor de 15 minuten.
Veel succes alvast!
M@ndy
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 09:06
Contacteer:

Re: Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Bericht door M@ndy »

Hallo Loona,

Bedankt voor jouw reactie. Ik ben ondertussen ook gewoon maar begonnen. Ik heb zelf een apparaat gemaakt volgens de filpjes op you-tube. (2 6 volts batterijen en wat krokkedillenbeksnoertjes aan metalen schalen) En het werkt hartstikke goed!!!! Na 1 week intensief behandelen had ik al effect. En het blijft droog. Ik heb nu al anderhalve week helemaal droge handen en voeten! Zelfs tijdens warm weer, zelfs tijdens moeilijke gesprekken, zelfs als ik eraan denk en ook tijdens het sporten. Ik ben heel blij met het resultaat. Ik heb liever op deze manier geen last meer van overmatig zweten dan met behulp van medicijnen of een heftige operatie. Ik hoop dat heel veel andere overmatige zweters deze behandelwijze ontdekken. Succes iedereen.
Mitchel
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 28 jun 2011, 17:07
Contacteer:

Re: Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Bericht door Mitchel »

Hallo Mandy,

Ik zag tussen de reacties dat je zelf een ionteforese apparaat hebt gemaakt via youtube filmpjes.
Mijn vraag was of je misschien de link van het youtube filmpje zou kunnen geven, en zou kunnen vertellen hoe en met wat je het apparaat precies gemaakt hebt?
Ik hoop ook dat het bij mij werkt! Alvast bedankt.

Mvg Mitch
pingu
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 10:35
Contacteer:

Re: Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Bericht door pingu »

Hallo Mitchel,

Een doe-het-zelf fimpje kan je onder andere hier vinden:
http://www.prevent-sweating.com/blog/bu ... ne-at-home
Het werkt met 6 volt batterijen, metalen schaaltjes en draden met krokodillenklemmen.

Als de therapie werkt bij jou, kan je nog steeds beslissen een toestel aan te kopen.
Sinds kort verdelen wij een handig toestel, de Dr Derm Hyperhidrosis:
http://www.online-care.eu/pd/157/nl-BE/ ... erhidrosis" onclick="window.open(this.href);return false;
In juli plannen we een promotie op de prijs, deze gaat later vandaag online.

Succes!
M@ndy
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 09:06
Contacteer:

Re: Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Bericht door M@ndy »

Hallo Mitchel,

Hierboven staat inderdaad de link naar het filmpje. Je vindt onder de film ook heel veel informatie over deze methode in de reacties. Meer dan twee 6 volt blokbatterijen (te koop bij onder andere campingwinkels), 3 testsnoertjes met krokedillenbekjes om ze aan te sluiten en 6 metalen bakken die groot genoeg zijn voor je handen/voeten.. Je kunt ook online bestellen bij http://www.elektronica-online.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; . De batterijen kosten daar 3,90 per stuk, de snoertjes gaan per 10 stuks voor 3,50
Ik heb bij de Sligro bakken gehaald zoals je ze bij een lopend buffet ziet. Maar deze zijn ook online verkrijgbaar voor ongeveer 10 euro per stuk. In totaal was ik met verzendkosten erbij nog geen 40 euro kwijt voor het hele apparaat. Je hebt echt geen duur apparaat nodig (sorry pingu)
Je vult de bakken met lauwwarm water zodat je je handpalmen onder kan dompelen. Je verbindt de batterijen met elkaar met een snoertje ( van plus naar min). Dan verbind je de pluspool van de ene batterij naar een bak, dan de min pool van de andere batterij naar de andere schaal. Let op dat de bakken elkaar niet raken.
Dan doe je je handen in de bakken. Je krijgt op den duur een prikkend gevoel in je handen. Na 10 minuten moet je de polen wisselen en nog eens 10 minuten met je handen in het water. Bij mij prikt het de tweede 10 minuten erger. Ook als je een wondje hebt kan het flink prikken. Met een beetje vasaline kun je dat verhelpen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor je voeten.
Maar het geeft echt hele goede resultaten. Ik heb echt droge handen en voeten. En na een tijdje hoef je ook niet meer iedere dag te behandelen. Ik kan nu toe met eens in de twee weken.
Heel veel succes, ik hoop dat het bij jou ook net zo goed gaat werken.

Mandy
Jasper1526
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 jun 2023, 23:55
Contacteer:

Re: Hoe snel merk je resultaat bij Iontoforese?

Bericht door Jasper1526 »

Geachte,
Ik heb een iontoforese toestel gekocht (dermadry) en heb het nu 3x gebruikt (3 dagen op rij), momenteel merk ik geen resultaat: men handen zijn nog steeds heel zweterig. Na hoeveel behandelingen/dagen merkte jij dat je handen echt niet meer zweten en je probleem dus was opgelost. En blijft het voor altijd zo als je het wekelijks onderhoud? Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht