iontoforese op de lange termijn

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Johanna
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 19:18
Contacteer:

iontoforese op de lange termijn

Bericht door Johanna »

Beste allemaal,

In het verleden (ondertussen bijna 10 jaar geleden) heb ik al eens de Drionic gebruikt als middel tegen zweethanden, -voeten, en -oksels. Voor zover ik me herinner werkte het best goed, maar het probleem was altijd dat je in de Drionic niet je gehele handen/voeten onder water kon doen, waardoor het maar plaatselijk hielp. Ondertussen gebruik ik alweer jarenlang botox voor mijn oksels en ben ik allang gestopt met de Drionic.
Op internet zag ik nu de Hidrex apparatuur en die ziet er veel beter uit qua gebruiksgemak: werkt op normale stroom in plaats van batterijen en je hele hand/voet past erin. Toen kreeg ik het idee om misschien toch maar eens die machine aan te schaffen, maar de prijs is nogal hoog. Vandaar mijn vraag:
***Wat merken jullie van iontoforese op de lange termijn? Blijft het werken, ook na meerdere maanden/jaren? Of wordt de werking minder?***
Helemaal als iemand ervaring heeft met de Hidrex apparatuur op de lange termijn dan zou ik daar heel graag meer over horen. Maar alle informatie is welkom. Ik hoop dat er mensen zullen reageren, want het blijft een gevecht om een normaal leven te leiden met al dat gezweet!

liefs, Johanna
Loona
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Re: iontoforese op de lange termijn

Bericht door Loona »

Ik gebruik mijn hidrex-apparaat nu ondertussen bijna 4 jaar, en ik heb nog altijd niet het gewenste resultaat zoals ik zou willen. Ik heb al naar allerlei oplossingen gezocht (nieuwe platen omdat er altijd veel kalk opkwam, het toestel laten onderzoeken, nieuwe doekjes, flessenwater ipv kraantjeswater, ...)
Natuurlijk zou het veel erger zijn als ik het apparaat niet zou gebruiken. Soms werkt het wel en soms werkt het niet. Heel raar.

Groetjes
Johanna
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 19:18
Contacteer:

Re: iontoforese op de lange termijn

Bericht door Johanna »

Hoi Loona,

Bedankt voor je reactie! Uit wat je beschrijft maak ik op dat je wel wat effect merkt? Kun je aangeven hoe effectief het apparaat het zweten vermindert: wordt het een klein beetje minder of is er echt een aanmerkelijke verbetering? Gebruik je het apparaat voor je handen of voor een andere vorm van HH en hoe vaak gebruik je het apparaat per week? En heb je het idee dat de effectiviteit van de behandeling in de loop van de jaren veranderd is? Of was het altijd al zo dat het niet het gewenste resultaat oplevererde? Ik hoop dat je mijn reactie nog leest en wellicht tijd hebt om het een en ander verder toe te lichten.
Trouwens: er zijn blijkbaar twee Hidrex apparaten. De PS (puls stroom) en de GS (gelijk stroom). Welke heb jij?

groetjes, Johanna
Loona
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Re: iontoforese op de lange termijn

Bericht door Loona »

Johanna,
Ik gebruik het Hidrex apparaat GS (maar ik weet wel niet juist welk verschil er is tussen GS en PS...)
Wel, toen ik het apparaat in het begin gebruikte, waarbij je het één maand elke dag moet opbouwen, had ik een heel goed resultaat, mijn handen en voeten waren kurkdroog. Daarna moet je het afbouwen naar 2 à 3 dagen per week (bij mij een zondag en een woensdag), maar ik zag al snel dat ik niet dat resultaat meer had toen ik het elke dag één maand aan een stuk deed deed. Diegene die m'n apparaat geleverd had, zei dat het eventueel aan het kalk zou liggen dat op mijn platen gekomen is, dan heb ik andere platen genomen en zelfs flessenwater gebruikt en kom nog niet altijd tot het resultaat dat ik zou willen.
Natuurlijk zou het veel erger zijn moest ik het niet gebruiken. Bij mij werkt het gewoon niet optimaal.
Ik hoop dat het bij jou wel lukt en ik hoop dat ik je wat verder geholpen heb. Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht