Vragen aan gebruikers Ionfrontese

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
weirrdo
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:50
Contacteer:

Vragen aan gebruikers Ionfrontese

Bericht door weirrdo »

Hoihoi,
Ik ben vandaag naar de dermatoloog geweest, nadat ik eindelijk doorverwezen werd door de huisarts :o.
De dermatoloog had het over Ionfrontese, waarvoor ik nog een afspraak moet maken om een paar
keer per week zo'n behandeling te laten uitvoeren.
Maar, hier heb ik een aantal vraagjes over voor de mensen die deze behandeling ook gebruiken:
- Helpt de behandeling goed voor handen/voeten/oksels?
- Gaat het zweten helemaal, of gedeeltelijk weg?
- Krijg je er compensatiezweet door?
- Als je met de behandeling zou stoppen, komt het zweten dan in grotere mate terug?
- Hoelang gebruiken jullie Ionfrontese al?
- Moet je het je hele leven blijven gebruiken of wordt het zweten zo gering dat je later ook zou kunnen stoppen?


Sorry voor de hele vragenlijst :bloos, maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig,
en ik neem aan dat een hoop mensen op dit forum er wel ervaring mee hebben

Als de Ionfrotese niet bij mij zou werken, dan zei de dermatoloog dat ik botox moet gaan proberen,
dus ik hoop maar dat de Ionfrontese bij mij werkt (botox lijkt me niet zo geweldig voor je lichaam..)
pomm
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 10:34
Contacteer:

Re: Vragen aan gebruikers Ionfrontese

Bericht door pomm »

Hoi,

Een late reactie, maar misschien heb je er nog iets aan...

- Helpt de behandeling goed voor handen/voeten/oksels?
Ik heb alleen ervaring met voeten, en ja dat werkt bij mij heel goed.
- Gaat het zweten helemaal, of gedeeltelijk weg?
Dat hangt ervan af hoeveel je zweet. Ik gebruikt de hidrex om de 2 dagen 1 uur lang en het zweten wordt hierdoor teruggebracht tot een ' redelijk normaal' niveau. Ik kan nu op warme dagen slippers dragen zonder doorweekte voeten. Zweten zul je altijd blijven doen, dat is ook normaal. Op dagen dat het 30 graden is zweet iedereen. Ik kan je verzekeren dat ik een extreme zweter ben, bij 20 graden zien mijn voeten er zonder behandeling uit alsof ze in een bakje met water zijn ondergedompeld. Dankzij het hidrex apparaat zijn ze bij 20 graden geheel droog.
- Krijg je er compensatiezweet door?
Ik in ieder geval niet.
- Als je met de behandeling zou stoppen, komt het zweten dan in grotere mate terug?
Ja, je moet het blijven behandelen.
-
Hoelang gebruiken jullie Ionfrontese al?
Sinds 2006
- Moet je het je hele leven blijven gebruiken of wordt het zweten zo gering dat je later ook zou kunnen stoppen?
Als je stopt, komt het zweten terug. Iontoforese zorgt ervoor dat de zweetkliertjes minder zweet produceren. Hoe dat precies werkt, is niet bekend. Maar het komt erop neer dat de zweetkliertjes minder reageren op signalen van het zenuwstelsel.

Hop dat je hier nog wat aan hebt, aarzel niet als je nog vragen hebt.

V.
Loona
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Re: Vragen aan gebruikers Ionfrontese

Bericht door Loona »

Hallo,
Late reactie op je vragen, maar ik wil je toch helpen...
- Helpt de behandeling goed voor handen/voeten/oksels?
Ik gebruik het ondertussen al 3 jaar. Ik gebruik het voor mijn handen & voeten. In het begin werkte dit zeer goed, ik dacht dat ik het wondermiddel gevonden had, maar na 3 jaar dat ik het gebruik, werkt het niet meer zo effectief bij mij... Ik heb al een aantal keer de platen laten vervangen, omdat er vlug kalk op komt, maar dit helpte niet... Misschien is er iets mis met mijn toestel, ik ga het toestel binnenkort eens binnensteken.
- Gaat het zweten helemaal, of gedeeltelijk weg?
In het begin had ik echt abnormaal droge handen & voeten. Maar nu lijkt het of het verergerd is... Vroeger zweette ik niet aan mijn vingers, alleen aan mijn handpalm. Zelfs begint het soms te zweten op mijn tenen...
- Als je met de behandeling zou stoppen, komt het zweten dan in grotere mate terug?
Ja, je moet het blijven gebruiken. Moest ik het nu niet gebruiken, het zou veel erger zijn.
- Hoelang gebruiken jullie Ionfrontese al?
Ongeveer 3 à 4 jaar
- Moet je het je hele leven blijven gebruiken of wordt het zweten zo gering dat je later ook zou kunnen stoppen?
Ja.

Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen. Als er nog vragen zijn, vraag gerust. We zijn er om elkaar te helpen :-)
x
Plaats reactie