Iontoforese ervaring (1e keer)

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
hidrex
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 13:58
Contacteer:

Iontoforese ervaring (1e keer)

Bericht door hidrex »

Goedemiddag,

Vanmorgen voor het eerst een iontoforese behandeling gehad. Ik heb de behandeling ondergaan ter reductie van het zweten onder mijn oksels.
Dit wordt uitgevoerd bij de fysio in het ziekenhuis.
Ik zal de komende weken 2-3 keer moeten om te zien of het effect heeft bij mij.
Nu kreeg ik 2 "sponsen" onder mijn armen en 1 achter op mijn rug (net iets boven het schouderblad)
De prikkeling was sterk voelbaar op mijn rug terwijl onder mijn oksels voelde ik er bijna niets van. Herkent een van jullie dit?
Moet de fysio het anders aanpakken of voelen jullie ook relatief weinig prikkels onder je oksels?

Ik hoor het wel, groeten
hidrex
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 13:58
Contacteer:

Bericht door hidrex »

Vandaag de 2e behandeling gehad, en nu heb ik dus onder mijn rechteroksel 2 kleine wondjes, heeft iemand dit eerder gehad en is duidelijk waar het door komt? En sterker nog: hoe te voorkomen?

Ik hoor het wel, groeten
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Bericht door zweethandje »

hey

Ik heb geen ervaring met iontoforese onder de oksels, maar wel mijn handen doe ik al mijn halve leven :) (ben nu 22)
Het kan heel erg pijn doen als er kleine wondjes zijn, die moet je zeker met vaseline insmeren. Ik doe het meestal altijd een beetje rond mijn nagels omdat daar al snel zo kleine velletjes weg zijn ofzo. Al het geen pijn doet, hoef je het niet in te smeren, maar anders helpt vaseline op die plekjes wel goed.

groetjes en succes ermee!!
hidrex
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 13:58
Contacteer:

Bericht door hidrex »

Hey!
Bedankt voor je reactie.
Ik moet morgen weer, dus dan zal ik ff kijken of ik er deze keer zonder wondjes doorheen kom!

Groeten
hidrex
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 13:58
Contacteer:

Bericht door hidrex »

Goedemiddag mensen,

Nu heb ik inmiddels 6 behandelingen gehad en ik moet zeggen tot op heden ben ik erg tevreden. De zweetproductie is echt enorm gedaald met als gevolg dat ik niet meer van die enorme zweetplekken heb.
Aangezien ik nu 1 a 2 keer in de week naar het ziekenhuis ben geweest voor deze behandeling denk ik dat als ik thuis de behandeling zelf uit zou kunnen voeren dat het zweten dan nog minder wordt.

Daarom heb ik besloten om een iontoforeseapparaat aan te schaffen. Het is nu nog even wachtenm want de aanvraag moet via de dermatoloog lopen, dus dit zal ik komende week proberen te regelen.

In mijn ogen is iontoforese op dit moment de beste manier om overmatig zweten tegen te gaan op plaatselijke plekken (icm oxybutinine). Het is veilig en relatief goedkoop (1 malige aanschaf) ten opzichte van Botox of een operatie (al dan niet vergoedt).
Dan speelt ook mee dat de operatie een kans heeft op compensatiezweten en dat je voor Botox elk halfjaar opnieuw moet laten injecteren.
Tuurlijk iontoforese moet je ook bijhouden, en veel vaker dan botox, maar dit kan je op je eigen manier en op het moment dat het jouw uitkomt zelf thuis doen.
Dus daarom is mijn advies, geef het een kans. Bij mij is het resultaat redelijk positief. Het zweten gaat er niet van over, maar het is in zo'n grote mate minder geworden dat ik het op dit moment acceptabel vindt.

Mochten er mensen andere ideeeen over hebben of tips voor mij hoe je bij jezelf de behandeling uitvoert en dat de sponsjes blijven zitten onder je armen dan hoor ik het wel! (bij de fysio krijg ik een soort halster om van een klittebandband, maar ik vraag me af hoe anderen dat doen)

gr,
J
hoi
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:08
Contacteer:

Bericht door hoi »

hidrex, heb jij inmiddels een apparaat aangeschaft? graag zou ik dan weten hoe, waar en hoeveel het je gekost heeft..
elly kuijt
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 jun 2008, 10:06
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Bericht door elly kuijt »

ik zou ook graag hier meer van willen weten, mijn dochter heeft nu 2 botox behandelingen gehad maar helaas niets. de dermatoloog in het ziekenhuis neemt haar niet echt serieus en gaf het advies een lontoforese apparaat aan te schaffen. leuk maar verschrikkelijk duur en het is niet zeker dat het gaat werken. maar wat nu. :shock:
hidrex
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: di 25 sep 2007, 13:58
Contacteer:

Bericht door hidrex »

goedendag,

inmiddels heb ik een apparaat thuis staan en deze gekocht via vanderbend. ong. 750 euro (Hidrex ps500 incl okselsponsjes)
Omdat het de duurste uitvoering betreft (ps500), ik dacht het wordt een eenmalige uitgave welke ik nog jarenlang wil gaan gebruiken dus wilde ik voor kwaliteit gaan, en zoals bij alles kwaliteit heeft zijn prijs.
Echter, zet je dit af tegen een botoxbehandeling dan valt het wel weer mee.
In de eerste periode dat ik dit apparaat thuis had staan volgde ik strak een schema en dat had een redelijk positief resultaat, dat was ook tijdens schoolperiode dus kon het mooi tijdens het maken van mijn huiswerk. (Duidelijk een winwin-situatie) In de schoolvakantieperiode heb ik gemerkt dat ik geen zin heb om een paar keer week stijfjes achter mijn bureau te blijven zitten. Ook tijdens mijn vakantie heb ik het apparaat niet meegenomen en dus als ik het apparaat vanaf volgende week weer ga gebruiken vanaf 0 moeten beginnen. Wel heb ik van bretels een halster gemaakt waardoor ik de sponsjes onder mijn armen kan bevestigen.
Het ontbreekt mij dus aan discipline om week in week uit het apparaat te gebruiken als iedereen verder vakantie heeft en er dus zat andere leuke dingen te doen zijn. Dit is dus wel iets wat in overweging dient te worden genomen bij de aanschaf van een dergelijk apparaat.
Mochten jullie nog vragen hebben dan beantwoord ik die natuurlijk, alleen kom ik niet echt vaak op dit forum.

gr. Hidrex
ferrai
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 27 aug 2008, 13:30
Contacteer:

Bericht door ferrai »

Gebruik je het apparaat nog?
zijn de okselpads ook los te koop?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht