Hoe toestel gebruiken?

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Snomorfield
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 10:45
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Hoe toestel gebruiken?

Bericht door Snomorfield »

Hallo, sinds twee dagen ben ik begonnen met iontoforese, voor m'n handen. Maar ik heb hier een vraag bij. Dit toestel bestaat uit twee bakjes, een vol water, en een met alleen een vochtig padje. Op de gebruiksaanwijzing staat dat je de voet van je hand op het vochtig padje moet houden, en de palm en vingers in het waterbakje. Ik krijg echter m'n volledige hand min of meer in de eerste bak, met water (heb nogal kleine handen ;). Moet ik dan m'n hand ook gedeeltelijk op de andere pad houden, of is dit niet nodig? Als ik dit doe is er namelijk een klein gedeelte van m'n handpalm dat het water niet raakt( wat op de ribbels in het midden ligt). Wie kan me hierij helpen?
jongeman
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 08 jan 2007, 00:18
Contacteer:

Bericht door jongeman »

Hoi,

Welk iontoforese apparaat gebruik je?
Het gedeelte dat in aanraking komt met water wordt behandeld, dus wanneer je hele hand er in pas zou ik dat maar proberen.

Groet, jongeman
Snomorfield
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 10:45
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Snomorfield »

Het apparaat is van DRIONIC. Het is een blauwe rechthoekige bak die in twee vakken verdeeld is. In beide vakjes zit een geleider. In beide vakken ligt ook een pad, die waterabsorberend is. Het diepe Vak moet je tot 5 mm van de rand vullen met water. Hier moeten volgens de tekening je vingertoppen en gedeeltelijk de handpalm in. Dan moet volgens de bijsluiter je 'voet' van je hand in het andere, hogere, vak op het padje rusten.
Dit is een zo goed mogelijke beschrijving van het apparaat.
Ik heb het nu een week iedere dag een half uur op vol vermogen gebruikt, maar heb voorlopig nog niet veel resultaat. :cry: Hopelijk helpt het binnenkort!
jongeman
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 08 jan 2007, 00:18
Contacteer:

Bericht door jongeman »

Volgens mij is de Drionic is een veel gebruikt iontoforese apparaat, dus wellicht is er een ander die je er meer over kan vertellen. Zelf gebruik ik de Hidrex, maar het is allemaal hetzelfde principe.

Het heeft bij mij even geduurd voordat het aansloeg, maar het werkt perfect. Wondjes en dergelijken kunnen lekker prikkelen (splinters!), beetje vaseline erop en dan voel je het niet meer. Het met vaseline ingesmeerde deel wordt overigens ook niet behandeld dus wees niet al te gul.

Ik zou gewoon experimenteren tot je een goed resultaat hebt, iontoforese heeft geen bijwerkingen. Behalve een schokje kun je jezelf weinig schade toe doen.

Succes!

groet jongeman
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Bericht door zweethandje »

hallo

Ik ben vandaag op dit forum terecht gekomen en las er over de oxybutynine waar ik nog nooit van had gehoord en die ik zeker eens ga uitproberen. Zelf wil ik zeker even mijn ervaring met de drionic meegeven, die ik nu toch al ongeveer 10 jaar gebruik, ik ben nu 21.

-Om te beginnen heeft het niet meteen resultaat. Je moet het een keer of 10 doen voor het echt goed werkt. Ik merk als ik het zelf een tijdje niet heb gebruikt, dat het zo precies even iets erger wordt, alsof het zweet er iets sneller door komt, maar dan bedoel ik daarmee zo de eerste uren na de behandeling. Als je het dan een aantal keren kort na mekaar hebt gedaan (zelf doe ik dat dan meestal 2 dagen wel, een dag niet omdat het dan precies efficienter is als je het toch even laat rusten), kan je het bijhouden zeg maar door het 1 à 2 keer in de week te doen.

-Ik heb gehoord dat het best is hem niet op vol vermogen te zetten, maar dat het belangrijk is om er lang genoeg met je handen in te zitten. Het moet te verdragen zijn, zodat je toch 25 minuten volhoudt. Eventueel de vingertoppen insmeren met vaseline.

-Het is ook belangrijk dat je de tinteling voelt. Soms voel je dat niet meteen, maar als je dan met je hand wat beweegt, even zo net tegen het water aanhoudt, komt dat vanzelf. Ik heb ondervonden dat als je er iets warmer water indoet, lauw, dat je handen dan roder worden en dat je het meer voelt tintelen. Maar zelf neem ik toch altijd koud water omdat dat aangenamer voelt en naar mijn mening even efficient is.

-Mijn kritiek op het toestel is dat de vorm niet optimaal is. Je hebt inderdaad in het midden zo een stuk met ribbels en ik denk dat het beter gewoon uit 1 plat plaatje zou bestaan waar je handen helemaal op passen. Bij mij zijn ook altijd eerst mijn handpalmen droger, en wat in het onderste bakje zit, mijn vingertoppen niet. Daarom leg ik mijn hand ook wel eens andersom, zo veel mogelijk van mijn hand dan op het hoogste deel, en zo meer naar je pols toe in het water in het onderste bakje.

Mijn handen zijn nooit helemaal droog, en zeker tussen mijn vingers niet. Maar ik ben toch blij dat ik dit toestel heb, want zo kan ik het toch een beetje onder controle houden.

Ik ben trouwens erg blij dit forum gevonden te hebben, het doet goed dat er anderen zijn die precies weet hoe het voelt met deze rotkwaal rond te lopen, want ook mijn oksels en voeten zweten veel, maar daar trek ik me iets minder van aan.

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht