wie ben je??

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Hoi Lisa.

Je bent zeker niet alleen. De miradry kost 1500 euro en dit wordt niet vergoed maar de miradry is wel blijvend en botox is dat niet.

Veel lees plezier alhier en voel je vrij om te schrijven.

Gr Thijs
Saarbud
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 10 okt 2017, 10:48
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Saarbud »

Hoi allemaal,
sorry, eerste een reactie op een bericht geplaatst, daarna voorstellen...
Ik ben Sara, 46 jaar, heb last van hyperhidrosis aan mijn oksels sinds mijn 11e/12e ofzo. Heb er heel veel last van gehad en nog steeds. Van alles geprobeerd. Enige wat goed helpt is botox. Zit wel te denken over MiraDry, maar heb er nu het geld niet voor en ben toch ook nog een beetje huiverig. Je kan niet meer terug. Men zegt dat CZ niet voorkomt bij MiraDry maar mijn ervaring is dat ik er bij een botoxbehandeling zelfs enigszins last van krijg. Ik ga dan meer zweten aan de binnenkant van mijn dijbenen. Niet heel erg, maar toch... weet niet wat het effect van MiraDry dan zal zijn...
Groetjes, Sara
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Hoi Sara,

Welkom op dit forum. Ik ben met je eens dat bij gebruik van botox er ook kans op CZ is. Ik heb dit zelf ook ervaren. Dus ongetwijfeld dat sommige mensen er ook last van kunnen krijgen na een miradry behandeling. Ik hoor er eerlijk gezegd niet veel over; 1 patiente die ik ken die de miradry behandeling heeft gehad heeft helemaal geen last van CZ. Ik denk dat het per persoon verschilt. Tis inderdaad wel een risico. Maar je bent dan als het goed is wel voor altijd van het okselzweten af.

gr Thijs
Davidson
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 03 apr 2018, 18:13
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Davidson »

Hoi allemaal,

Ik ben david 19 jaar oud en heb last van hyperhidrosis aan mijn handen en gedeeltelijk voeten. Ik heb dit al sinds m'n 12e maar wist er altijd wel wat voor om ongemakkelijke situaties te voorkomen of ik had smoesjes. Maar nu ik ook studeer en bij mijn bijbaan moet ik ook vaak handen schudden. Ik ben echt blij fat ik op dit forum gekomen ben want ik dacht altijd dat ik de enige was😂. Ik heb zelf geen ervaring met middeltjes of andere technieken

Zijn er bepaalde middelen die jullie me zouden aanraden?

Hartelijk bedankt alvast,

David
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Hoi David,

Welkom op dit forum. Als eerste zou je kunnen beginnen met iontoforese. Dat is een bak met water waar stroom door gaat waar je je handen in moet leggen. Dit werkt tijdelijk en moet je dus herhalen. Niet ideaal dus. Tegenwoordig is de zgn. ETS operatie voor de handen zo'n beetje de gouden standaard voor wat betreft handzweten EN een blijven resultaat. Zoek even op het forum en lees je in. Ga niet over 1 nacht ijs. Meer info bijvoorbeeld ook bij de hyperhidrosis-kliniek.nl

gr Thijs
Jolien1986
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 13:14
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Jolien1986 »

Hoi allemaal, ik zal me ook even voorstellen.

Ik ben Jolien, 31 jaar en ben lucky basterd met zowel hyperhydrosis palmaires, plantaris en axillaires. Of terwijl op handen, voeten en oksels. Ik ben ermee geboren zegt mijn moeder. (erfelijk? cadeautje van mijn opa? Die had het ook)

Ik ben van beroep fysiotherapeut in de gehandicaptenzorg. Door dit beroep ben ik erg huiverig voor ingrepen als operaties of botox spuiten. Gelukkig klagen mijn patiënten niet over klamme handjes.

De grootste hinder ervaar ik aan mijn handen. ( wie heeft in godsnaam ronde draai deurknoppen bedacht
😱) als de deur dicht valt op mijn nieuwe kantoor moet ik het raam maar er uit
🤣 Botox en operatie durf ik niet aan. Myra dry spreekt me aan. Maar wil eerst iets aan mijn handen laten doen als techniek en wetenschap zo ver is. ( bang voor compensatie zweten)

Dus tot zo ver geaccepteerd en nooit meer uitgeprobeerd dan niet helpende smeersels
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Hoi Jolien,

Welkom op dit forum. Momenteel zijn ze bezig de miradry te ontwikkelen voor handen. Wanneer dit op de markt komt is echter nog onbekend. Kan zeker nog wel een tijdje duren vermoed ik. Voor handen is eigenlijk nu de enige blijvende oplossing de vernieuwde ets operatie. Ik snap dat je daar huiverig voor bent. Je kan nog iontoforese overwegen, maar dat is tijdelijk.

Heel veel succes en hou ons op de hoogte aub.....

gr Thijs
Jolien1986
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 13:14
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Jolien1986 »

Dankjewel thijs, ik wacht rustig af. (al 31 Jr🤣)
Heb begrepen dat voor de handen stuk complexer is inderdaad. Maar heb er wel vertrouwen in dat er ooit minder ingrijpende oplossing mogelijk is.

Ik heb de hyperhydrosis gedeeltelijk geaccepteerd. Je weet niet beter he... Misschien dat daarom minder actief naar behandelingen en oplossingen heb gezocht.

Oh mijn dochter 2,5 heeft trouwens ook klamme handjes en voetjes.. Hopelijk groeit ze er nog op erheen, maar ben wel bang dat ze ook heeft...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Ja hyperhidrosis schijnt erfelijk te zijn. Gelukkig hebben mijn kinderen er tot nu toe geen last van. Ik wens je veel succes met je zoektocht en hopelijk komt er in de nabije toekomst een goede behandeling tegen overmatig zweten aan de handen. Tot die tijd vrees ik dat de ETS het enige goede alternatief is voor een blijvend effect. Heb je al geinformeerd of gelezen bij de hyperhidrosis-kliniek.nl ?
Davidson
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 03 apr 2018, 18:13
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Davidson »

Hoi Thijs,

Ja had hier op het forum al veel voorbij zien komen over ETS alleen de verhalen over cz schrikken mij wel af aangezien ik nog maar 19 ben dus wacht ik daar nog maar even mee. Maar ik hoop ook idd dat de miradry voor handen of iets anders snel op de markt komt.
1966
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 mei 2018, 15:44
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door 1966 »

Hallo ik ben Carine, ik ben 51 jaar, en ik heb al sinds mijn 16e last van overmatig transpireren in mijn gelaat.
Vorig jaar een tijdje oxybutimine gebruikt, maar dit medicijn had de vervelende bijwerking dat ik dubbel ging zien, helaas want ik had wel het idee dat het medicijn wel hielp.
Heeft iemand ervaring met het medicijn Glycoppyronium?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Hoi Carine.... welkom op dit forun.

Checkout de medicijnen sectie en lees

viewtopic.php?f=11&t=2837

Mocht je vragen hebben open een topic in medicijnen subforum.

Gr Thijs
Sandra66
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 21:08
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Sandra66 »

Hoi iedereen,
Ik beb Sandra en ben 52 jaar
Heb al een hele tijd overmatig zweten van mijn hoofd en gelaat.
En neen, het zijn geen opvliegers 😉
Heb het de hele dag vanaf het 20 gr. is en de zon een beetje schijnt.
Ga nu naar de huisarts gaan om te zien of er een oplossing is.
Mijn sociale leven staat op nul nu.
Durf gewoon niet buitenkomen.
Je ziet de mensen kijken en afvragen of ik iets aan het krijgen ben.
Bedankt voor het accepteren
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Hoi Sandra, welkom op dit forum.

Er is wel degelijk een oplossing...… vraag om glycopyrronium aan je huisarts. Meer kun je lezen in de medicijnen sectie.

Hou ons aub op de hoogte.

gr Thijs
Mellie
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 mei 2018, 15:29
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Mellie »

Hoi allemaal,
Ik ben hier om tips te vinden voor mijn overmatige zweten. Ik zweet overal, altijd. Als ik me een klein beetje inspan, komt het overal vandaan. Ik heb Oxybutinine maar heb er bijwerkingen van. De dosis is gehalveerd, de bijwerkingen ook. Maar het zweten is weer terug. Ik ben er zo onzeker door geworden. Gelukkig stinkt het niet, maar het ziet er vies uit en het voelt ook erg vervelend.

Wat is je volledige naam: Melanie Jorna
Geboren op : 03-11-1975
Lengte: 1.73
Gewicht: 92,5
Kleur haar: Blond
Kleur ogen: Groen
Waar woon je: Breda
Heb je Zussen/Broers: 1 broer, 1 zus, 1 halbroer (de enige waar ik contact mee heb), 1 halfzus.
Wat is je opleiding: HBO Schuldhulpverlening
Wat doe je voor werk: Volledig afgekeurd
Ben je getrouwd/vriend: Ja getrouwd
Heb je kinderen: 1 dochter van 21
Wat zijn je hobby's : lezen, wandelen, TV kijken, geocachen, Pokemon Go, knutselen, koken, speciaalbier.
Heb je huisdieren: 4 katten
Heb lichamelijke versiersels: 1 tattoo
Wat is je favorieten eten: Alles!
Wat is je favorieten drinken: Speciaalbier, sapjes
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: Vind er zoveel mooi/leuk
Wat is je favorieten muziek: Top 40
Wat maakt jouw blij: eten, drinken, wat gezelligs ondernemen met man, dochter en vrienden.
Waar heb je een hekel aan: Onrecht
Wat is je grootste blunder: Heb er zoveel gehad.
Wat is je wens voor de toekomst: Heb niet zoveel te wensen.
Wat zou je graag willen bereiken: Dat mijn poezen weer door 1 deur kunnen met elkaar en ik ze niet meer apart hoef te houden.
Wat zijn je positieve eigenschappen: Zorgzaam, sociaal, gemakkelijk in de omgang.
Wat zijn je negatieve eigenschappen: Mezelf wegcijferen, perfectionistisch.
Wat is jouw levensmotto: Wie goed doet, goed ontmoet.
Gesloten