wie ben je??

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Ray Roolvink

Re: wie ben je??

Bericht door Ray Roolvink »

Hoi :o

Ik ben Ray uit Enschede , ben 39 jaar en weet eigenlijk niet beter dan dat ik zweetproblemen heb :( .
ik ben 6 jaar geleden geopereerd in Almelo bij Sudor door (Dr Raymakers (een beste man)).
de sympathectomie operatie die ik ondergaan heb heeft niet echt geholpen , mijn handen en oksels zijn kurkdroog geworden , maar uit de rest van mijn lichaam en dan voornamelijk hoofd (ik ben ook nog eens kaal) rug,borst,voeten tussen de billen knie en elleboog holtes zweet ik nog als een otter .
4 weken na de operatie ben ik begonnen met het :beer slikken van Atenolol (bèta blokker) om de rest klachten tegen te gaan en dit werkt een klein beetje ,nu 6 jaar later slik ik ze nog steeds , maar krijg door de Atenolol nu weer andere bijverschijnselen/klachten , dus vanaf volgende week gaan we op advies van Dr Raymakers over op een ander middel namelijk Oxybutinine, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? ik hoor graag van jullie.

Groeten Ray :regenboog:
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door TomH »

Ray Roolvink schreef: dus vanaf volgende week gaan we op advies van Dr Raymakers over op een ander middel namelijk Oxybutinine, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben ? ik hoor graag van jullie.
Allereerst welkom hier! :) En over de Oxybutinine staat wel 'wat' op het forum, kijk maar eens bij het onderdeel 'tabletten'. ;)
Pascal-X
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 18 apr 2009, 23:42
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Pascal-X »

Hallo allemaal ik ben Pascal en 22 jaar. Ik heb al een aantal jaar ontzettend last van overmatig zweten. Voornamelijk onder me oksels, handen en tussen de billen. Het is zo erg dat ik er vaak heel chagerijnig en depressief van word. Ik kan nooit eens een leuk shirtje ofzoiets dragen, omdat ik altijd bang ben voor de zweetplekken die gaan komen. Zelfs als ik er een normaal wit t-shirtje onder draag komt het er nog doorheen druipen.
Oksel is af en toe zo erg dat ik een vlek heb van 20cm doorsnede en dat je het shirtje kan uitwringen. Ik heb of klamme handen of extreem droge handen die helemaal vervellen, nooit zijn ze gewoon "normaal". Tussen mijn billen heb ik het ook wanneer ik maar een inspanning heb verricht. Voornamelijk tijdens fitness is dit zeer vervelend dat ik altijd een streep achter laat op de bankjes. Als ik naar bed toe ga heb ik ook zeer vaak een natte streep in mijn boxer van het zweten.
Het vreemde is dat het niet altijd nat is onder me oksels. Ene keer is het veel erger als de andere keer.
Ik heb al odorex extra dry uitgeprobeerd maar dat hielp totaal niet. Syneo 5 werkt bij mij maar hoogstens 2 dagen, dus daar ben ik ook mee opgehouden omdat het een heel duur geintje werd. Beide irriteerde wel bij mij en vooral na het scheren van de oksels.
Ik ben er ook al voor naar de huisarts geweest en die kon mij ook helaas niet verder helpen, omdat zij voornamelijk slechte ervaringen had gehad met botox en geen andere goede oplossing voor mij wist. Mijn tante werd ook om de zoveel tijd ingespoten met botox, maar die was er ook niet echt tevreden over.
Ik heb nu op het forum gelezen over Odaban en oxybutynine.
Ik wil dus beide gaan uitproberen, maar wat raden jullie als eerste aan?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door TomH »

Pascal-X schreef:Ik heb nu op het forum gelezen over Odaban en oxybutynine.
Ik wil dus beide gaan uitproberen, maar wat raden jullie als eerste aan?
Ik zou beginnen met Obadan. Ik ben zelf altijd wat terughoudend wat medicijnen betreft. Ik heb uiteindelijk toch een tijdje de oxybutinine tabletten gebruikt (eerst 2,5mg en daarna 5mg) maar die hadden niet het gewenste effect dus ben ik er maar weer mee gestopt. Obadan werkt voor mij redelijk goed maar nog lang niet dusdanig dat ik het droog houd. Ik merk trouwens aan mezelf dat ik de laatste tijd wat meer op mijn rug begin te zweten en iets minder onder de oksels. Ik weet niet of dit met de Obadan te maken kan hebben...? Ik weet niet of ik er wel zo blij mee moet zijn, zweten onder je oksels kun je nog een beetje verbergen door je armen niet in de lucht te steken. Zweten op de rug is wat moeilijker te verbergen. ;)
djager
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 mei 2008, 14:28
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door djager »

Wat is je volledige naam: Diena
Geboren op : 5 april 1954
Lengte: 1.73
Gewicht: veel te zwaar
Kleur haar: geverfd rood/bruin
Kleur ogen: blauwgrijs
Waar woon je: Zaandam
Heb je Zussen/Broers: 1 zus + 2 broers
Wat is je opleiding: Botanisch Analiste
Wat doe je voor werk: Klinisch secretaresse
Ben je getrouwd/vriend: 34 jaar getrouwd
Heb je kinderen: ja, dochter van 31 en zoon van 27 jaar
Wat zijn je hobby's : 3d-kaarten maken, badminton, kamperen
Heb je huisdieren: nee
Heb lichamelijke versiersels: alleen oorbellen
Wat is je favorieten eten: vlees
Wat is je favorieten drinken: groene thee
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: geen idee
Wat is je favorieten muziek: jaren 80 muziek
Wat maakt jouw blij: mijn kleinkinderen
Waar heb je een hekel aan: oneerlijkheid
Wat is je grootste blunder: zeg ik niet
Wat is je wens voor de toekomst: vrede
Wat zou je graag willen bereiken: oud worden met man en (klein)kinderen
Wat zijn je postieve eigenschappen: eerlijk
Wat zijn je negatieve eigenschappen: perfectionisme
Wat is jouw levensmotto: Geniet vandaag, want je weet niet hoe het morgen is!
wendybakker
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 17:26
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door wendybakker »

Ik zal me ook even voorstellen. Ik lees al een tijdje wat op dit forum, maar ik had nog niet eerder de moeite genomen om me aan te melden. Ik ben Wendy en ik ben 19 jaar. Ik studeer Pabo in Leiden en heb het erg naar mijn zin. Ik heb sinds mijn geboorte al last van het zweten op mijn handen en voeten. Ik weet dus eigenlijk niet beter en ik heb er mee om leren gaan. Er zijn mensen in mijn omgeving die ervan weten en het gewoon accepteren, maar er zijn ook anderen die het niet weten. Ik begin het steeds vervelender te vinden, tijdens het autorijden of in de klas bijvoorbeeld, vooral omdat ik onzeker ben over 'wat anderen denken'. Het liefst wil ik het verbergen, maar dat kan niet altijd. Het is niet te voorkomen dat je soms iemand een hand moet geven, tja.. op zo'n moment ben ik wel 'bang' voor een reactie.

Ik heb een paar jaar lang een aluminiumoplossing gebruikt, maar na een poosje begon dit mijn handen erg te irriteren. Ik ben ermee gestopt en ben sinds een paar maanden geleden begonnen aan iontoforese. Na intensief gebruik werkte het wel, maar het is wel doorzetten om het steeds maar weer te doen. Ik zou graag medicijnen willen proberen, in de hoop dat dat beter werkt. Stiekem wacht ik nog steeds tot er een perfect medicijn op de markt komt, maar volgens mij kan ik daar lang op wachten..

Wat fijn trouwens (naja fijn, ik vind deze ziekte voor jullie net natuurlijk net zo vervelend als voor mijzelf), dat er zo'n forum is, waar mensen op zitten die je begrijpen en dezelfde dingen meemaken! Zo, ik ga nog wat verder rondneuzen op dit forum, ik vind het namelijk interessant om de verschillende verhalen van jullie te lezen. Jammer dat het forum niet meer zo actief is, ik zie veel berichten staan van 2005.

Groetjes! Wendy
wendybakker
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 17:26
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door wendybakker »

Pisces schreef: Zo nu weten jullie een beetje wie ik ben en waarom ik heb gekozen voor de operatie.
Ik snap dat je het zat was. De vragen van anderen zijn inderdaad erg vervelend en het voorstellen snap ik helemaal. Anderen denken dat je zenuwachtig bent en je ziet ze hun handen afvegen aan hun kleding (iets wat ik sowieso altijd al doe), wat best beschamend is.

Ik denk dat je de operatie inmiddels nog niet gehad hebt, maar ik hoop dat het positief uitpakt voor jou. Er is natuurlijk een grote kans op compensatoir zweten, dat is wat mij ervan weerhoudt om een operatie te doen. Houd ons op de hoogte!

Liefs
nozomi
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 apr 2009, 16:33
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door nozomi »

Nooit geweten dat er een forum is voor mensen met dezelfde problemen als waar ik al vele jaren last van heb. Blij dat ik ben gaan zoeken op het internet en deze site ben tegengekomen. Hier kan ik gelukkig zonder schaamte of verdere uitleg over het hoe en waarom praten, lezen en schrijven met gelijkgestemden en ervaringsdeskundigen. De lijst met persoonskenmerken vul ik liever niet in. Als iemand me iets wil vragen kan dat altijd. Ik heb verder niets te verbergen hoor. Ben 44 jaar en heb al vele jaren last van overmatig transpireren onder mijn oksels. Ben daardoor in sociale situaties (oa. werk) bijna altijd bezig met het 'doorlekken'. Draag al vele jaren zwarte bovenkleding omdat het zweten daarin minder opvalt.... Ik ben meteen op zoek gegaan naar de sites die Thijs en de anderen op het forum gezet hebben. Wist niet dat er behandelingen mogelijk waren zoals Botox injecties. Ben jarenlang met deo's en doekjes tegen het zweten in de weer geweest. Het kost me zoveel energie..... Daar wil ik nu meer stoppen. Dus direct contact opgenomen met ziekenhuis Lievensberg te Bergen op Zoom. Voordeel is dat de eerste behandeling Botox daar gratis is, nadeel is dat je eerst op consult moet komen voor 15. min. en daarna niet direct geholpen kunt worden. Misschien een klein ongemak voor de lezer, maar ik moet voor die 15 min. een vrije dag nemen en bijna 400 km reizen. Enfin, ik heb meteen een afpsraak gemaakt voor het consult. Hiervoor moet ik bij mijn huisarts een verwijsbrief halen. Ik heb ook Carpe in Belgie gebeld. Dit contact verliep niet vlekkeloos. Een eerder verstuurde email leverde niets op. Dus toen maar gebeld. De telefoniste was niet bepaald vriendelijk en volgens haar was er ook geen consult of onderzoek nodig naar waar de zweetklieren zich bevonden. De arts wist zonder onderzoek waar hij zou moeten prikken. Ik kon ook geinjecteerd worden door de assistente van de arts. Zij deed dit al 10 jaar en de arts al 15 jaar. Dit moest voor mij voldoende informatie zijn om een afspraak te maken en me te laten injecteren. Verder vertelde deze dame dat er veel Nederlanders kwamen voor de injecties en daardoor moest ik misschien wel 2 uur wachten op mijn vele landgenoten als ik eenmaal in de kliniek aangekomen was. Nou, ik bedankte voor de moeite. Eerst maar eens kijken of de eerste behandeling met Botox in het Lieverse ziekenhuis enig resultaat oplevert. Ik heb ook een mailtje naar de kliniek in Engeland verzonden waar men de zweetklieren voorgoed 'weglasert'. Maar daar heb ik nog geen respons op gekregen. Enfin..., dit lucht me enorm op. Dank dat jullie er zijn.... Ga zo door.... Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen in de speurtocht naar droge oksels....
Ray Roolvink

Re: wie ben je??

Bericht door Ray Roolvink »

Hoi Nozomi

waarom wil je geruik gaan maken van die dure botox behandelingen die ook nog eens om de zoveel tijd uitgewerkt zijn , waarom ga je niet eens kijken naar een operatie of naar oxybutinine tabletten die je gewoon via de huisarts kan krijgen , gebruik ze zelf ook sinds kort en ben kurk droog
als dat dan niet help kun je je altijd nog lek laten prikken met Botox

Groet Ray
nozomi
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 apr 2009, 16:33
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door nozomi »

Hallo Ray,

De Botox behandeling in het Lieverse Ziekenhuis is de eerste keer gratis en ik wil graag ervaren of ik er inderdaad 'droog' van word. De pillen die je noemt ken ik (nog) niet. Daarnaast ben ik bezig met informatie te verzamelen, zie mijn andere berichten op dit forum, over de Whiteley Clinic in Engeland die via laserbehandeling zegt een permanent resultaat te krijgen. Ook Thijs is hiermee bezig. Een permanente oplossing heeft mijn voorkeur moet ik je bekennen. Mijn zweten heeft ook te maken met angst. Ik heb altijd al veel getranspireerd maar er nooit acht op geslagen. Pas toen ik aangesproken werd door anderen op de natte plekken onder mijn oksel ben ik er acht op gaan slaan en ben ik bang geworden voor de zichtbaarheid van mijn transpireren. Op een gegeven moment slaat dat om in angst voor de angst en blijft het maar 'stromen'. Ik heb een periode gehad dat ik 'droog' was. Toen dacht ik simpelweg niet aan het zweten en bleef het ook weg. Op een gegeven moment ben ik er weer aan gaan denken met als gevolg dat ik bang werd om wederom natte oksels te krijgen. Het gevolg was dat ik weer angst voor de angst ontwikkelde (gebeurde in tijd van enkele dagen) en weer overmatig ging transpireren zoals voorheen. Hoe ik het ook probeer, het 'niet denken' aan zweten is makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom werk ik maar naar een permanente oplossing van mijn zweetprobleem. Dank voor je reactie.
iNobody
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 12 mei 2009, 18:10
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door iNobody »

Wat is je volledige naam: *
Geboren op : 14-10-1994
Lengte: ONGV. 1.64
Gewicht: Vergeten & Te lui om naar beneden te lopen voor de weegschaal
Kleur haar: blond
Kleur ogen: blauw
Waar woon je: ****
Heb je Zussen/Broers: Ja, zus
Wat is je opleiding: Geen,
Wat doe je voor werk: Geen,
Ben je getrouwd/vriend: nee,
Heb je kinderen: Nee
Wat zijn je hobby's : Gamen
Heb je huisdieren: Ja (Katten)
Heb lichamelijke versiersels: Hmmz?
Wat is je favorieten eten: Japans/Chinees voetsel
Wat is je favorieten drinken: Hell, dont know
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: Donnie Darko, Shrooms, Cloverfield
Wat is je favorieten muziek: ik luister vooral Mindless self indulgence, Bloodhound gang
Wat maakt jouw blij: Snelle PC hardware :>
Waar heb je een hekel aan: Verplichtingen
Wat is je grootste blunder: Zou zogauw niet weten.
Wat is je wens voor de toekomst: ***
Wat zou je graag willen bereiken: ****
Wat zijn je postieve eigenschappen: ****
Wat zijn je negatieve eigenschappen: ****
Wat is jouw levensmotto: geen
Hoe zie je eruit graag een foto: Geen foto :>
De volgende die aan de beurt is: Pinikkio? Hell dont know :o
freeboy12
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 18:25
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door freeboy12 »

hoii iedereen mijn echete naam is Levon
wie meer te wete wilt kome over my mag ht altijd vrage
:)
groete
jessiej1988
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 jun 2009, 20:25
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door jessiej1988 »

Wat is je volledige naam: Jessica
Geboren op : 04 05 1988
Lengte: 176m
Gewicht: 68 Kg
Kleur haar: donkerblond
Kleur ogen: bruin/groen
Waar woon je: Groessen
Heb je Zussen/Broers: 1 zusje
Wat is je opleiding: Verzorgende VIG
Wat doe je voor werk: zorg
Ben je getrouwd/vriend: vriend
Heb je kinderen: nee
Wat zijn je hobby's : paardrijden, naar t bos gaan met de hond ;-)
Heb je huisdieren: 2 honden, 4 katten, rat, konijn (verdeeld over me vader en moeders thuis)
Heb lichamelijke versiersels: navelpiercing, oorbellen (ook bovenin me oor)
Wat is je favorieten eten: bloemkool ;-)
Wat is je favorieten drinken: Ice thea
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: Pff.. Te veel :-)
Wat is je favorieten muziek: Top 40, R&B, ReaggeaTon, pff.. teveel :-P
Wat maakt jouw blij: de zon!
Waar heb je een hekel aan: mensen die denken dat ze beter zijn dan jij
Wat is je grootste blunder: domme opmerking denk ik
Wat is je wens voor de toekomst: zweet vrij zijn!!
Wat zou je graag willen bereiken: eigen huisje, gezinnetje, geluk!
Wat zijn je postieve eigenschappen: lief, zorgzaam, geduldig, spontaan
Wat zijn je negatieve eigenschappen: eigenwijs!
Wat is jouw levensmotto: Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Hoe zie je eruit graag een foto: Moet ik nog is plaatsen..
De volgende die aan de beurt is: ?
Steven
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 10:49
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Steven »

Nou, here goes..

Mijn naam is Steven en ik zweet. Ik ben 26 jaar en woon samen met m'n vriendin in Gorinchem. Ik ben op deze site gekomen door maar gewoon eens een keer te gaan googelen op zoek naar een eventuele oplossing voor zweethanden. Een paar jaar terug heb ik al eens bij mijn huisarts geïnformeerd naar een oplossing, en het eerste wat hij zei was "ja, botox". Nou is mijn huisarts over het algemeen nogal kort door de bocht dus ik heb zijn advies eigenlijk naast me neergelegd en gewoon doorgegaan met zweten.
Dat zweten doe ik al heel lang, voornamelijk uit handen en voeten. Als ik 's avonds m'n schoenen uittrek zijn mijn sokken gewoon doorweekt, dat is echt vreselijk. Daarentegen heb ik die sokken wel echt nodig, als ik met blote voeten in mijn schoenen stap valt er na 3 minuten al niet meer mee te lopen. Ook op slippers zorgt dit voor problemen.
Mijn handen zijn een nog groter probleem, regelmatig staat het water er gewoon in. In zoverre zelfs dat als ik mijn handen afveeg aan mijn broek, er binnen 10 seconden gewoon weer water staat. Mijn vader zei vroeger altijd dat ik mijn handen meer moest wassen, dan zou het wel over gaan; inmiddels ben ik erachter dat hij ongelijk had en dat het dus een blijvend probleem is.

Ik werk in de inrichtingsbranche, voornamelijk op zakelijk gebied. Wij richten kantoren en dergelijke in maar daardoor ontmoet ik ook veel mensen. Dan komt het welbekende handen schudden, wat bij mij de nodige nervoziteit veroorzaakt. Zoals algemeen bekend maakt dat nerveuze gevoel het zweten nog erger, neerwaartse spiraal dus. Ook heb ik heel snel last van blozen, en daardoor zweten uit mijn voorhoofd.
Kijk, op mijn 26ste wil ik aan mijn carrière werken en als ik, elke keer als ik iemand ontmoet, met een rood bezweet hoofd kom te staan en vervolgens een vies klef handje geef dan werkt dat niet echt bevorderlijk. Je krijgt tenslotte maar één kans voor een eerste indruk, en die is bij mij op dat vlak meestal niet zo best. Zeker nu het weer zomer is zweet ik echt als een otter uit m'n 'lichaamsuiteinden' (handen, voeten, hoofd).

Ik las ergens over het drinken van alcohol voor de ontspanning en dat het zweten en blozen dan minder wordt. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik dit wel herken. Ik ben echt geen alcoholist (maar ik spuug er ook zeker niet in :)), maar het helpt altijd wel om te ontspannen.

Op dit forum hoop ik informatie te kunnen vinden voor een oplossing. Ik heb nog niet veel geprobeerd maar ik ben ook helemaal niet van de pilletjes en zalfjes. Ik wil gewoon een definitieve oplossing, ik ben er klaar mee.

Tot snel!
Steven
kelly89
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 16:28
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door kelly89 »

Ik ben Kelly, 19jaar oud en ook een echte zweter.
Overal waar je maar kunt zweten, zweet ik! Ik werd er zoo gek van dat niets hielp (deos, cremes, odorexy, aluminiumoplossing) dat ik vandaag naar de huisarts ben gegaan voor oxybutynine! En ik kreeg ze gewoon mee, terwijl mijn arts nog nooit van die "oplossing" gehoord had! Ze vond het wel een goed idee en ik zou over 2weken terug moeten komen om mijn ervaringen te delen.
Helaas waren de pillen niet op voorraad bij de apotheek dus morgen moet ik terug komen! Dan hoop ik ook eindelijk droog te zijn en lekker in mijn vel te zitten.

Ik heb een hoop aan dit forum gehad! Hopelijk helpen de pillen, want botox en alles is niet voor mij weggelegt,, ik zweet namelijk overal en niet allen onder de oksels.
Gesloten