nieuw lid

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
prik
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 sep 2006, 18:19
Contacteer:

nieuw lid

Bericht door prik »

Hallo allemaal,

ik zal me even voorstellen als nieuw lid. Ik ben 25 jaar en kom uit Twente. Sinds een aantal jaren heb ik last van overmatig zweten. Voornamelijk onder mijn oksels, maar ook tussen mijn borsten, mijn rug en mijn liezen kan ik erg zweten. Zoals de meesten op dit forum ben ik hele dagen bezig met het verbergen van mijn zweetproductie. Ik loop bijvoorbeeld heel vaak naar de wc op mijn werk om mijn oksels droog te deppen.
Ik heb last van overmatig zweten sinds mijn 22e, daarvoor had ik een (voor mijn gevoel) normale zweetproductie. Op die leeftijd heb ik de ziekte van Pfeiffer gehad. Ik kan niet zeggen dat dit de reden is dat ik zoveel zweet, maar ik denk zelf dat het er wel mee te maken heeft. De ziekte was bij mij voor pfeiffer-begrippen kort, maar wel heftig. 's nachts kon ik of niet slapen door de keelontsteking, of ik had mijn bed zeiknat gezweet. Deze ziekte verdween, maar het zweten niet. Mijn oksels zijn niet droog te houden.
Ik heb al veel berichten gelezen op dit forum, maar de beste oplossing heb ik nog niet gevonden. Ik ben het zweten ondertussen zo zat, maar een operatie lijkt door dit forum ineens niet zo'n goede oplossing als ik dacht. Ik heb van Sudor een goedje dat me in het begin heel goed hielp, alleen door de jeuk die ik ervan krijg gebruik ik het te weinig om zweten onder de oksels tegen te gaan.
En wat kan/ga ik nu doen?

groetjes
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Allereerst van harte welkom. Nog een Tukker d'r bij. :D

Heb je oxybutynine tabletten al geprobeerd? Dat werkt bij een aantal mensen heel goed. Persoonlijk werkt het bij mij maar voor ongeveer 30% heb ik het gevoel, maar ik voel me toch wel wat meer op m'n gemak als ik zo'n pilletje genomen heb. Dus er gaat ook een soort placebo werking van uit bij mij denk ik. :)

Verder is botox misschien nog een goede optie voor je oksels.
prik
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 08 sep 2006, 18:19
Contacteer:

Bericht door prik »

dank je! wat fijn om zo snel reactie te krijgen :D
Ik heb nog geen tabletten geprobeerd, ik zal eens uitzoeken wat er allemaal inzit. Wat de bijwerkingen zijn e.d.
Ik heb ondertussen odorex extra dry aangeschaft, eens kijken hoe dat bij mij werkt.
Verder wil ik nog wel weer naar Sudor voor een vervolgconsult, hopelijk krijg ik dan meer duidelijkheid. Maar eerst nog maar een paar weken aankijken, misschien dat ik kan wennen aan de jeuk die ik door de middeltjes krijg.
Gesloten