Nieuw op het forum!

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Nieuw op het forum!

Bericht door MadCreation »

Hallo allemaal!

Ik heb voordat ik me heb geregistreerd eerst even een rondje gemaakt door het forum. Ik zag hier meteen dat ik niet de enige ben die er door dit forum ineens achter kwam dat ze niet de enige waren met dit vervelende probleem.

Er ging werkelijk een wereld voor mij open. Ik herkende veel problemen.
Ik heb bijvoorbeeld ook een duidelijk kleding probleem. Ik was laatst met mijn moeder aan het winkelen en liet heleboel kleding liggen "dat kan ik niet aan door die zweet plekken". En dit is nog maar een van de vele voorbeelden waarop ik me aanpas aan het zweten. Toen kwam ik er eigenblijk achter dat ik mijn leven er echt helemaal op aanpaste. Dus besloot ik om naar de dokter te gaan

De dokter wist hier jammer genoeg geen oplossing voor. Toen ik zei dat ik ergens op internet had gelezen over het medicijn oxybutynine zei ze dat ze die kans wel wilde grijpen en het gewoon wilde proberen. YEAH!

Ik probeer het nu eerst een week met 1 tablet per dag (2,5 mg) als ik dan niet echt resultaat zie gaat ik er 2 per dag proberen.

Ik heb het meest last van mijn oksels en een beetje van mijn handen. Ik hoop dat oxybutinine help.

Weten jullie wellicht hoe lang zo'n pil werkt? is dat een paar uur? of een hele dag? Hiervan heb ik nml echt geen idee.

groetjes! en bedankt voor dit forum!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum!

Bericht door TomH »

MadCreation schreef:Hallo Ik probeer het nu eerst een week met 1 tablet per dag (2,5 mg) als ik dan niet echt resultaat zie gaat ik er 2 per dag proberen.
Allereerst, welkom! :)

Ik mag drie maal per dag een tablet van 2,5 mg. Mocht dat nog niet voldoende zijn mag ik, in overleg met de huisarts dat wel, overstappen op de 5 mg. Geen idee hoe lang die dingen werken. Als ik 24 uur deel door 3 tabletten kom ik dus op 8 uur uit, maar dat lijkt me niet helemaal kloppen. :)
sweatie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 20:08
Contacteer:

Bericht door sweatie »

En wat zijn je ervaringen tot nu toe? Ik heb de tabletten een maand geleden 2 weken lang geprobeerd (1x 2,5 mg per dag) en kon wel merken dat het iets minder was, maar helemaal laaiend enthousiast was ik niet. Toen ik later een vervolgafspraak bij de huisarts had, was hij ineens niet meer zo positief over de tabletten (hij had het over wishfull thinking) en schreef hij mij een hexamine-vloeistof voor die op zich wel redelijk werkt, maar die ik natuurlijk niet over mijn hele lichaam kan smeren. Dat is niet te doen. Nu het warmer is (en ik over anderhalve week ga trouwen) vraag ik de dokter toch maar weer naar de tabletten. Misschien werkt het in een hogere dosering wel beter. Duim voor mij.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Welkom op het forum MadCreation.

Ik gebruik al een aantal maanden 2 x 2,5mg per dag. Ik ben zeer tevreden over de tabletten, bij mij werken ze ongeveer 4 a 5 uur. Ik slik er s'ochtends rond 07:30 2 en tussen 12:00 en 13:00 weer, zo kom ik redelijk zweetvlek vrij de dagen door. :)
MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties. Ik zit nu op mijn 4e dag met 1 tablet oxybutinine 2,5 mg. Ik ben nog niet echt super enthousiast. Merk wel dat ik een minuscuul klein beetje minder zweet, maar dat kan ik ook gewoon te veel hopen:) Maar ik ben ook nog maar 4 dagen bezig dus echt iets groots verwachten kan ik ook eigenlijk nog niet.

Ik kijk wel al uit naar de week dat ik 2 tabletten in ga nemen. Hoop zo graag dat het zweten dan minder wordt. Ik wil zo graag met dit mooie weer een lekker t-shirt aanhebben:)
sweatie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 20:08
Contacteer:

Bericht door sweatie »

Ik heb nog een herhaalrecept van de oxybutinine-tabletten kunnen krijgen bij de apotheek. De tabletten kan ik morgen ophalen. De vorige keer dat ik het gebruikte was het nog erg koud en zweette ik alleen onder mijn oksels. Ik hoop dat ik nu wel meer verschil merk en dan voornamelijk op de rug en buik. Voor de oksels gebruik ik sinds een week Odaban en dat werkt prima voor mij. Wel even wennen want je moet er vooral niet teveel van opspuiten.
MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Ik heb net iets raars ondekt. Ik werd wakker en voelde even over mijn oksels om te kijken hoe vochtig ze waren. HELEMAAL DROOG! :shock:

sta ik op, zet ik 3 stappen en zijn ze ineens weer nat?! Grrr..

Ik zit nu op mij 5e dag en ik vrees dat 1 tablet van 2,5 mg mij niet helpt. a.s zaterdag ga ik over op 2 per dag.

Wat is dan slimmer? ze gespreid innemen of tegelijkertijd?
Aangezien 1 tablet de uren nadat ik hem inneem niet helpt is het denk ik een goede optie om eerst 2 tegelijk te proberen en kijken of dat wel werkt.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

sweatie schreef:Ik heb nog een herhaalrecept van de oxybutinine-tabletten kunnen krijgen bij de apotheek. De tabletten kan ik morgen ophalen. De vorige keer dat ik het gebruikte was het nog erg koud en zweette ik alleen onder mijn oksels. Ik hoop dat ik nu wel meer verschil merk en dan voornamelijk op de rug en buik. Voor de oksels gebruik ik sinds een week Odaban en dat werkt prima voor mij. Wel even wennen want je moet er vooral niet teveel van opspuiten.
Als je eerst wat talkpoeder op je oksels doet en daarna de Odaban op een wattenschijfje spuit en daarmee je oksels dept heb je niet zo'n last.

ps Alvast een fijne trouwdag. Ik hoop dat je geen last hebt op die dag, ik had destijds van die speciale okselpads in mijn trouwjurk genaaid.
Maar dat is al weer 27 jaar geleden en ik had toen nog nooit van HH gehoord en ben er ook pas sinds internet achter dat ik niet de enige ben.......
sweatie
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 20:08
Contacteer:

Bericht door sweatie »

ps Alvast een fijne trouwdag. Ik hoop dat je geen last hebt op die dag, ik had destijds van die speciale okselpads in mijn trouwjurk genaaid
.

Dank je wel. Het wordt vast wel een mooie dag. Bij mij naaien ze ook okselpads in de jurk. Daar deden ze bij de bruidswinkel helemaal niet moeilijk over. :)

Ik ga het idd eens proberen met een wattenschijfje. Thanx!
MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Ik heb net contact opgenomen met mijn huisarts en ik ga vanaf morgen 5 mg oxybutinine slikken ipv 2,5. Ik ben benieuwd of mijn oksels het dan wel de hele ochtend droog uit houden:)
Gesloten