Nieuw en even voorstellen

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Nieuw en even voorstellen

Bericht door Flower »

Flower, omdat ik daar ten eerste gek op ben, maar ten tweede omdat (de meeste :P) lekker ruiken en 'fris' zijn. Zo voel ik me totaal niet...
Ik heb denk ik last van overmatig zweten vanaf een jaar of 14/15. Maar het is de laatse jaren erger geworden (ben nu 31).
Ik ben heel erg blij dat ik dit forum ben tegengekomen. Ik ben echt compleet radeloos! Ik heb heel veel last van overmatig transpireren onder mijn oksels. Ik sta zo'n beetje een uur elke dag te dubben wat ik in vredesnaam een beetje normaal kan dragen. Ik ben gek op kleur, maar kan dit absoluut niet dragen. Ook geen wit meer, want daar zitten snel van die gele vlekken in (ook met deo's zonder alcohol). Nu had ik vroeger niet echt last van geurtjes, maar tegenwoordig kan ik een kledingstuk net 4x aan en kan ik het wassen wat ik wil, maar na een paar minuten kan ik het met walging weer uitdoen. Ik heb dan helemaal gedoucht en alles... Dus weggooien maar weer (ik las hier in een topic al iets over die 'kattenpisgeur', daar lijkt het echt op, vreselijk). Ook kan ik nooit een jasje of iets dergelijks aan over een ander kledingstuk, want dan wordt het zweten (en daarmee de geur) nog erger. Ik ben gek op kleding en winkelen, maar het is nu gewoon ook niet leuk meer. Ik kan toch niks aan. Zeker niet als ik uitga of op welke manier ook 'openbaar' ga. Ik heb alle deo's die je maar kunt bedenken al geprobeerd. Heb 'smeersels' van de dokter gehad. Heb van die speciale deo die 5 dagen zweet zou tegengaan (uiteraard gebruik ik ook een deo daarnaast elke dag). Draag katoenen kleding, maar daar blijven de geurtjes helemaal in zitten...
Ik weet bijna zeker dat het bij mij hormonaal is. Maar ja, wat kun je daar aan doen... Ik heb sinds 1 1/2 jaar de Mirena en heb nu ook nog eens extra last van acne. Ik ben verdorrie 31!!! De pil wil ik overigens ook niet meer. Maar ja, het lijkt nu nog wel erger. En nergens in het 'medisch circuit' is er enige hulp of begrip... Loop nu bij een homeopathe, maar ook daar kom ik niet van het zweetprobleem af. Ik ben nu op zoek naar 'okselpads', om het ergste een beetje op te vangen en wellicht wat leukere kleding aan te kunnen... Ik heb al heel wat doorgelezen hier op het forum en ben allang blij dat ik niet de enige ben. Ik ben net een beetje aan het herstellen van een burn-out, maar dit werkt echt niet mee, want het beheerst echt mijn hele dag.
Ik hoop echt van harte om wat oplossingen hier te zullen vinden. Ik las al wat over 'blauwe biotex' en wassen met bactriedodende zeep. Ik ga ook dit uitproberen. En suikerconsumptie werkt zeker ook mee aan het transpireren (ik doe een opleiding homeopathie voor dieren, maar veel wat ik leer bij medisch, is hetzelfde bij de mens). Maar ik eet dat al zo min mogelijk en het is ook niet minder geworden. Dus ook dat was helaas niet de oplossing.

Jeetje, heel verhaal :oops:
Ben gewoon echt heel erg :cry: , want kan gewoon niet mezelf zijn doordat ik nooit aankan wat ik wil...
Nou ja, wie weet...... blijf maar hopen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Welkom op dit forum. Erg herkenbaar allemaal. Al botox injecties geprobeerd of oxybutinine tabletten?

groetjes Thijs
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

Dank je. En nee, beiden nog niet geprobeerd. Ben heel erg 'terughoudend' wat betreft medicijnen en dat soort chemische remedies. Maar zit er nu wel steeds meer aan te denken om te proberen. Ik ben best wel 'bang' voor eventuele latere bijwerkingen e.d. bij Botox. Het is toch gif wat je inspuit... Maar zoals dit wil ik ook niet meer. Ook is het financiele plaatje voor mij een heel erg grote drempel om de stap te zetten. Ik zit op het moment in de ziektewet en heb dus totaal geen financiele middelen verder. Die tabletten ken ik niet verder. Heb jij daar ervaring mee en hebben die veel bijwerkingen?
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Re: Nieuw en even voorstellen

Bericht door Zwetertje1977 »

Flower schreef:Ik ben nu op zoek naar 'okselpads', om het ergste een beetje op te vangen en wellicht wat leukere kleding aan te kunnen...
Welkom op het forum Flower, ik heb hier een topic gestart over okselpads. Er staat ook in waar je ze kunt verkrijgen.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

:welkom :cheer

Welkom, join the club. :)
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

Bedankt voor het welkom en bedankt voor de link!
Ga ze meteen bestellen!
Ik ga me ook eens heel goed laten informeren over de botox en over de
oxybutinine tabletten. Ben heel blij met al jullie reacties.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi flower,
ik heb nog een paar liggen(okselpads) als je ze wil proberen mail me dan ff pb.
Dan zal ik ze je opsturen!!!
Bij mij werkt het niet!!
Kwam er dwars doorheen plus pijnlijke oksels.
Groetjes Kim
Gesloten