Nieuw op dit forum

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Bien10
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 mar 2006, 01:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Nieuw op dit forum

Bericht door Bien10 »

hallo iedereen, Mijn naam is Bien 10 en ik ben helemaal nieuw hier op dit forum. Heb zo een beetje zitten lezen en heb nu de volgende vraag: Is er iemand die over zijn hele lichaam last heeft van zeer overmatig transpiren? (behalve handen en voeten, wonderlijk genoeg)Het kan nog zo koud zijn, zodra ik in beweging kom, begint het heftig te stromen over mijn hele lijf.Heb dan ook het gevoel dat ik plof van de hitte. Ik neem dan weleens mijn temperatuur op en kom dan tot de vreemde conclusie dat ik ondertemperatuur heb. Zodra ik dan even rustig gezeten heb en weer afkoel, schiet mijn temperatuur weer omhoog! Het vreselijke zweten maakt mij ook ontzettend moe! Wie, o wie, herkent iets van deze klachten?!
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

he hallo,

ik zweet niet over mijn hele lichaam, maar wel onder mijn oksels.
het is logisch dat je ondertemperatuur hebt, want als je "normaal" zweet dan is dat omdat je het warm hebt, en dus om de temperatuur weer omlaag te krijgen. maar aangezien wij niet "normaal" zweeten, en dus erg veel zweten, zonder dat we het warm hebben is onze temperatuur altijd onder de gemiddelde temperatuur.
groetjes tally
justadancer

Bericht door justadancer »

je verteld dat je er ook moe van word, lijkt me erg vervelend
Bien10
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 mar 2006, 01:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Bien10 »

bedankt Tally en Justadancer voor jullie reactie. Ja, ik word inderdaad doodmoe van dat idiote transpireren. Maar zoals ik al schreef, ik heb het dus over mijn hele lijf. Ik heb werkelijk het gevoel, dat als ik b.v rustig met mijn honden aan het wandelen ben, dat ik bezig ben met een soort topsport prestatie. Zo oververhit en opgefokt is mijn lichaam :x :x en dan begint het dus werkelijk te stromen. Doorweekt ben ik dan, al is het nog zo koud buiten. Loop met mijn jas open en alleen een T-shirt eronder terwijl er een ijskoude wind staat en nog ben ik drijfnat.Als ik dan thuiskom, zie ik ook in de spiegel dat ik een hoofd als een pioen heb. En als ik dan dus weleens mijn temperatuur opneem, heb ik iets van 36 graden of zo. terwijl ik juist het gevoel heb, dat ik ter plekke kan ontploffen. Volgens mij is mijn "thermostaat"helemaal kapot. Ik weet niet hoe ik het anders omschrijven moet. Is er iemand op dit forum die hier iets van herkent? Dan zou ik dat erg graag willen horen.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hoihoi,
ik herken dit ook. Ik zweet ook over mijn hele lichaam maar heb altijd een temperatuur van rond de 36, soms 35,6 e.d. Als ik 37,5 heb noem ik dat vaak al koorts bij mezelf, haha. Maar heb ook heel vaak het gevoel dat ik oververhit ben terwijl dat dus qua temperatuur helemaal niet zo is. Heel apart. Ik weet ook niet of dat bij mij echt aan het zweten te wijten is want ik heb ook zo'n lage temperatuur op dagen dat ik heel weinig zweet of gezweet heb. Heb inderdaad ook het idee dat er een reden is waardoor mijn thermostaat niet goed werkt omdat ik bij de minste geringste temperatuurverhoging supererg ga zweten, toaal niet in verhouding tot de temperatuursverhoging. Ikben nog steeds van plan mijn scriptie te gaan schrijven over zweten dus alle mogelijke verklaringen zijn welkom ;).
Groetjes!
Gesloten