Hallo, nog iemand erbij :)

Archief

Moderators: Thijs, Erje

John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Hallo, nog iemand erbij :)

Bericht door John »

Hallo, ik ben John en ik zweet ook erg. Eigenlijk alleen maar onder mijn oksels en soms mn voeten. Ik weet niet hoe lang ik dit al heb, maar ik denk al ruim 5 jaar of misschien wel langer. Het varieert nogal, soms heb ik een hele periode nergens last van, soms is het veel erger (zoals nu, ik zweet terwijl ik dit typ).

Ik gok dat het iets met de hormoonhuishouding te maken heeft? Je voelt je het ene moment beter dan het andere, soms heb je meer puistjes e.d. dan op andere dagen en hetzelfde geldt voor zweten. Soms gaat het goed, soms niet.

Ik heb al van alles geprobeerd, Odorex Extra Dry, verschillende deo's, katoenen shirtjes en nu ben ik aan de Syneo5. Maar het werkt voor geen meter. Ik gebruik nu ook zo'n deo roller (extra dry van Rexona) maar het lijkt wel of ik daardoor erger ga zweten. Misschien ga je juist van sommige deo's extra zweten? Ik zou eens moeten proberen een paar dagen geen deo te gebruiken. Maar volgens mij helpt dat niets.

Mijn omgeving doet het meestal af als 'zenuwen' of dat ik het me inbeeld/aanpraat, maar dat is niet zo. Ik zweet bij de oksels als ik rustig een film kijk, bij vrienden zit, etc. Dan ben ik echt niet zenuwachtig ofzo, en toch zweet ik! Ook warm weer vind ik vrij vervelend, ik kan daar niet tegen. Maar zelfs nu het buiten koud is, heb ik natte oksels.

Toch weet ik niet of ik hyperhidrosis heb, het is niet zo dat ik overal constat zeiknat ben, maar de oksels zijn vrijwel altijd nat, behalve als ik slaap of als ik een droge periode heb :)

Vroeger was ik wat dikker en ik dacht dat het daar mee te maken had, omdat dikkere mensen nu eenmaal sneller zweten (dacht ik), maar ik ben nu absoluut niet dik meer en voel me meestal wel 'aantrekkelijk', en toch zweet ik nog. Dus dat is het ook niet. Meestal draag is strakke shirtjes en vaak gaat dat ook goed omdat ik er een wit t-shirt als hemd onder draag, maar de laatste weken is het zweten toegenomen en krijg ik weer natte plekken in mn shirt. Erg vervelend.

Ik heb gelezen over het medicijn Oxybutinin en dat leek me zowat de enige oplossing, maar ik ben wat huiverig voor de bijwerkingen op zowel de korte als lange termijn.

Ik weet wel dat ik er vrij veel mee bezig ben in mijn hoofd en men denkt al snel dat het daardoor juist erger wordt, maar toch vind ik dat ik ook zweet op momenten dat ik totaal relaxed ben en er helemaal niet aan denk. Volgens mij is mijn gezweet bij de oksels niet helemaal normaal en ik zou graag willen dat er wat aan te doen was.

:help
linniejj
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 01:21
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door linniejj »

heeej john

nou volgens mij heb jij ook wel hyperhidrosis lijkt me vrij duidelijk!
en ook al denk je er niet aan zweet je ook wel en dat heb ik nu ook ik heb nu ook natte plekken en ik zit gewoon rustig achter de computer.
wordt jij niet heel erg onzeker van je omgeving????
ik had dat wel als ze zeiden nou als je er niet op let dan zie je het niet nouuu dat zag je dus echt wel heeeeel goed maar dan willen ze je gewoon gerust stellen maar ondertussen wordt ik er persoonlijk nog meer onzeker van.
ik ben ook geopereerd twee jaar geleden en het is nu wel weer terug gekomen maar over het algemeen helpt het wel!!!
ik heb nu een nieuwe afspraak gemaakt bij sudor. zal dit niet iets zijn voor jou????

als je vragen hebt mail me gerust linniejj_pinniejj@hotmail.com
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Re: Hallo, nog iemand erbij :)

Bericht door Zwetertje1977 »

John schreef: Mijn omgeving doet het meestal af als 'zenuwen' of dat ik het me inbeeld/aanpraat, maar dat is niet zo.
Hoi John, laat je niet gek maken. Als ik je verhaal zo lees heb je wel degelijk last van hyperhidrosis.

Ik gebruik al een tijdje oxybutynine op recept van de huiarts en ik heb geen last van de bijwerkingen. Maar dat verschilt per persoon natuurlijk, ik heb ook gelezen van patienten die er wel last van hadden. Niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd maar.

Groetjes,

Zwetertje1977
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Nou, ik heb even geinformeerd bij mijn verzekeraar Trias, maar die vergoeden natuurlijk niets op het gebied van Botox injecties e.d.
Ik neem aan dat er geen enkele verzekeraar bestaat die zoiets heeft opgenomen in de basis of aanvullende verzekeringen?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Zover ik weet niet. Botox is niet opgenomen in de basis geneesmiddelen vergoedingslijst. Dit was het wel altijd.... totdat de huidige minister van volksgezondheid kwam....
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Oh dat wist ik niet... nu kijk ik opeens heel anders aan tegen die minister :)
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi John,
Join the club!
Heb al trammelant gehad met mijn verzekering over vergoeding van botox!
Het enige wat ze bij mij zouden vergoeden was een operatie dus heb ik dat laten doen met als resultaat dat ik nu 6 "gaten" op mijn rug heb en geen droge oksels!!!
Wat kost dat wel niet!!!Had ik hun gebeld maar daar gingen ze niet op in!!

Succes en lees het forum eens goed door misschien staan er andere dingen bij die je nog kunt gaan proberen!

Gr Kim
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Thanks, het enige dat ik kan bedenken voor mij is Botox of die nieuwe methode uit een ander topic. Of wachten en hopen dat het nog eens over gaat :)
Het is niet zo dat mn hele sociale leven er onder lijdt ofzo, bijna niemand weet het en merkt het, maar ik vind het zelf gewoon vervelend om altijd met natte oksels rond te lopen, ook al zie je het meestal niet.
fraz
Plas
Plas
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 10 feb 2006, 23:31
Contacteer:

Bericht door fraz »

hoi ben hier ook nieuw. Ja dat het je sociale leven beinvloedt vind ik ook erg rot. Ik heb bijv. mee gedaan aan schooltoneel bij mijn kinderen op school en ben dan vrij onzeker dus zweet ik erg behoorlijk. Nu had ik weer mazzel dat ik kleding aan had waarbij je het zweten niet ziet (t-shirt met vest erover heen). Het is zelfs zo dat ik twijfel om volgend jaar mee te doen. Stel je voor dat ik een leuk gekleurd t-shirt aan moet. ik moet er toch niet aan denken. Ik denk er nu toch wel serieus over na om die botox injecties te halen in antwerpen. Toch wel een hele stap om dat te gaan doen.
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Ja het is toch wel vervelend he?
Momenteel is het bij mij weer wat erger, zowel bij de oksels als de voeten. Ik zit te denken wat voor mij nou het beste is. Die voeten is niet zo erg, dat is niet altijd zo en een kuurtje Pedispray voorkomt dat je wat ruikt. Maar die oksels is zo irritant, ik kan nog niet echt bepalen waar het nou door komt. Wel is het zo dat als ik iets ga 'doen', bv. autorijden of met vrienden naar de film ofzo dat het dan momenteel vaak erger is, terwijl ik dan niet nerveus ofzo ben. Maar ik zweet vaak ook zomaar als ik thuis rustig achter de pc zit.
Okselmiddeltjes werken niet (meer) bij mij, dus ik ga me maar eens verdiepen in Botox enzo. Maar voor ik zoiets zou gaan doen, zou ik eerst het thuisfront moeten uitleggen waarom ik dat zou doen, die denken denk ik toch nog te veel dat het te maken heeft met nervositeit enzo.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi John,
Heb je al met je huisarts erover gehad om Oxybutinine tabletten te proberen??
Die helpen mij erg goed.
En ik zweet over mijn hele lichaam!!

Probeeer het eens via de huisarts deze medicijnen worden vergoed via het ziekenfonds.
Kim
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Nou, ik ben een beetje huiverig voor dat medicijn, na alles wat ik erover gelezen heb. Ik heb niet zo'n zin om mijn blaas te gaan aantasten ofzo :)
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik zal je vertellen dat ik nergens last van heb niks geen bijwerkingen ,
en het tast je blaas niet aan hoor anders had ik het echt niet voor elkaar gekregen bij mijn huisarts!!!!

Botox ben je dan niet huiverig voor?

Succes Kim
John
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 16:17
Contacteer:

Bericht door John »

Volgens mijn huidige verzekeraar Trias worden Oxybutinyn tabletten ook niet vergoed.. Maar ik ga overstappen op VGZ, misschien dat die het wel vergoeden, zal eens informeren.

Overigens ben ik voor Botox ook wel wat huiverig, ben nu eenmaal geen held als het gaat over naalden en injecties, haha. Maar op een gegeven moment moet je toch wat he. Alleen lees ik nu in verschillende Botox topics dat de resultaten ook niet altijd even goed zijn, maja eerst zelf maar proberen ooit denk ik.
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

kimmy schreef:Hoi John,
Heb je al met je huisarts erover gehad om Oxybutinine tabletten te proberen??
Die helpen mij erg goed.
En ik zweet over mijn hele lichaam!!
Maar hoe goed werken die tabletten? Moet je ze dagelijks innemen om een dag verschoond te zijn van (overmatige) transpiratie? Om een beeld te krijgen in hoeverre het werkt; als je volledig droog als 0 kwalificeert, en je slechtste zweetdag met 10, op welke schaal schat je een gemiddelde dag met die tabletten in. Een 3? Een 7? Een 5,6938824342?
Gesloten