Boos en verdrietig van dat gezweet

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Petronella71
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 aug 2018, 12:19
Contacteer:

Boos en verdrietig van dat gezweet

Bericht door Petronella71 »

Hallo allemaal,
Mijn naam is Petra, 47 jaar oud en zit er door dat gezweet even doorheen.....
Heb een leuke baan aangeboden gekregen voor een werk/leer traject in een verpleeghuis maar heb vanmorgen besloten om dit niet te gaan doen wat mij zeer verdrietig maakte.
Het is gewoon niet te doen zolang ik mij rustig hou en voor de blower zit is het te doen maar vanmorgen even stofzuigen en dweilen en het zweten begint mijn voorhoofd en haar de druppels vallen op mijn schouders, mijn oksels, borst, rug onder mijn billen tis vreselijk ik krijg een hoofd als een biet eigenlijk zweet ik door al mijn poriën dus vanmorgen in tranen ik zei ook tegen mijn man ik kan toch zo niet dat werk gaan doen moet ik mensen helpen in zo'n warm huis met mijn zweetlijf en dat ik continu zeiknat over mijn lijf bent met vochtige kleding en daar baal ik van omdat ik dit graag had willen doen.
Ik ben het gewoon zat altijd met airco in de auto, blower thuis aan na het douchen washandjes onder mijn oksels, overal met de auto naartoe want als ik lopend of met de fiets gaat dan kom ik drijfnat aan gisteren een rondje stad gedaan halverwege ergens een bakkie gedaan om even op te drogen en dan weer door en dan nog voel ik de druppels over mijn rug glijden.
Het gekke is mijn handen en voeten zweten nooit in de avond gaat het beter en dan krijg ik het nog een soort van koud en in de nacht zweet ik eigenlijk nooit wat ik al zei zolang ik mij rustig hou gaat het redelijk en in de winter gaat het ook beter maar een dikke winterjas zal je mij nooit in zien liefst een vest met sjaaltje is voor mij warm zat.
Heb gisteren nog bloed geprikt om te kijken of ik in de overgang zit (geloof ik niet) ik slik wel al 17 jaar antidepressiva eerst seroxat nu venlafaxine daar voel ik mij super door (geslikt voor paniekstoornis en daardoor depressie) heb verder geen bijwerkingen maar het zweten zou daarvan kunnen komen alleen wordt het steeds erger......
Iemand nog tips alles is welkom
Groetjes Petra
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Boos en verdrietig van dat gezweet

Bericht door Thijs »

Hoi Petra,

Welkom hier. Hier ben je niet alleen gelukkig. Gebruik je medicijnen tegen het overmatig zweten? Er zijn goede medicijnen tegenwoordig. Je kunt deze aan je huisarts vragen of als hij/zij ze niet wilt geven door laten verwijzen naar het hyperhidrosis expertisecentrum in Amersfoort. Daar kunnen ze je zeker verder helpen. Ik zou een verwijzing naar goede dermatoloog of expertisecentrum eisen. Lees dit forum goed door, kijk o.a. bij medicijnen.

Succes, hou je taai en als je vragen hebt stel ze!

gr Thijs
Petronella71
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 aug 2018, 12:19
Contacteer:

Re: Boos en verdrietig van dat gezweet

Bericht door Petronella71 »

Dank je wel voor je reactie Thijs,
Ik heb idd gelezen over deze medicijnen zou ze heel graag willen gebruiken alleen heb ik een verhoogde oogboldruk en heb al ongeveer 25 jaar last van "onschuldige" hartritmestoornissen daar loop ik ook bij een cardioloog en met deze ongemakken mag je deze medicijnen niet slikken.
Aanstaande dinsdag krijg ik de uitslag van het bloed onderzoek mijn huisarts neemt in mijn ogen deze klacht niet echt serieus want iedereen zweet maar ga hier nu echt verder mee door ik merk dat dit nu echt mijn leven negatief beïnvloedt en als ik iets ga doen meer bezig ben met Hoe ik het beste zo droog mogelijk kan blijven etc etc en zelfs nu een leuke baan voor laat schieten ben er helemaal klaar mee als ik vragen heb ga ik ze zeker stellen dank je wel 👍😊
Ave80
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 06 aug 2018, 21:38
Contacteer:

Re: Boos en verdrietig van dat gezweet

Bericht door Ave80 »

Hoi Petra, ik herken je verhaal. En ook het stuk van paniekstoornis en daardoor depressie. Ook ik slikte vroeger dezelfde antidepressiva voor deze kwaal en toen is het zweten bij mij begonnen. Na het stoppen met deze medicatie is het overmatig zweten lang weg geweest maar helaas weer terug. Ik kijk nu of geen alcohol drinken bij mij de klachten kan verminderen. Elk pilletje dat je in je lijf steekt kan een bijwerking veroorzaken lijkt wel. Ik vermoed wel een verband met seroxat en zweten.
Petronella71
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 22 aug 2018, 12:19
Contacteer:

Re: Boos en verdrietig van dat gezweet

Bericht door Petronella71 »

Dank je wel Ave80 voor je reactie,
Ik ben er ook van overtuigd dat de Venlafaxine een grote rol speelt met het zweten maar omdat ik mij hier zo goed door voelt wil ik eigenlijk niet stoppen de paniekstoornis/depressie was ook verschrikkelijk maarja het zweten ook.
Het rare is dat ik eind van de middag en avond totaal n8et zweet alleen overdag bij de minste inspanning loopt het zweet van mijn hoofd, rug, onder billen en borsten maar mijn hoofd vind ik eigenlijk het meest vervelend dat ik zo goed te zien en mijn gezicht en armen zijn dan vochtig dat komt gewoon door mijn poriën heen ik merk wel dat mijn gedachten de hele dag over het zweten gaan ik wordt er op dit moment gek van en hoop dat het snel kouder wordt.
Zelf drink ik geen druppel alcohol en zweet mij rot ik ben zelf iets te zwaar dus wil ong 15 kilo afvallen ijken of dat bij mij helpt....en zo blijf je bezig.....groetjes Petra
Gesloten