hallo allemaal, hier mijn verhaal

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Saffier
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 jul 2014, 21:06
Contacteer:

hallo allemaal, hier mijn verhaal

Bericht door Saffier »

Hallo allemaal,

Ik ben een 24 jarige vrouw en dit is mijn verhaal.

Vanaf mijn geboorte heb ik al last van hyperhidrosis. Altijd overmatig zweten, vooral mijn handen en voeten ervaar ik als erg onprettig. Nu 24 jaar later stoort dit mij zo erg dat ik mezelf aan het afzonderen ben van andere mensen.

Als ik mensen een hand gaf kreeg ik vaak de opmerking 'oh wat heb jij natte handen' dit deed mijn toch al niet grote zelfvertrouwen geen goed. Thuis zit ik meestal met een handdoekje naast me zodat ik me handen regelmatig kan drogen en was ik mijn handen regelmatig. Op mijn handen en voeten krijg ik regelmatig jeukende blaasjes die erg vervelend zijn, huisarts zei dat dit kwam door de warmte van het zweten, maar ook daar was geen oplossing voor. Mijn voeten zijn ook zo erg dat als ik op blote voeten loop thuis het op de vloer lijkt als of ik net uit de douche gestapt ben en zonder afdrogen door het huis gelopen ben. Niks helpt, zalfjes, poeders, deo's, alle 'simpelere' oplossingen geprobeerd.

2 jaar geleden werd ik door mijn huisarts naar het ziekenhuis gestuurd en daar werd mij Iontoforese aangeraden, maar na veel lezen daar over bleek dat ook maar een tijdelijke oplossing te zijn en dat ik dan 3 a 5x in de week naar het ziekenhuis moest voor een behandeling, ziekenhuis is ver weg en had het geld niet om elke keer op en neer te reizen, dus uiteindelijk de moed maar weer opgegeven.

Nu ben ik dus weer op zoek naar een oplossing en kwam ik op de ETS operatie. Dit lijkt me effectief en een blijvende oplossing. Vind het behoorlijk eng een operatie en heb allemaal enge verhalen gelezen over mensen die op andere plekken verschrikkelijk gingen zweten, pijn op de borst kregen, last van longen etc. Tevens lees ik nergens dat die ETS operatie ook helpt tegen zweet voeten, lees overal alleen maar handen en oksels. Klopt dit of werkt deze operatie ook voor voeten?

Ik wil hier zo graag vanaf maar niet ten koste van andere gezondheidsproblemen die me dan weer zullen belemmeren.

Dus hierbij mijn verhaal en zou graag van jullie willen horen of die ETS operatie wel een goede keuze is, of dat er een andere/betere permanente oplossing is.

Bedankt voor het lezen en de eventuele reacties, zie ze graag tegemoet!

Groetjes Saphira
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: hallo allemaal, hier mijn verhaal

Bericht door Erje »

Welkom Saphira,
Hier op het forum is veel te lezen over de ets operatie. Volgens mij helpt het niet tegen zweetvoeten.
Heb je wel eens overwogen om zelf een ionthoforese apparaat aan te schaffen? Ze worden hier ook regelmatig tweedehands te koop aangeboden.
Voor voeten heb je bv ook nog de laserbehandeling van Clinique dr.Don, maar dat is weer niet voor de handen.
Saffier
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 jul 2014, 21:06
Contacteer:

Re: hallo allemaal, hier mijn verhaal

Bericht door Saffier »

Hallo Erje bedankt voor je reactie.

Ik wist helemaal niet dat een Ionthoforese apparaat aangeschaft kon worden voor thuis gebruik, dacht dat de behandeling alleen in het ziekenhuis gedaan kon worden. Handige tip, zal me hier over inlezen!

Ben eens door de 'pillen' sectie hier op het forum aan het lezen en misschien moet ik er daar eens 1 van proberen, voor ik een duur apparaat aanschaf. Glycopyrronium klinkt veelbelovend, zo ook Oxybutynine. Morgen mijn huisarts bellen en dit eens overleggen, wat hij er van vind. 3 jaar geleden heb ik ook eens medicijnen gehad (naam weet ik niet meer) maar die hielpen niks, maar volhouder wint dus wie weet.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: hallo allemaal, hier mijn verhaal

Bericht door Thijs »

Zover ik begrepen heb deed Dr Donald Ottens alleen laser behandeling voor oksels. Niet voor handen en voeten. En Dr Don is gestopt met deze laser behandeling.

gr Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: hallo allemaal, hier mijn verhaal

Bericht door Erje »

Thijs schreef:Zover ik begrepen heb deed Dr Donald Ottens alleen laser behandeling voor oksels. Niet voor handen en voeten. En Dr Don is gestopt met deze laser behandeling.

gr Thijs
Ik heb op zijn website gekeken en daar staan allerlei soorten behandelingen vermeld. Of is die website verouderd?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: hallo allemaal, hier mijn verhaal

Bericht door Erje »

Ik heb even de website erbij gezocht:
http://www.cliniquedokterdon.nl/lichaam/hyperhidrosis" onclick="window.open(this.href);return false;
Saffier
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 23 jul 2014, 21:06
Contacteer:

Re: hallo allemaal, hier mijn verhaal

Bericht door Saffier »

Behandeld bijna het hele lichaam behalve handen en voeten, helaas dus niks voor mij.
Dat iemand stopt met het geven van een behandeling klinkt ook niet echt hoop gevend.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: hallo allemaal, hier mijn verhaal

Bericht door Erje »

Voeten staan er wel bij.
Binnenkant en buitenkant voet, voetzolen en voetrug.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht