Hallo, Ik ben hier nieuw

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
karin26
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 okt 2005, 23:21
Contacteer:

Hallo, Ik ben hier nieuw

Bericht door karin26 »

Hallo,

Ik ben hier nieuw en wil even mijn verhaal kwijt.
Ik ben bijna 26 en heb jaren geleden een operatie ondergaan in Italie voor hyperhydrosis aan mijn handen.
3 jaar geleden heb ik de ziekte van graves gekregen (snelwerkende schildklier.) sindsdien is het zweten zo erg toegenomen dat ik zelfs niet meer kan werken. Ik zweet zo erg dat ik helemaal paars wordt en zelfs onderkoeld raak en dan beginnen mijn spieren helemaal te trillen dan lijkt het net of ik suiker te kort heb (ben dan erg duizelig en val flauw, ben dan net een lijk.)
2 maanden geleden hebben ze ook ontdekt dat ik een gluten allergie heb en nu sinds ik glutenvrij eet merk ik dat mijn schildklier wat rustiger aan het worden is, maar het zweten blijft heel erg. Ik heb zelf geprobeerd een regenpak onder mijn gewone broek aan te trekken zodat ik maar op een gewone stoel kan gaan zitten ook heb ik geprobeerd incontinentie materiaal aan te doen, want ze hadden op het werk gezegd dat ik niet meer op een stoffe stoel kon zitten en maar op een houten krukje moest gaan zitten en dat was zo vernederend!!!
Ik gebruik sinds 8 maanden oxybutynine 3a4x dgs 5 mg
Het probleem nu is dat ik sinds die pillen gebruik bij een gynaecoloog onder behandeling ben en dat die klachten die ik heb van de oxybutynine
af komen.
Mijn endocrinoloog zegt dat er iets met mijn zenuwstelsel is, maar wat!!!!
Ik weet niet meer wat ik moet doen en wil zo graag weer gaan werken, want ik ben veel te jong om thuis te zitten.

Wie weet wat ik er aan kan doen.
Groetjes
Karin
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Karin,

Ik wou dat ik je kon helpen, maar ik heb zelf ook nog geen oplossing gevonden.
Jij zweet wel in zéér ernstige mate zeg!!! Ik heb hier op de site wel al mensen gezien die onderkoeld raken en bijna flauwvallen. Maar van paars worden en echt het bewustzijn verliezen, had ik nog nooit gehoord.

Er zijn me een paar dingen onduidelijk in je verhaal.
- Die operatie, waarom was dat in Italië? En heeft het geholpen voor je handen?
- Je neemt al 8 maanden oxybutynine, zweet je daardoor minder?
- Het is me ook niet duidelijk wélke klachten volgens je gynaecoloog door de oxybutynine komen.

Ik neem soms oxybutynine, maar ik heb de indruk dat het alleen kan helpen als je het dóór blijft nemen, en niet eens af en toe een pilletje: dat helpt geen zier.
Doornemen is voor mij niet mogelijk gezien de bijwerkingen: zeer droge mond, zo erg dat ik niet meer kan slikken of praten. En nog meer bijwerkingen die ik me nu al niet meer herinner.

Dat probleem van de natte stoel ken ik maar al te goed!!!! Ik vind dat ze je wel héél grof behandeld hebben op het werk.
Zelf ga ik nooit op een stoffen stoel zitten zonder handdoek. In het begin schaamde ik me rot, maar ondertussen stellen de meeste mensen zich daar geen vragen meer bij denk ik. Ze zijn het gewoon geworden dat er op mijn bureaustoel altijd een handdoek ligt. Ik heb er een paar gekocht die de kleur van mijn stoel zo goed mogelijk benaderen.
Op een houten stoel leg ik ook vaak een handdoek, om geen natte plek achter te laten als ik opsta. Zó gênant!
Een kussentje zou eigenlijk nog beter zijn, daar worden minder vragen bij gesteld denk ik. Maar dat is zo 'n gesleur van de ene vergadering naar de andere.

Ik heb ook allerlei manieren geprobeerd om van die natte stoelen af te raken: maandverband op verschillende plaatsen in mijn lange broek plakken bijvoorbeeld: maar dat stoort altijd bij het stappen.
Ik heb ook rennersondergoed gekocht waar een zeemvel in genaaid is.
Maar al deze dingen helpen niet omdat het vocht niet vanuit het midden komt, maar van de zijkanten. Je beenplooien en je bovenbenen. Dat merk ik ook als ik op de wc zit: daar glijd ik soms bijna af omdat mijn benen zo nat zijn.
Moest jij een oplossing vinden Karin, laat het me dan aub weten.

Het moet erg zijn dat je niet kan gaan werken door het zweet. Ik kan het me wel goed voorstellen want met momenten is het bij mij ook op het randje.
Ik werk met mensen en met papier en mijn zweet drupt soms van mijn hoofd op alles en iedereen. Niet te doen.
Ik heb nu altijd een soort zeemvel in mijn hand, zodat ik constant kan vegen. Maar als het écht erg is, kan ik het vegen niet bijhouden.
We zitten met een serieus probleem eh meid!
Bij mij is de oorzaak erfelijk + door medicatie die ik echt nodig heb. Ik hoop voor jou dat de oorzaak snel gevonden wordt en dat er iets aan te doen is.

Hou me op de hoogte eh?

Sterkte,
Hanneleen
karin26
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 okt 2005, 23:21
Contacteer:

Bericht door karin26 »

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben in Italie geholpen, omdat mijn huisarts zei dat er in nederland niets aan te doen was. (het was een bekende arts in Italie.)
De operatie was goed verlopen, maar na ongeveer een jaar kwam het een beetje terug.
Er was dus niets aan de hand, maar toen ik dus ziek werd (schildklierziekte) kwam het in extreme vorm terug.
Mijn artsen zeiden in het begin dat het aan mijn schildklier lag, maar nu ik niet meer "hyper" ben (snelwerkende schildklier) zeiden ze dus dat het niet meer aan mijn schildklier lag.
Toen heb ik dus die oxybutynine gekregen.
Ik was zo blij dat die pillen werkten en begon alweer te denken dat ik binnenkort weer kon gaan werken, maar sinds ik oxybutynine gebruik loop ik bij een gynaecoloog wegens brandende pijn in en jeuk in vagina.
de arts zei dat het 99% een schimmelinfectie was, maar dat was het dus niet en nu denkt dat het aan de oxybutynine ligt, want sinds ik die tabletten gebruik heb ik deze klachten en omdat mijn lichaam zo in de knoop zit (gluten-allergie en schildklierziekte) kan het goed zijn dat ik andere bijwerkingen heb.

Ik loop sinds maanden bij een natuurarts rond en die zegt dat oxybutynine zo'n grote rommel is en dat hij mij niet verder kan helpen als ik die tabletten blijf gebruiken dus ik ben nu aan het minderen en omdat nu ook de gynaecologische klachten minder aan het worden is weet ik gewoon 100% dat het aan die tabletten liggen.

Ik was altijd aan de diarree en had zo'n opgeblazen buik en mijn artsen wisten niet wat het was (ze deden er niets aan) :x
Ik ga naar de natuurarts en hij zegt dat ik een gluten-allergie heb. Sindsdien heb ik geen diarree en een opgeblazen buik gehad.
Mijn natuurarts zegt ook dat zweten minder wordt als ik helemaal stabiel ben met mijn schildklier en gluten-allergie.
Ik heb mijn hoop dus bij hem liggen.

Groetjes Karin
fortuna
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 jun 2005, 07:38
Contacteer:

Bericht door fortuna »

oh wat vervelend he, karin en hanneleen, als je over je hele lichaam zweet. Ik zorg ook altijd dat alles goed is bedekt, billen, rug, liezen, buik etc.
Ik draag veel tunieken en vind het vreselijk dat ik niet echt met de mode mee kan doen, leuk katoenen shirt en een leuke broek. Als ik een gekleurde broek draag en ik krijg weer een zweetaanval dan heb ik dus ook overal natte plekken.
Ook heb ik verschrikkelijk erge zweetvoeten, het komt zelfs door het leer heen, zodat ik of heel dik leer moet dragen, of zwart dan valt het het minste op.
Verder zweet ik dus overal, behalve op mijn gezicht en onder mijn oksels.
Onder mijn oksels is het ooit begonnen toen ik een jaar of 16 was, na jaren van dokter naar dokter kreeg ik uiteindelijk alum.chlor. voorgeschreven en na 10 jaar gebruik zweet ik dus niet meer onder mijn oksels ( misschien zijn de zweetklieren daar kapot gegaan?), maar het lijkt dat het probleem dus is verplaatst naar de rest van mijn lichaam.

Soms denk ik wel eens dat als ik afval dat ik dan geen of minder last zou hebben, ik wil er nu 15 tot 20 kilo afhebben, dan heb ik een BMI van 21 en dat lijkt me een gezond gewicht ( nu heb ik een BMI van 28 ),

Hebben jullie ook een overgewicht?

Trouwens, ik heb ook oxibutinine in huis van het merk diadrase, heb het een paar keer gebruikt en het leek goed te helpen, had ook niet zoveel last van de bijwerkingen maar ben er toch een beetje huiverig voor.

groeten fortuna
karin26
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 14 okt 2005, 23:21
Contacteer:

Bericht door karin26 »

Hallo Fortuna,

Mijn gynaecoloog had tegen mij gezegd dat ik diadrase moest gaan gebruiken en dan kijken of die klachten verdwijnen, maar ik wacht nog steeds op mijn endocrinoloog die het voor moet schrijven en die is nu met vakantie.

Misschien als ik dus diadrase krijg dat wrs. mijn klachten (bijwerkingen) zullen verdwijnen. (althans dat hoop ik)

Ik heb zelf het gevoel als alles onder controle is (schildklier en gluten allergie) dat mijn zweten een stuk minder wordt en dat ik dan bijv aan 1tabl /per dag oxybutynine/diadrase genoeg heb!

Groetjes Karin
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Karin en Fortuna,

Is diadrase dan iets anders dan oxybutynine?
Ik gebruik het generisch middel, het is een geel doosje en er staat gewoon "oxybutynine" op.

Dat verhaal over die diarree, dat typeert de klassieke geneeskunde vind ik.
Een kennis van mij was al 10 jaar moe. Uiteindelijk kwam ze bij een arts terecht die zich ook bezig hield met allergieën en intoleranties. Toen bleek dat ze een hoop voedselallergieën had, waaronder ook gluten.
Ze mocht bijna niets meer eten, maar is ondertussen wel een stuk beter.
Waarom denken de meeste artsen daar niet aan? Ik vind het akelig dat je járen werkonbekwaam kan zijn door een probleem dat misschien heel simpel op te lossen is.

Doordat ik zelf ook een ernstig vermoeidheidsprobleem heb, heb ik met die zelfde arts een afspraak gemaakt (eind december).
Misschien raak ik zo ook nog eens ooit van mijn overmatig zweten af.
Dat lijkt te mooi om waar te zijn.
Het nadeel van die "zeldzame" artsen is dan weer dat ze peperduur zijn.
Die kennis van mij is na een jaar al meer dan 6000 € kwijt!

Groetjes,
Hanneleen
Gesloten