blij dit forum gevonden te hebben

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
hyper
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 20:52
Contacteer:

blij dit forum gevonden te hebben

Bericht door hyper »

Hallo Allemaal,

Allereerst wilde ik maar eens zeggen dat ik blij ben dit forum te hebben gevonden, en te weten dat ik zeker niet de enigste ben met een "nat" probleem..
Ik (in beknopte versie) ben 30 jaar en heb al ruim 10 jaar last van errrug zweterige oksels, met als gevolg dat ik eigenlijk al gewend was aan het feit dat ik sommige dingen niet aankon en er elke dag een routine van heb gemaakt om mijn probleem te verbergen.. De laatste tijd ben ik erachter gekomen dat dat stomme gezweet mijn leven behoorlijk (heeft) beïnvloed.. BAhBAh
Ik heb in al die jaren al verschillende dingen geprobeerd (allerlei smeersel van de drogist), maar ben deze week voor het eerst naar de dokter geweest met mijn probleem omdat ik het nu echt heel erg zat ben!!! En ja hij luisterde en begreep mijn probleem, was zeer gewillig en vond het helemaal niet raar (stom dat ik niet eerder ben gegaan..) Ik heb van hem een recept gekregen voor aluminiumchloride en moet toegeven dat ik al een paar dagen niet meer zweet :o Ben dus heel blij en hoop dat ik dat kan blijven..
Maar ik moest het de eerste week elkde dag gebruiken en heb de laatste paar dagen zo'n pijn :x echt heel erg prikken e.d.... En vandaar ook dit berichtje aan jullie, is dit normaal (die pijn)! Hoe vaak gebruiken jullie de oplossing? Kun je iets doen om de pijn te verzachten??? Hopelijk hebben jullie antwoorden, ik wil zooooo graag niet meer van die vieze plekken onder mijn oksels...

Bedankt Alvast!!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi,

Allereerst welkom op dit forum. Dat je oksels na gebruik van alu-chloride kunnen gaan irriteren en dus pijn doen is een bekend verschijnsel. Er is een zalf beschikbaar die de irritatie tegen kan gaan. Staat beschreven ergens hier op het forum :)

Ook is het mogelijk om de alu-chloride die bij jou, neem ik aan, in vloeibare vorm is door de apotheek te laten maken in een zalf vorm.

Ben erg blij voor je dat het werkt voor jou! Veel plezier op dit forum.

Groetjes Thijs
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: blij dit forum gevonden te hebben

Bericht door Carina »

hyper schreef:Maar ik moest het de eerste week elkde dag gebruiken en heb de laatste paar dagen zo'n pijn :x echt heel erg prikken e.d.... En vandaar ook dit berichtje aan jullie, is dit normaal (die pijn)! Hoe vaak gebruiken jullie de oplossing? Kun je iets doen om de pijn te verzachten??? Hopelijk hebben jullie antwoorden, ik wil zooooo graag niet meer van die vieze plekken onder mijn oksels...

Bedankt Alvast!!
Ik gebruik vanaf april van dit jaar Alu-chl.20% via de huisarts. Het irriteerd inderdaad mateloos maar troost je, ik gebruik het nu nog maar 1 keer in de 2 of 3 weken. BEPANTHEM-creme(gewoon bij de drogist) verzacht het wel een beetje. Maar verder vind ik de irritatie niet opwegen tegen een okselzweet vrij bestaan, het is heerlijk. De alu-chl. creme is wel wat zachter, maar ik vind hem niet zo goed als de lotion.
tiepmiep
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 15:09
Contacteer:

Bericht door tiepmiep »

hallo medezweters,

OOk ik heb de alu.chl. geprobeert maar na een tijdje werkte dit bij mij niet meer net zoals alle produkten die ik reeds geprobeert heb. Het zijn allemaal tijdelijke oplossingen bij mij geweest.
Ik heb dus nu de thor. sympathectomie ondergaan en helaas niet voor iedere zweter een uitkomst maar voor mij de oplossing van de eeuw.
Bij inspanning hele minimale zweetproduktie maar nu sinds jaren geen natte oksels meer. Heerlijk! ik heb weer zin in het leven. Voel me weer fris en zeker. Durf zelfs weer strakke shirts aan te trekken.

Wil je een echte goede mening probeer een afspraak te maken bij Prof. Rauwerda in het VU ziekenhuis te Amsterdam.

succes allemaal
Gesloten