nog een nieuwe zweter!

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
dag
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 13 sep 2005, 14:32
Contacteer:

nog een nieuwe zweter!

Bericht door dag »

Hai allemaal!

Via het Yes-forum ben ik op deze website terecht gekomen en wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die last heeft van overmatig zweten!
Bij mij zit t als volgt:

Vanaf kleins af aan had ik zweethanden & -voeten. Op zich niks mis mee maar het begon steeds irritanter te worden en iedere keer als ik gespannen was had ik zeiknatte handen. Dus met proefwerken/tentamens was(en is) het papier altijd zeiknat waardoor mn pen soms niet meer schrijft. De huisarts heeft ons ooit vertelt dat er wel een behandeling bestaat maar dat die enorm pijnlijk is. (don't ask me what it is, da's al meer dan 10 jaar geleden). Zweetvoeten heb ik ook altijd gehad, niet dat het stinkt maar gewoon dat het water er vanaf gutst. Meestal heb ik daarom leren schoenen aan en katoennen sokken maar dan heb ik meestal nog een zwembad in mn schoenen ;)

Anyway: ik lees veel over cremes ed maar hebben jullie dan niet het probleem dat die creme juist niet intrekt waardoor zweetvoeten oa ontstaan?
En als jullie op blote voeten lopen, hebben jullie dan ook zo'n last van zweetvoeten? Bij mij zijn mn voeten namelijk net 2 ijsblokjes maar de druppels kan je zien zitten!
En die Drionic, wat doet die precies? Kon ik namelijk niet echt vinden op t forum!

alvast bedankt!
groetjes,
dag
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi en welkom op dit forum.

Die drionic is niets anders dan een bak met water waar elektrische stroompjes doorheen gaan. (Iontophoresis) Deze stroompjes blokkeren de elektrische stroompjes van je hersens naar je zweetklieren zodat je zweetklieren geen signaal krijgen dat ze moeten zweten. Althans dat is de bedoeling. Voor handen en voeten schijnt het best goed te werken, echter bij de ene persoon wel en de andere niet.

Drionic is een merknaam net als sweatcare.

Informeer via je huisarts bij een dermatoloog of dit wellicht iets voor jou is en anders kun je zo'n apparaat kopen/huren via internet. Kijk op de link pagina.Succes.

Groetjes Thijs
Gesloten