Hey allemaal

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Murieltje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 okt 2011, 21:03
Contacteer:

Hey allemaal

Bericht door Murieltje »

Ik ben meid van 21 jaar (1.69m 62K) en ik heb al een aantal jaar last van overmatig zweten. Ik zweet erg veel onder mijn oksels, onder mijn borsten, op mijn rug en op mijn voorhoofd. Ik weet niet waar het vandaan komt of waar het aan ligt.

Ik heb er voornamelijk last van als ik wat zenuwachtiger/blij ben, bij de minste geringste inspanning, en gewoon als het warm is. Het loopt dan letterlijk over mijn rug heen en ik krijg vlekken onder mijn oksels (die niet meer te verbergen zijn door mijn armen bij elkaar te houden), onder mijn borsten en op mijn rug. Ook wordt mijn voorhoofd nat waardoor mijn haren eraan blijven plakken en helemaal vettig worden. Ik word er ronduit GEK van. Ik draag voornamelijk zwart. Ik zag laatst een ontzettend leuk zalmkleurig truitje, wat ik ook heb gekocht. Na nog geen 10 min begon de ellende en nu ligt het achterin de kast.

Het zweten belemmerd me echt in zoveel wegen, van het dragen van alleen zwart, tot het afzeggen van activiteiten met vrienden, tot het 40 min naar het station lopen i.p.v.15 minuten omdat ik anders moet 'doorlopen' en dan kan ik in de trein weg zwemmen, tot vies worden aangekeken door andere wanneer je die vieze zweetplekken weer krijgt. Ik heb al vanalles geprobeerd: Odorex, een andere roller tegen zweten, het plaatsen van (tja) inlegkruisjes onder mijn oksels, en niets helpt. Het is echt ontzettend frustrerend.

Ik kwam via google op dit forum terecht en ik hoop hier tips en adviezen te vinden van mensen die hetzelfde probleem hebben. Ik vind het fijn dat er een plek is waar je met mensen kan praten over iets wat je niet snel tegen een ander verteld, hier begrijpen de mensen je en dat geeft een goed gevoel. Even lekker je frustraties uiten en zien dat je niet de enige bent.

Groetjes,

Marielle
Gesloten