hallo, ik ben nieuw hier.

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Anne-Marie
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 11:21
Contacteer:

hallo, ik ben nieuw hier.

Bericht door Anne-Marie »

Hallo allemaal,

Als eerste wil ik even kwijt dat ik ongelooflijk blij ben dat ik dit forum heb gevonden.
Ik ben Anne-Marie en sinds mij 14 zweet ik al meer als anderen. Ik vind het erg vervelend en heb er ook erg veel last van. Ik zou er graag mee naar de huisarts willen, maar durfde het nooit goed, mede doordat mijn moeder altijd zegt dat ik me niet zo moet aanstellen. Nadat ik dit forum heb gelezen heb ik meteen een afspraak bij de huisarts gemaakt. Het is dus helemaal niet zo raar en ik ben lang niet de enige.
Ik weet dus niet of ik HH heb, maar zal wel even kort vertellen hoe erg het bij mij is. En wat ik allemaal al geprobeerd heb.
Ik zweet het meeste onder mijn oksels en in mijn liezen. Mijn handen en voeten doen ook aardig mee, maar dat is lang niet zo erg. Op mijn gezicht heb ik er alleen last van als het echt warm is, dus dat is niet zo erg.
Als ik gewoon ga werken sta ik vaak uren voor mijn kast te kiezen wat ik nu weer aan zal doen en waar je het het minste in ziet. Op mijn werk draag ik altijd broeken waar je het nauwelijks in ziet. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en als ik dan alleen aan het werk ben stop ik vaak even washandjes onder mijn oksels, zodat de plekken niet nog groter worden. Als ik na mijn werk nog iets wil gaan doen, naar vrienden of iets dergelijks neem ik altijd schone kleren mee en stap ik op mijn werk snel even onder de douche.
Als ik thuis ben zit ik vaak in de meest luchtige kleding en ga me pas aankleden enkele minuten voor ik weg moet.
Ik hou erg van wandelen, maar ga het steeds minder doen, omdat ik na korte tijd al het gevoel heb dat ik in mijn broek geplast heb. Als ik dan even stil sta ga ik vaak onopvallend even met mijn benen een beetje uit elkaar staan, zodat het even kan luchten. Niet dat het helpt, maar dat is meer voor het gevoel denk ik.
Als ik een dagje weg ga voel ik me meestal al snel vies en voelt heel mijn huid vettig aan door al het zweten. Ik heb ook een keer gehad dat ik over mijn bovenarmen ging en dat er gewoon wit van af kwam.
Ik heb al veel geprobeerd om het tegen te gaan. Enkele vrienden van mij weten het wel en stimuleren mij ook om er mee naar de huisarts te gaan. Ik heb besloten dit nu ook maar te gaan doen, mijn ouders zijn nu op vakantie en weten dat dan toch niet denk ik maar. Ik vind het gewoon niet meer leuk dat ik de 10 meest duren anti transpirant deo's en vloeistoffen op mijn kamer heb staan, ze telkens maar weer gebruik.. maar het gewoon nooit helpt.

Ik hoop op deze site een beetje herkenning te vinden en misschien wel een oplossing, of vermindering van mijn probleem.

Groetjes Anne-Marie ;)

ps. ik heb ook iets gelezen over syneo5, wat is dat, en waar kan je dat halen? Ik heb het namelijk nog niet kunnen vinden.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Anne-marie,

Welkom op dit forum. Je bent zeer zeker niet de enige. Lees het forum op je gemak door, het kost ff wat tijd maar er is dan ook al heel veel geschreven over oplossingen/middelen tegen zweten. Je kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie op het forum! Succes en hou ons op de hoogte.

Syneo5 kun je trouwens via internet bestellen of bij de DA drogist kopen!

Groetjes Thijs
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

Hoi,

Welkom op dit forum!!!
Ik wou nog ff zeggen, je hoeft niet bang te zijn dat de dokter/apotheek ofzo iets tegen je ouders zegt, want die hebben allemaal een beroepsgeheim!
Natuurlijk niet echt leuk dat je moeder zegt dat je je niet moet aanstellen, maar wel fijn dat je vrienden hebt die je erin steunen.
Ik zou als ik jou was gewoon naar de dokter gaan, al weet ik hoe moeilijk dat is, want ik durfde dat ook niet. Maar je bent niet de enige, dat kun je hier wel lezen!
Hoe oud ben jij eigenlijk?
Nou ik hoop dat je nog wat post hier!

Groetjes, anoniempjeee
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Anne-Marie!
Wist je dat er twee soorten zweet bestaan? We hebben het hier al vaker over gehad op het forum maar vind het wel apart dat jij de eerste bent die zegt dat het zweet vettig aanvoelt. Ik heb het heel af en toe dat het zweet vettig is, dit komt dan vooral voor in mijn liezen maar het gebeurt maar heel zelden. En dat het wittig is heb ik vrijwel nooit, vraag me dan ook af welke soorten zweet de meeste mensen op dit forum hebben!

http://www.salonimago.nl/salon/transpiratie.htm
Op deze site kan je meer lezen over de twee soorten zweet. Misschien dat je dokter dan iets meer inzicht heeft in mogelijke oorzaken ofzo!

Heel veel succes ermee en je bent beslist niet de enige! Binnenkort is er ook een meeting dus als je wilt kan je iedereen met eigen ogen zien ;).

Groetjes, Angela
Anne-Marie
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 02 aug 2005, 11:21
Contacteer:

bedankt

Bericht door Anne-Marie »

Hallo Allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik hoop dat ik er iets aan heb, en hoop ook dat ik iets heb aan syneo5. En anders ga ik gewoon weer verder zoeken.

Ik zal nog even snel iets over mezelf vertellen.
Ik ben 23 jaar. Ik ben op mijn 22ste weduwe geworden, waardoor ik weer thuis woon. Toen ik samen met mijn vriend was vond ik mijn probleem minder erg, omdat hij ook in ernstige mate last had van zweet en gewoon zei: zweten is gezond, wat kan mij het schelen.. ik spring wel een paar keer extra in de douche. Hij kon er goed mee omgaan en daardoor ik ook beter, maar nu is het toch moeilijker. Ik schaam me vaak. :oops:
Mijn hobby's zijn paardrijden en zwemmen... bij zwemmen is het natuurlijk geen probleem, bij paardrijden een zwarte rijbroek... en met wandelen heb ik ook vaak een zwarte sportbroek aan.

Nou, bedankt allemaal.. :D
en dat van die ontmoeting. Ik zal er eens over nadenken, maar vind dat wel meteen een hele grote stap om te doen. Maar wie weet juist wel heel fijn. Dus ik zal er goed over nadenken.

groetjes ;)
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hallo Anne-Marie,

Welkom op dit forum.
Het doet iedere keer opnieuw weer deugd om te ervaren dat je niet alleen bent met je probleem. Het zijn soms de kleine details die zo herkenbaar zijn.
Net zoals jij, draag ik thuis heel luchtige kledij en kleed me pas om, net voor ik vertrek. Dat brengt wel mee dat ik soms wel eens zucht als ik me weer helemaal moet omkleden voor iedere kleine uitstap.

Ik hoop dat je steun vindt op deze site, en misschien nog beter: een oplossing.

Sterkte,
Hanneleen
Mariekus
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 23:06
Contacteer:

Bericht door Mariekus »

Hoi annemarie,

Ook ik heb net dit forum ontdekt en ben ontzettend blij om ervaringen met zoveel 'lotgenoten'te kunnen delen. Wel vreemd dat toch iedereen weer anders last heeft van zweten.
Ik heb ook de stap nog niet durven nemen om naar de dokter te gaan, voornamelijk omdat mensen vaak reageren als: zweten is gezond, komt door de pubertijd, valt toch best mee.
Maar ze hebben vaak niet in de gaten hoe erg je het zelf vind om altijd maar saai in zwart en wit te gaan.
Zelf heb ik ook eerst gezocht naar syneo 5, maar mijn probleem is meer dan alleen mijn oksels, dus denk dat ik er niet mee ben geholpen. Ik heb iets gelezen over oxibytinin, oid (weet niet meer hoe je het schrijft) Het is een pil die overmatig zweten onderdrukt, er is veel over te lezen hier op het forum. oa bij 'medicijn werkt bij mij'.
Tot horens,

groetjes
Zomerzonnetje

Bericht door Zomerzonnetje »

Ha annemarie,

Ik heb deze site vandaag pas ontdekt en ben 'blij' dat ik niet de enige ben met dit probleem. Mijn wereldje is sinds mijn 14e ook behoorlijk beperkt. Ging niet naar feestjes, verjaardagen, bruiloften...noem maar op.

Ik herken jou verhaal helemaal. Ik loop altijd met zakdoeken onder mijn oksels. Draag alleen zwart/witte kleding. Er zijn maar een beperkt aantal mensen in mijn omgeving die weten wat er met me aan de hand is. De meeste andere mensen ontwijk ik als het even kan. En dat terwijl ik eigenlijk niets liever doe dan met mensen omgaan....

Mijn studie fysiotherapie heb ik afgebroken omdat ik niet meer naar de praktijklessen durfde, ondanks het begrip van mijn medestudenten.
Het geven van danslessen en het meedoen aan wedstrijden is meer een hel dan dat het leuk hoort te zijn. Ach, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het zal de meesten allemaal erg bekend in de oren klinken. Ik heb ook al e.e.a. geprobeerd, niets helpt. In overleg met mijn huisarts ga ik nu waarschijnlijk botox proberen. Ik wil er eindelijk vanaf en een 'normaal' leven kunnen leiden.

Ik ben vreselijk blij dat ik lotgenoten gevonden heb en mijn hart hier kan luchten, heerlijk!!!

Groetjes René
Gesloten