Een "nieuwtje"

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Loona
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Een "nieuwtje"

Bericht door Loona »

Hey,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Loona, 17 jaar en ik word bijna 18 in augustus. Ik heb al vanaf het 1e leerjaar last van zweethanden. Later kreeg ik meer & meer last van mijn oksels & zweetvoetjes. Ik heb allerlei crèmetjes gekregen voor mijn handen & voeten maar dat werkte allemaal niet. Mijn okselzweet is wel gedaan, door een flesje aluminiumchloride dat je iedere avond of om de 2 à 3 dagen aan je oksels moet wrijven, & ik heb er helemaal geen last meer van :). Sinds mijn 4e middelbaar gebruik ik een bad voor mijn handen & voeten. Dit werk met elektroden, waarbij je volt moet opdrijven. De eerste keer moest ik dit iedere dag, een maand aan een steek, een kwartiertje doen. Een kwartier voor de handen, een kwartier voor de voeten. Dit hielp in het begin zeer goed, & ik dacht dat het eindelijk gedaan was, maar na een tijdje begon het weer. Het is er wel mee geholpen, maar het is niet helemaal weg. De laatste tijd krijg ik er meer & meer last van.. Ook sociaal heb ik er soms meer & meer last van. Je moet altijd met je handen rekening houden & proberen dat ze 't niet zien, want dat zouuu een ramp zijn. Ik schaam me er soms voor, & dat zou niet mogen. En soms heb ik er ook helemaal géén last van.. Als ik er niet aan denk, of als ik me op m'n gemak voel of thuis ben. Toch raar hé? Ik denk ook dat het soms beetje in m'n hoofd zit. Bijv: handjes geven en ik begin spontaan te zweten. Niemand is perfect, maar ik vind het nog altijd moeilijk. Ik denk altijd: waarom ik? Er zijn zoveel dingen die ik zou willen doen zoals bijvoorbeeld gitaar spelen of tekenen of.. Maar dat gaat allemaal niet. Kan iemand mij helpen? Ervaringen met botox? Helpt dat werkelijk, zijn de handen droog & doet het pijn? Voor de operatie ben ik heel bang & dat vind ik veel te drastisch, ik ken mijn grenzen, zo erg is ook nog niet.. Je hebt dan ook kans om op andere plaatsen te beginnen zweten, het is dus niet zonder risico's.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen & dit heeft echt opgelucht.
Fijn dat ik weet dat er nog mensen bestaan met dit probleem. Ik dacht dat ik alleen was op deze wereld.. x
roxxx
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 27 jul 2010, 00:33
Contacteer:

Re: Een "nieuwtje"

Bericht door roxxx »

Hallo ik heb het zelfde probleem! Ik ben ook 17 en ik heb er ook dagelijks veel last van! Ik heb wel een tipje voor je voor als je gaat tekenen. Als je een washandje pakt en dat onder je hand legt als je gaat tekenen dan word je papier niet nat en heb je er geen erg in! Zo doe ik dat dus! :) Ik ben het nu nogal gewend maar het blijft natuurlijk altijd naar! Vooral als je handjes moet schudden of dat mensen zeggen: JEZUS heb jij nou zulke zweethanden????
Ik weet niet of jij daar ook last van hebt maar als ik in een winkel sta en ik moet geld aannemen dan merken mensen meestal dat ik zweethanden heb!! En dat vind ik vreselijk!
Die operatie zou ik niet doen als ik jou was want de littekens die je eraan overhoudt zijn heel groot! En ik heb gehoord dat het dan weer op andere plaatsen terug komt! :S :S

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen met dat tekenen! ;)

x
Gesloten