Een 'nieuw' lid van de boosdoener.

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Moobje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 23:58
Contacteer:

Een 'nieuw' lid van de boosdoener.

Bericht door Moobje »

Hoi allemaal,


Ik zal mezelf maar even voorstellen in het kort. Ik ben Mark, ben 20 jaar en ben op dit moment fulltime student.
Heb altijd wel een gemiddeld last gehad van zweet, maar het is nooit een serieus probleem geweest (altijd wel een beetje bij fysieke inspanning, maar verder niet). Nou rond nieuwjaar is het allemaal een beetje begonnen, maar na het scheren van mijn oksels (geloof ik, anders is het iets anders). Ik begon op ongelofelijk vreemde momenten enorm te zweten en dat wilde maar niet stoppen, beetje vreemd allemaal. Ik ben gelijk aan de slag gegaan met zoeken en heb een boek gekocht van Mike Ramsey (How to prevent sweating blabla E-Book). Nou, dat was al weggegooit geld. 35 Euro en het heeft geen pleuris gedaan behalve brandende oksels (hij stelde voor om met een loofah spons de oksels te schrobben en dode cellen op die manier te verwijderen en de bloedstroom te bevorderen).

Anyway, nu ben ik hier uitgekomen en het blijft dagelijks een lastig probleem. Nu merk ik wel een tegenstrijdigheid met wat hier staat op de site. Namelijk, verminder alcohol. Ik merk van mezelf dat ik na 2-3 bier al gewoon stop met zweten, er komt dan ook gewoon niets meer uit en ben ik droog (ook al had ik daarvoor natte plekken). Ook als ik daarna ga springen, maf doen en desnoods met 30-35 kilometer per uur op de fiets mezelf hals over kop trap.
Nouja, afijn, dat is het dus even samengevat en heb ik mijn afgelopen paar weken kort samengevat.

Nu voel ik toch dat ik hier graag van af wil (uiteraard..), maar, er zijn zoveel mogelijkheden... Waar begin ik? Heeft iemand hetzelfde als ik? (Dus, het alcohol gedoe enzovoorts, ik heb het nog maar kort zo extreem) Of wat moet ik doen?

Ik hoop op wat reacties, ik heb het hier doorgelezen en heb het botox gedoe voornamelijk doorgenomen, evenals het opereren (waar ik geen voorstander voor ben).. Toch een vraagje erbij over de botox behandeling, vinden jullie het niet extreem lastig om terug te gaan naar zo'n kliniek om opnieuw te spuiten? Stopt het ook na een tijdje en heb je geen botox meer nodig?

Het lijkt me allemaal wel duidelijk. Ik wil iedereen alvast bedanken voor hulp op dit forum.

Groeten,

Mark.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Een 'nieuw' lid van de boosdoener.

Bericht door TomH »

Welkom hier. :)

Even over dat alcohol, dat schijnt normaal te zijn. Schijnbaar gaan je aderen wijder open staan door de alcohol en koel je sneller af. Echter ben ik niet 'normaal' ( ;) ) en krijg ik het juist erg warm van alcohol en begin ik juist meer te zweten. Pas na meerdere drankjes zakt het weer af.

Van de botox en operaties weet ik weinig dus daarvoor zal je denk ik de topics even door moeten spitten.

Succes!
Sfi
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 14:10
Contacteer:

Re: Een 'nieuw' lid van de boosdoener.

Bericht door Sfi »

Hoi Mark,

Misschien een beetje late reactie, maar beter laat dan nooit :)

Omdat het bij jou pas zo kort is en wel redelijk heftig zou ik gewoon naar de huisarts gaan en vragen om een doorverwijzing naar de dermatholoog. Je kan zelf wel met middeltjes gaan prutsen, maar mijn ervaring is dat het alleen maar geld kost en ik schoot er persoonlijk niks mee op. En dat van die alcohol, dat vond ik inderdaad ook vreemd, ik kom veel verschillende berichten tegen! Bij mij helpt het jammer genoeg niet :( Jammer, geen bierexcuus!

Nou, succes iig!

Groetjes,

Sophie
Gesloten