ff voorstellen/tips

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
mark
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 22:40
Contacteer:

ff voorstellen/tips

Bericht door mark »

Hoi luitjes,

Wat ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden zeg! Ik heb er al uitgebreid op gelezen en zie (zoals zovelen) dat ik dus niet de enige ben.
Ik zal me eerst ff voorstellen. Ik ben Mark, 30 jaar en heb nu zo'n 10 jaar last van overmatig zweten. Als ik zo de verhalen van jullie lees valt het bij mij nog wel mee denk ik maar ik heb er toch behoorlijk veel last van.
Ik gebruik tegenwoordig Syneo 5 en daar heb ik veel baat bij wat betreft het zweten onder de oksels. Maar als de temperatuur een beetje oploopt ga ik ook op andere plekken zweten. Rug, borst noem het maar op.
Maar waar ik het meest last van heb is zweten op mijn zitvlak en in mijn bilspleet. Heb geprobeerd of Syneo daar ook werkt maar helaas....
Ben benieuwd of er hier meer mensen zijn die dit specifieke probleem hebben en of iemand hier een oplossing voor weet.
Ik word er soms echt knettergek van, moet altijd rekening houden met wat voor broeken ik aantrek omdat ik bang ben om met met zo'n natte plek op m'n kont rond te lopen. Als het echt warm word zweet ik ook veel op de rest van mijn zitvlak en bovenbenen. Ik las hier al iets over bepaalde medicijnen (Oxybutynine) maar hoop eigenlijk dat ik met iets minder drastisch ook geholpen ben. Ben niet zo'n fan van medicijnen, zeker niet als je die altijd moet nemen. Bij de huisarts kreeg ik te horen dat er weinig aan te doen is en dat ik het beste maar geen koffie en alcohol kan gebruiken. Vond ik een beetje makkelijk antwoord en lees hier dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om het probleem aan te pakken. Hoop dat jullie nog wat tips hebben ook al ben ik al veel wijzer geworden op dit forum.
Zo dat lucht op, eindelijk m'n verhaal eens kwijt. Ik zal hier zeker vaker te vinden zijn!!

Greetz Mark
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Mark, welkom op dit forum!

Het enige wat nog zou kunnen zouden botox injecties zijn, maar dat lijkt me niet echt prettig in je billen.... :o

Vrees dat er voor dat specifieke probleem niet veel oplossingen zijn..... ja medicijnen, dan ben je gelijk ook van je oksel zweet af, als het bij jou werkt. Ik hoor bijna alleen maar goede verhalen over oxybutinine pillen... dus..... tja... snap je probleem, ik ben ook niet happig op medicijnen, maar als het werkt dan ben je wel van het probleem af. En grote voordeel is dat die medicijnen gewoon vergoed worden en botox niet.

Succes!

Groetjes Thijs
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

jah, ik heb het ook vooral bij mijn zitvlak, heb er ook een nieuw topic over geopend maar daar reageert niemand op
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hoi Mark,
ik heb het dus ook heel erg op mijn zitvlak al heb ik het ook nog extreem erg op andere plekken zoals oksels, handen, voeten, etcetera. Maar bij mij zijn ook de liezen heel erg, heb jij dat dan ook?

Ikzelf heb er nog niet zoveel tegen geprobeerd. Heb dus niet echt een advies voor je behalve dan het dragen van lange jassen en synthetische zwarte broeken aangezien die wel iets meer zweten maar ook veel minder laten zien. Heel stom misschien dat ik er zelf nog niet veel tegen heb geprobeerd maar ik wil er gewoon eerst mee leren leven voordat ik er iets tegen doe. Mocht het dan niet helpen dan kan ik er toch redelijk mee omgaan. Misschien een beetje een kromme redenering maar heb dit probleem al zo lang en zo erg dat ik me niet voor kan stellen dat het ooit over kan gaan! Moet die knop nog omzetten denk ik :).

Was trouwens tot en met gisteren naar Gran Canaria.... DE EERSTE VIER DAGEN AMPER GEZWEET! Ik snap er geen natte kont van.... Ik kon gewoon achter elkaar rokjes aan en heb sinds heeeeel lang weer eens een kleurtje gedragen zonder zweetplekken!! Echt heel erg bizar. Ook slippers waren voor korte tijd niet zo'n probleem al kreeg ik na een tijdje wel last, maar goed, wat wil je bij 35 graden. Ik merk bij mezelf wel dat ik dat heel vaak heb als ik naar een ander warmer land ga. De eerste dagen moet mijn lichaam wennen aan het klimaat en zweet ik vaak veel minder. Maar goed, dit was wel erg extreem. Eergisteren was het er 39 graden, toen was ik helemaal doorweekt, maar wat zo heerlijk was; iedereen om me heen ook! Mensen met natte zitvlakken, grote plekken onder de oksels, druipende voorhoofden, natte ruggen... Het leek wel één grote meeting van ons forum :D. Heeeerlijk....
mark
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 22:40
Contacteer:

Bericht door mark »

Hoi Angela,

Ook ik heb eigenlijk nog niet echt veel geprobeerd om het probleem op te lossen. Probeer ook zoveel mogelijk rekening te houden met kleding kopen maar om nou altijd in een zwarte broek te gaan lopen.... Vind het ook wel een keer leuk om iets anders aan te trekken! Probeer er wel altijd iets op te dragen wat lang genoeg is en dan over de kont heen valt.
Ik denk dat ik binnenkort mijn huisarts maar weer eens ga bezoeken en vragen of hij mij Oxybutinine wil voorschrijven, wil het toch een keer proberen. Verder las ik hier ook over iets van alu. chloride 20% misschien dat dat bij mij ook al afdoende werkt. Weet iemand waar je dat kan krijgen of gaat dat ook op recept?

Greetz mark
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, ik vind het ook vervelend om altijd zwarte kleren te dragen. Donkere of hele dikke spijkerbroeken helpen wat dat betreft wel goed en dat is toch weer iets anders. Maar zelfs op zwarte broeken zie je nog zweet :? . Voordeel is wel dat die zwarte broeken mooi afkleden ;). Ik wil binnenkort ook die oxybutinine gaan proberen. Maar het klinkt te mooi om waar te zijn als het echt ervoor zorgt dat je niet meer zweet! Daar kan ik me gewoon amper iets bij voorstellen!! Succes ermee!
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Angela,

Het is niet zo dat je met oxybutynine niet meer zweet. Dat zou ook niet gezond zijn.
Ik heb een paar keer ervaren dat ik wat oververhit raakte, dan moet je afkoeling zoeken. Mijn huisarts zei ook dat je oxybutynine niet mag gebruiken in warme streken, zoals Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld. Juist omdat je dan je warmte niet kwijtraakt.
Ik heb op sommige dagen duidelijk minder gezweet met 5 mg, echt de moeite waard.
Maar de natte plekken op de stoelen... die zijn er nog steeds. Soms zijn ze wat kleiner, maar ze zijn er nog.

Ik vind oxybutynine zeker de moeite, en de bijwerkingen neem ik er graag bij. Maar je mag er zeker geen wonderen van verwachten.

Groetjes,
Hanneleen
Laatst gewijzigd door Hanneleen op zo 31 jul 2005, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nee, ik bedoelde ook eigenlijk dat je niet meer overmatig zweet. Het zou niet normaal zijn als je helemaal niet zweet :). En denk dat je nieren ook flink overbelast raken dan :). Maar goed, een stuk minder zweten lijkt me geweldig. Alle verschillen zijn meegenomen wat mij betreft dus het klinkt heel goed! Ook al zou het maar tien druppels schelen op een dag! Geweldig!
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Angela,

Het zijn echt wel méér dan 10 druppels per dag dat ik minder zweet. :D
Vandaag heb ik me nog zitten verbazen. Ik was 1,5 uur gaan zwemmen. Daarna zat ik in een restaurant en ik zweette niet. Ik ben het nog altijd niet gewoon.
Angela, waar wacht je eigenlijk nog op?

Hanneleen
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht