Zweethanden, heb er genoeg van

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
KarllHetZweetHandje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 00:34
Locatie: België
Contacteer:

Zweethanden, heb er genoeg van

Bericht door KarllHetZweetHandje »

Hallo,

Ik ben Karl en ben net 16jaar geworden en heb deze avond voor het eerst eens opgezocht over mijn probleem. Ik kwam al snel terecht bij hyperhydrosis, wat ik dus blijk te hebben. Ik ben het beu om altijd subtiel mijn handen aan mijn trui snel aftevegen om een hand te geven aan mensen, wat ik veel moet doen :evil: ( voetbal, vrienden, vooral altijd op school, ..) ik heb lang tennis gedaan maar daar ben ik nu mee gestopt wegens vooral om mijn zweethanden, tijdens wedstrijden had ik wel eens dat mijn racket uit mijn handen vloog tijdens een slag en 10tallen meters verder landde. Maar het was gewoon super vervelend om te tennissen als ik geen grip op dat racket had. Ik doe nog altijd voetbal nu en daar is maar 1 ding waaraan ik mij stoor en dat is telkens een handje schudden aan elke speler en scheidsrechter en trainer,.. :P
Ik schaam mij vooral bij meisjes om mijn zweethanden, ik ga dus nooit een meisje vastpakken met mijn handen of eens wrijven over haar of weet ik veel nog wat allemaal als ik zweethanden heb. Ik mag er al niet aan denken als ik seks heb..
Ik wil er nu wel vanaf geraken van dat voortdurend zweten, zeker nu in de puberteit. Ik zal een stuk zelfzekerder zijn en veel opener.
:D


Ik heb dus de ganse dag zweethanden, maar niet alleen dat ,maar dat stoort mij het meest.
Ik heb ook last van zweetvoeten, maar daar erger ik mij niet zo aan...
Oksels heb ik ook wel wat last van, meer als iemand zonder hyperhydrosis toch.
De grootste oorzaak van het altijd zweten is bij mij; stress
Ik heb al jaren voortdurend stress gevoel, waardoor ik zweet.
Helaas heb ik deze stress niet onder controle.

Ik zweet niet als ik :

- ontspannen bezig ben met iets en niet denk aan zweethanden, geen stress.. (meestal ben ik dan alleen)
- alcohol binnen heb(zodat ik relax ben), dan kan ik eindelijk eens zonder probleem een handje schudden of andere dingen zoals massages geven doen, wat ik graag doe, het probleem is wel dat ik op veel momenten ga alcohol drinken om gewoon van mijn zweethanden aftegeraken.
-Als ik slaap
:D

Ik heb allerlei dingen op dit forum gelezen en ik vroeg me af wat men mij zou kunnen aanraden tegen zweethanden en eventueel zweetvoeten en okselzweet...

-Syneo5
-Deoleen en odorex extra dry
-Odaban
-Axitrans
de behandeling: Iontophorese

Alvast bedankt voor deze geweldige site en ben blij dat ik eindelijk eens mijn verhala kan luchten aan mensen die weten hoe het is om heel de dag te zweten :P



[/b]
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

hey welkom hier :)
Dat tennis klinkt mij bekend in de oren, binnen in de airco ging het op zich nog wel een klein beetje, maar 's zomers buiten tennissen was een ramp! Dan was het al iets warmer, en dan kreeg ik wel eens op me flikker omdat het racket achter de bal aan vloog ja!
Ik had het helemaal verdrongen maar het komt me nu weer te boven :p
oo dat was echt erg, en had al problemen om het (fatsonelijk) linkshandig aan te leren én dan ook nog dat gezweet erbij.. vreselijk!

wat werkt kan eigenlijk niemand je ;echt vertellen, want bij iedereen is het anders,
odaban werkt bij mij supergoed onder me oksels, maar niet op me hoofd
werkt ook goed op me rug, maar niet in me handen,
op me kont ook niet.
Axitrans werkt goed op me rug en daar houdt het wel bij op (of dat komt door de restjes odaban die er dan nog zitten)
therme behandelspray werkt goed op rug, oksels na aanschaf odaban nog niet geprobeerd. In handen werkt het niet.
wat wel een beetje werkt is de combinatie van iontoforese, plus odaban plus axitrans lotion.. me handen drogen hier echter van uit en lijken net olifanten huid.. maar ben hiermee nog maar pas bezig, dus ben nog aan het verder zoeken.

Success met je zoektocht
KarllHetZweetHandje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 00:34
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door KarllHetZweetHandje »

ah hartelijk dank ;) ben ik al een stapje verder mee! Ga er vandaag eens werk van maken.
denk erom om alles te kopen en zien wat werkt en als er nx echt werkt dan ga ik eens een behandeling doen, iontophorese.
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

zou wel alles minstends een week of 2 of 3 proberen.
misschien kan je bij sweat-guide (links helemaal onderaan de pagina) al een hoop in 1 x aanschaffen, scheelt weer in de verzendkosten ;)
hoi
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:08
Contacteer:

Bericht door hoi »

KarllHetZweetHandje schreef:ah hartelijk dank ;) ben ik al een stapje verder mee! Ga er vandaag eens werk van maken.
denk erom om alles te kopen en zien wat werkt en als er nx echt werkt dan ga ik eens een behandeling doen, iontophorese.
ik zou voordat je zo'n apparaat gaat aanschaffen eens goed andere opties bekijken, ik gebruikt nu 2 dagen odaban, bij mij voor oksels en lies, maar dat werkt bij mij echt supergoed, zelfs met sporten bijna geen zweet meer :D
KarllHetZweetHandje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 00:34
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door KarllHetZweetHandje »

Ja dat weet ik. Heb nu odaban al besteld via ebay, ale mijn pa :)
Als dat niet helpt weer eens iets anders proberen..
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

en hoe is het afgelopen met je experiment??
KarllHetZweetHandje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 00:34
Locatie: België
Contacteer:

Re: Zweethanden, heb er genoeg van

Bericht door KarllHetZweetHandje »

Niets helpt tot nu toe, heb nu tijdje niet mee bezig geweest, maar ben nu bezig met iontoforese, maar voorlopig werkt het niet (3x tot nu toe gedaan) syn, odaban,.. allemaal al geprobeert, dokter raadde sulfer aan maar dat werkte ook totaal niet, zoals verwacht. Voorlopig maar verder doen met iontoforese, werkt normaal gezien na week/weken.
Hans
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: di 03 mar 2009, 21:30
Contacteer:

Re: Zweethanden, heb er genoeg van

Bericht door Hans »

Hey okramau,

je zegt dat odaban ook op je rug werkt. hoe breng je de odaban aan op je rug want je kan het zelf waarschijnlijk niet over je hele rug spuiten of smeren. Heb je daar hulp van iemand anders bij nodig en gebruik je daar dan wattenschijfjes voor ofzo? en hoe goed werkt het?
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Zweethanden, heb er genoeg van

Bericht door OkraMau »

sowieso met een wattenschijfje, maar ik ben heel lenig,
zo kan ik ook mezelf helemaal met vanalles insmeren of inzepen etc,
dus met een wattenschijfje en dan zelf.
Maar door een ander lijkt me voor andereren misschien wel makkelijker.
Gesloten