ik zal me even voorstellen

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
tim911
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:54
Contacteer:

ik zal me even voorstellen

Bericht door tim911 »

Goedenavond,

Ik ben Tim, bijna 26 jaar en ik zit met hetzelfde probleem als de meesten hier: namelijk overmatig zweten.

Ik heb het al sinds ik het kan herinneren, het begon zo'n beetje op de kleuterschool, toen nog alleen zweethandjes. Toen de jaren vorderden werden de problemen ook steeds erger. In de puberteit begonnen mn oksels en zelfs mn bilnaad ook erg te zweten, over mijn voeten maar te zwijgen :oops: Waardoor ik vooral op school nooit op mn gemak zat en altijd meer met het zweten bezig was dan met de leerstof. Gelukkig heb ik met veel pijn en moeite (presentatie en rollenspellen waren een hel ivm zweethanden enz) mijn HBO diploma behaald.

Nu begint het lastige gedeelte pas, ik ben zeer sociaal ingesteld en leg makelijk contact, verkopen gaat mij goed af. Nu moet ik gaan solliciteren op een baan waar mijn hart ligt, waar ik de diploma's voor heb maar het gewoon niet kan omdat ik de hele dag op pad moet mensen ontmoeten en handen moet schudden. :cry:

Mijn beperkingen mbt zweten zijn verschrikkelijk en gaan finaal tegen mij natuur in, zodat ik er nu echt genoeg van heb, ik ben gewoon doodongelukkig op deze manier.
Ik kan gewoon mezelf niet zijn op deze manier, dus ik zoek wanhopig naar een uitweg. Het belangrijkste vind ik dat mijn handen droog zijn zodat ik iig mijn werk gewoon kan doen, voeten zouden ook prettig zijn maar met de rest kan ik leven.

Ik hoop dat jullie goede tips hebben wat te doen, want de simpele apotheek middeltjes werken absoluut niet bij mij! :(

Ik durf er verder met niemand in mn naaste omgeving over te praten, vandaar dat ik dit forum heb gevonden

Ik hoop op veel reacties en advies,

Met vriendelijke groet

Tim
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Welkom op het forum Tim. Je verhaal klinkt erg herkenbaar. Nadat ik mijn HBO diploma had behaald vroeg ik mij ook af hoe ik het in een aankomende baan zou realiseren met het overmatig zweten. Met behulp van de tips op dit forum ben ik een heel eind gekomen en voel mij nu prettig in mijn functie. Dus ik zou zeggen, lees het forum door en er zitten vast een aantal adviezen tussen die jou ook in deze stap verder kunnen helpen. Gewoon de strijd aangaan en voor je het weet ben je al bezig en bleek het toch een minder 'enge' stap te zijn geweest dan je vooraf dacht.
Gesloten