Sloefje met de Okselriviertjes

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Sloefje
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 16:04
Contacteer:

Sloefje met de Okselriviertjes

Bericht door Sloefje »

Hey zweeties,

Een paar dagen geleden dacht ik 'zo kan het niet meer verder' en ben ik beginnen zoeken op internet over de topic overmatig zweten. Bij de eerste link vond ik dat er een naam bestond voor dit voorval: Hyperhidrosis. Ik viel uit de lucht want ik dacht dat alleen ik dit had! Er bestond een naam voor dus ik was niet de enige met dit probleem. Bijna onmiddellijk daarna kwam ik op deze site terecht! GEWELDIG! Allemaal herkenbare situaties. Misschien grof om te zeggen, maar ik ben blij dat'k niet alleen ben!

Ik heb nu twee dagen dit forum een beetje doorgenomen en voelde met heel veel mensen mee. Dan denk ik weer 'wat ben ik toch een gelukzakje dat'k het niet zo heel extreem heb.'

Laat ik me even voorstellen. Ik ben 20 jaar en al een zweeterke vanaf mijn 11jaar. Ik herinner me niet echt meer hoe het begon, maar ik denk dat het vanaf mijn eerste menstruatie is begonnen. Het fenomeen 'mijn hormonen zijn in de war' kent iedereen wel. Ik ben vooral een okselzweter met de nodige kleerkast met zwarte t-shirt inhoud. Ik heb soms wel last van klamme handen en als het héél warm is in mijn gezicht, maar dit heeft me nooit gestoord.
De eerste 3-4 jaar toen ik het kreeg waren het ergste. Toen stonk ik zo erg naar zweet dat ik er opmerkingen over kreeg. Deo's hielpen niet tegen de geur. Nu ben ik al twee jaar een okselzweter zonder 'geurtje', of toch niet overdreven. Mensen kunnen al weer gewoon naast me zitten :P

Net zoals bijna iedereen kan ik hier verhalen vertellen van mensen die negatief reageren als je zweet. Gelijk of we er zelf iets aan kunnen doen! "Hé, laat ik vandaag eens gaan zweten! Ik heb toch niets beters te doen!" Dan krijg je te horen "eeek! Je hebt okselriviertjes :roll:" en dan probeer je maar zo stijf mogelijk met je armen tegen je lichaam de dag door te komen.
Ik ben nogal een sociaal typeke en ben zeer open en echt nooit zenuwachtig. Dus last hebben van meer zweten bij nervositeit heb ik niet. Het grote probleem is dat ik acteer. Op het podium of voor de camera moet je je vrij kunnen bewegen wat soms niet gaat ivm grote plekken onder de oksels. Je mag ook vaak niet kiezen wat je aandoet. De regisseur/stylist geeft je een outfit en dat moet je maar aandoen. Wat heel vervelende situaties kan opleveren als je de kleren op het einde van de dag terug moet geven. Op toneelstukken verstaan ze dit soms nog wel, iedereen staat daar namelijk onder de hete spots. Maar ook niet altijd natuurlijk. Ik kan echt niets anders aandoen dan zwart. Ooit heb ik eens de de opmerking gekregen of ik een Gothic was. :? tuurlijk niet, maar op dat moment had ik even geen zin om te zeggen 'neen hoor, geen gothic, wel een zweterik.'

Ik denk dat ik eens ga beginnen met Syneo 5. Ik hoop dat het helpt! Want ook ik zou eens willen meemaken hoe het is om een droog babyvelletje te hebben. En eens een andere kleur dan zwart te dragen als t-shirt lijkt me ook hemels...gwn kleren die je graag zou aandoen!

Nou dan, dit was een beetje mijn verhaal.

Groetjes
Sloefje
Mus
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:21
Contacteer:

Re: Sloefje met de Okselriviertjes

Bericht door Mus »

Sloefje schreef:
Want ook ik zou eens willen meemaken hoe het is om een droog babyvelletje te hebben.
HEAR! HEAR!

Ennuh, goed he, dat je niet de enige bent :D

Hou je ons op de hoogte?
Sloefje
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 16:04
Contacteer:

Re: Sloefje met de Okselriviertjes

Bericht door Sloefje »

Wel, na lang zagen heeft mijn moeder syneo5 gekocht. Wat een tegenvaller zeg...na zolang zagen en zolang hopen dat het werkt, werkte het niet...of toch niet bij mij.

Nu had ik een paar dagen stiekem Oderex extra dry lotion gekocht. Ik deed het maandagavond voor het slapen gaan op. Het is nu donderdag en ik ben nog steeds droog! Ik heb woensdag zelf een licht blauw tshirtje aangedaan die ik in geen jaren had gedragen ivm plekken onder de armen. En nu...GEEN VLEKJE TE BESPEUREN! Ik hoop dat het zo blijft, als het na twee weken zijn effect nog steeds niet heeft verloren ga ik eens wat nieuwe leuke kleren kopen DIE NIET ZWART ZIJN!
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

wacht ff, je bent 20 of 21 jaar momenteel, en je moet nog steeds bij je moeder om deo zeuren en of geheim houden als je deze koopt??
Sorry, maar misschien moet je haar eens stukjes op dit forum laten lezen dat het een serieus iets is ofzo?
Sloefje
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 16:04
Contacteer:

Bericht door Sloefje »

Tja, toen ik haar er over vertelde vond ze het allemaal 'no big deal'. Iedereen zweet weleens, zei ze. Maar ze snapte maar niet dat ik er zo een last van had. Toen ik het wou bewijzen en gwn een roos tshirtje aandeed liet ik haar na een kwartier de gigantische zweetplekken zien, maar ze ging de discussie gewoon uit de weg. Ik heb haar ook het forum laten lezen, maar nog steeds gedroeg ze zich alsof het de normaalste zaak van de wereld was en dat ik er maar mee moest leven...maar nu weet ik ondertussen waarom ze zich zo gedraagd. Haar vader, mijn opa, heeft hier blijkbaar ook last van. Hij kreeg in de jaren stillekes ook een product mee die de huisdocter had voorgeschreven...plots kon hij helemaal niet meer zweten en is er bijna aan gestorven. Vandaar dat ze dus gewoon niet wil dat ik die spullen gebruik.

Nou ja, ik hoop gewoon dat de odorex blijft werken. Ik heb wel het gevoel dat ik het de laatste drie dagen (dus sinds ik het gebruik) enorm veel kouder heb...maar misschien is dit gewoon zo omdat de meeste zweeties (zoals ik) het altijd te warm hadden, maar nu ik ook niet meer zweet het 'normaal koud' heb.

grtz
Sloefie
OkraMau
Waterval
Waterval
Berichten: 176
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door OkraMau »

ow jeejtje das wel ernstig dan, maar ook sowieso voor jou vervelend ja..
Dan maar hard hopen dat er dingen "gewoon" in de winkels te koop komen dat je die kunt aanschaffen en eventueel altijd in een tas of een kast kunt doen die op slot kan.. sterkte!
Sloefje
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 16:04
Contacteer:

Bericht door Sloefje »

thx

de odorex werkt tot nu toe prima. Nog maar één keer gebruikt en dit is de vierde dag dat ik gewoon niets van plekken heb! Super gewoon zo een droog babyvelletje! Heb vandaag weer gewoon kleren aan die ik al lang niet meer heb kunnen dragen.
Morgen is er een feestje en ik ga eindelijk mijn super mooi kleedje nog eens durven aandoen! :D
moshnroll
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 24 sep 2008, 16:46
Contacteer:

Bericht door moshnroll »

Ik zweet ook erg veel onder mijn oksels, maar zonder geur. Ik ben 14. Nu ik het verhaal van Sloefje las realiseerde ik me dat het bij mij eigenlijk ook pas begon met mijn eerste menstruatie,2,5 jaar geleden, maar ik ben het nu al zat. Ik schaam me dooooood op school! Nu heb ik dus altijd zwart aan maar dat vind ik niet leuk.. Ik heb deoleen en Syneo 5 gebruikt maar niks werkt... Heeft iemand nog iets van tips ofzo? want Oderex extra dry werkt ook niet echt bij mij..
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Probeer odaban eens. Te bestellen bij www.sweat-guide.nl of klik op de banner onder aan de site.
Gesloten