mijn voorstelling

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
ichigo
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 21:47
Contacteer:

mijn voorstelling

Bericht door ichigo »

Ik ben echt ontzettend blij dat dit forum bestaat,ik dacht altijd al dat ik een speciaal geval was, want ik ben aangeboren met hyperhydrosis (ik zweette heeeel veel aan mn handen) ik dacht dat ik 1 van de enigen was totik dit forum paar dagen geleden ontdekt heb,bijna al die verhalen hier kan ik me heel goed in vinden, kzal es mijn verhaal doen ipv op de achtergrond te blijven.

Zelf al in het lager had ik er veel last van, ik dacht toen altijd dat het ging overgaan toen ik 18 was, maar helaas toen ik in de puberteit kwam verergerde het alleen maar.
want toen moest ik plots meer handen geven en schaamde ik me ervoor en probeerde zulke situaties te vermijden.
Kheb heel veel geprobeerd om er vanaf te graken (acupunctuur,kleurentherapie met lymfen enzo,meditatie,hypnose ...)

Toen niets geholpen had en ik al 18 was heb ik beslist een operatie te laten doen : Endoscopische thoracale sympatectomie
Maar de dokter kon me wel niet garanderen dat het probleem ermee zou opgelost graken want meestal verspreid het zweet op andere plaatsen.

maar goed ik dacht niets is erger dan aan mn handen en heb het risico maar genomen aangezien ik al heel veel geprobeerd had en dit mss wel het ene zou kunnen zijn die me zou kunnen genezen

na de erg pijnlijke operatie (ik had weken moeite om te ademen en voelde echt veel pijn vanbinnen ) was ik de eerste dagen zeer blij ik zweette nerges meer mn leven was veranderd tot na een week ik terug zweete aan mn handen :evil: het was wel veel verminderd maar toch nog altijd irritant bij het handen schudden.
maar goed ik was er blij mee ... tot ik plots opmerkte dat mn bovenlip onder mn neus heeltijd begon te zweetten bij het minste dat er gebeurde.

Ik moet nu echt heel veel nu mn bovenlip afvegen als ik het niet doe loopt het zelf in mn mond,je kanje voorstellen dat in het dagelijkse leven wel vervelend is (mensen die me raar aankijken, denken dat ik een lopende neus heb en me een zakdoek aanbieden,bij sollicitaties kom ik ook niet goed over ) uitgaan doe ik niet meer en ook een bruiloft heb ik moeten afslaan wegens mn onzekerheden door dat zweten

Ik besef nu pas echt dat heel mn leven onder de invloed is gekomen van dat zweten. toen het nog enkel aan mn handen was had ik weinig last van sociaal onder de mensen te komen, ik moest gewoon maar opletten voor mn handen.
Nu is het voor mn handen en gezicht en ook nog mn achterste :oops: je ziet dan van die natte plekken op sommige stoelen en als andere mensen dat dan opmerken is het helemaal goed :oops: ook bij het werken met speciale kleren zorg ik voor dat ik vb 2 onderbroeken aan heb zodat niemand iets verkeerd denkt.

Maar door deze site benik te weten gekomen dat er nog veel meer oplossingen bestaan voor mn aandoening, en vandaag benik naar de dokter gegaan en het verteld wat er hier allemaal opstaat en heb ik zonder problemen een Oxybutinine en Aluminium chloride voorschrift gehad,khoop echt dat het zal helpen .

Nog 1 iets : ik zit op vele forums en dit is het eerste forum dat ik me echt 'verbonden' voel met de forumgangers omdat we allemaal hetzelfde probleem hebben :)

groetjes dus aan iedereen
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht