Hallo

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Softie
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 27 apr 2007, 20:30
Contacteer:

Hallo

Bericht door Softie »

Het is goed te lezen dat jullie via deze weg in contact komen met 'lotgenoten', jullie ervaringen zo kunnen delen en niet meer het gevoel hebben de enige te zijn met een dergelijk probleem.
Ook ikzelf heb last van zweethanden, en dit al een heel lange poos.
In het begin was het een echte beperking en ik herken mezelf in jullie verhalen. Ook ik had schrik om een hand te geven en hoopte steeds dat niemand het merkte.
Nu heb ik er eigenlijk mee leren leven, ik leg nog steeds iets onder mijn hand om geen vlekken te maken bij het schrijven en heb een handdoek liggen op mijn bureau bij het studeren. Het verschil is dat ik het 'handen-geven' niet meer vrees en weet dat het niet iets is om me over te schamen, want enkel op die manier kan het taboe (dat er toch wel om heerst) doorbroken worden.

Na dit gezegd te hebben zal ik me maar eens voorstellen.
Ik ben een 20 jaar en woon in Belgie. Ik studeer geneeskunde en later zullen mijn patiënten waarschijnlijk een 'natte handdruk' krijgen!
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Mikkie »

Hoi Softie,

Heel goed dat je je toekomstplannen waarmaakt. Er zullen genoeg mensen zijn die geen beroep met veel menselijk contact durven kiezen. Wij zijn zelf de enigen die het taboe kunnen doorbreken, toch? (zegt ze dapper...... :x :oops: )
Mocht je er toch meer moeite mee krijgen, dan staan op deze site genoeg manieren om het zweten te verminderen.

Groetjes
Gesloten