Nieuw op dit forum

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
angels
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 jan 2007, 09:43
Contacteer:

Nieuw op dit forum

Bericht door angels »

Hallo heren, dames van het forum.

Ik ben nu 21 jaar en heb al een jaar of 10 last van natte oksels :S

Ik gebruik nu sins een jaar ODOREX en dat helpt vrij goed maar werkt helaas maar 1 dag , het stinkt, je krijg er vlekken van in je kleding en kan eigelijk de hele dag mijn oksels voelen als ik het op heb.

Ik ben nu aan het kijken of er nog andere mogelijkheden waren, zodoende kwam ik hier terecht.

Na beetje rondlezen kom ik eigelijk op de volgende opties:

- Botox
- Tabletten
- Operatie

Wat zouden jullie me willen aanraden ?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Hallo en allereerst van harte welkom hier! :)

De werking van oxybutinine tabletten verschilt per persoon en het staat dus niet garant voor droge oksels. Botox daarentegen werkt volgens mij bij 80% van de mensen erg goed. Operaties kun je het beste als laatste redmiddel gebruiken als niet heeft geholpen en je echt wanhopig bent/begint te worden.

De tabletten zijn op doktersvoorschrift verkrijgbaar bij de apotheek. Maar dan moet je huisarts wel meewerken en dat doen ze lang niet altijd... Je kunt ze dan gratis ophalen bij de apotheek maar volgens mij gaat medicijn gebruik wel weer van je no-claim af... Dus het kost je wel wat in dat geval. Botox is opzich vrij prijzig, zover ik weet is het 160 euro per behandeling bij Carpe in Belgie. Anderen krijgen het op de een of andere manier vergoed. Hoe dit precies in z'n werk gaat weet ik ook niet maar d'r staat vast wel wat op het Botox forum hier.

Een operatie zou kunnen bij Sudor. Dit kost ca. 4500 euro geloof ik maar sommige verzekeraars vergoeden dit geheel. Ook hiervan staat wel wat op dit forum.

Persoonlijk zou ik beginnen met tabletten. Mocht dit niet voor je werken dan eens Botox proberen. Operatie zou ik pas als laatste overwegen. Maar de keus is geheel aan jezelf! :)
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

Ik heb in het onderdeel botox in een topic al aardig verteld over hoe ik de botox behandeling heb ondergaan en hoe het vergoed werd.

raad je aan om daar even te gaan kijken.

Ik ben overigens meteen van middeltjes als syneo5 en odorex ed. overgestapt naar botox.

En tot nu toe bevalt het meer dan uitstekend, ik heb al bijna een maand nergens last meer van.

Tom-miej
jetzie
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 20:55
Contacteer:

Bericht door jetzie »

hoi angels,
ik ben net als jij ook nog zoekende naar DE oplossing. Vooralsnog lijkt syneo5 bij mij goed te werken. Het is een soort deo die je eens in de 5 dagen opbrengt.
Ik ben een erge zwetert (en stinkerd ;o) ) , maar sinds ik dit gebruik heb ik geen zweetplekken meer gehad in m'n kleding en kruip ik s ' avonds met fris ruikende oksels in bed (en oh .... wat bevalt me dat goed !!!!). Ik gebruik overdag niet eens extra deodorant.
Ik moet zeggen dat ik het nog maar een paar dagen gebruik, dus of het over een langere periode werkt, weet ik nog niet.
Je kan het bij de DA drogist kopen, maar ook via internet.

Succes met je zoektocht. Ik hoop dat je een voor jou goede en prettige oplossing vindt!
groetjes
Jetzie
alex d.
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 17:06
Contacteer:

Bericht door alex d. »

Hallo allemaal,

ik zal me ook even voorstellen. Ik ben alex en ik heb last van zweten op een ongebruikelijke plek. Als ik het warm heb zweet ik uit mn kont. Zweten uit mn oksels doe ik alleen in stress-situaties. Het is voor erg belemmerend in mijn doen en laten. Ik moet van tevoren altijd rekening mee houden of ik het warm zou kunnen krijgen en dan natte billetjes krijg.
Maar verder heb ik het eigenlijk niet heel snel warm, dus dat scheelt. Wel de laatste tijd last van zweetvoeten :x

Ik hou van de winter, gek he? ;)
Gesloten