Ik ben Maartje, 36 jaar, moeder van twee kinderen. Een tijdje geleden heb ik dit forum al ontdekt en lees zo nu en dan wat, meestal gericht op het laatste nieuws aan mogelijke oplossingen voor dit hele vervelende probleem, dat ongelofelijk genoeg, op medisch gebied nog steeds zo ondergeschoffeld wordt.
Heel herkenbaar, alle verhalen en ervaringen...Sinds mijn vroege tienerjaren kamp ik met overmatig zweten onder de oksels. Gelukkig niet noemenswaardig op andere plekken, maar die oksels...verschrikkelijk.
Zoals eerder gezegd, de ervaringen, de nare consequenties van zelfs het niet kunnen uitoefenen van je beroep, het verliezen van een baan, de vele momenten van schaamte, het zeulen met extra kleding, het altijd dragen van vestjes en donkere kleding, bang zijn dat je "geurt"....ik ken het allemaal.
Zo'n drie jaar geleden ben ik me gaan verdiepen in de behandeling die aangeboden wordt door Medisch Centrum 't Gooi. Ik heb toen een intake-gesprek gehad etc. Helaas kwam ik er toen ook achter dat de kosten geheel voor eigen rekening zijn, wat ik op dat moment niet kon opbrengen. Kort geleden las ik een stuk over een behandeling met de SlimLipo, een van de nieuwste laserbehandelingen (gericht op liposuctie eigenlijk/het verstrakken van de huid), waarbij het neveneffect was ontdekt, dat wanneer men de laser in de oksels gebruikte, het zweten "significant" zoals ze dat zo mooi zeggen, zou moeten afnemen. Er is nog weinig bekend aan ervaringen in Nederland, maar in het buitenland, vooral Amerika des te meer. Dus met goed googlelen heb ik heel wat aan leesmateriaal verslonden. Er zouden twee adressen zijn in Nederland waar de SlimLipo gebruikt wordt. Hierop ben ik verder gegaan, wat heeft geleid tot een operatie. Afgelopen donderdag om precies te zijn. Voor het verdere verhaal zal ik maar eens het bijbehorende topic opzoeken