Voorstellen

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Esli
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 19:46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Esli »

Oké, dank voor je antwoord!!
ClOwN
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 12 aug 2019, 20:03
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door ClOwN »

Na al flink wat jaren mee te lezen, gaan ik nu ook maar eens mijn verhaal doen hier...

Mijn naam is R (man) en ben 32 jaar.
Het zweten begon bij mij toen ik een jaar of 15 was... Dit was enkel alleen onder de oksels! Maar als puber zijnde vond ik dit vreselijk! Nu ben ik 32 en sinds een jaar of 10 zweet ik heftig over het hele lichaam! Ik wou dat het nu alleen nog maar de oksels waren! Bij de minste of geringste inspanning gutst het zweet over mijn lichaam! Het begint bij rug, borst en billen daarna volgt hoofd en de rest... Zwetende oksels zijn standaard... Warm, koud, beweging of niet.

Tot een graadje of 19 is het best uit te houden... Daarna krijg ik het bloedheet en loop ik letterlijk helemaal leeg! Ik houd van reizen en maak een hoop mooie reizen... Toch kan ik soms hier een stuk minder van genieten vanwege het zweten.... Als ik ergens loop waar het 30+ graden is ben ik binnen de kortste keren zeik en zeik nat! En dan echt zo erg alsof ik met kleding aan onder de douche heb gestaan. Mensen die dit niet hebben zullen dit nooit begrijpen hoe vervelend dit is... Ik ben gelukkig getrouwd met een lieve vrouw die me altijd door dik en dun steunt... Maar dit begrijpt zei ook niet... Als ik weer es doorweekt ben en mijn ongenoegen uit, dan is het doodleuk : ja maar schat het is ook warm he... Met andere woorden het is niet vreemd hoor dat je amper iemand ziet zweten en dat jij doorweekt bent...
Dit went voor mij nooit... Altijd bezig zijn met warmte en kleding keuze... Ben er zo zat van!!! Omdat je er zo mee bezig bent zal het er uiteraard ook echt niet beter op worden :(

Ik heb al meerdere onderzoeken in het ziekenhuis gehad en mijn huisarts en dermatoloog hebben ook altijd 100% medewerking getoond...

Allergieën, enge ziektes, schildklier problemen alles is uitgesloten...

Odaban werkt prima voor mijn oksels, maar dat is nou juist voor mij het minste probleem... Rug billen en hoofd zijn voor mij het ergst!

Glycopironium heb ik even gebruikt, en helpt redelijk net als oxybitune... Evengoed zweet ik nog en om het een enigszins te laten werken moet ik zoveel tabletten slikken dat is niet te doen... Daarbij waren de bijwerkingen dusdanig dat ik hier niet mee verder ben gegaan... Met name omdat ik last heb van een spastische darm en door de uitdroging in je lichaam verstoppingen krijg in men darmen...

Zal vast nog wel iets vergeten zijn want heb de laatste jaren zoveel geprobeerd...
Als er vragen zijn... Vraag ze gerust ben ondertussen ervaringsdeskundige :)

Ik zag nu op deze site https://www.iontoforese-apparaat.nl/ dat er ook iontoforese stukken zijn voor rug en billen... Kan alleen nergens op internet ervaringen vinden van mensen die dit hebben gebruikt... Het klinkt namelijk te mooi om waar te zijn... Iemand hier misschien ervaring mee?

Dit is zo'n beetje mijn verhaal... Zoals ik al zei, als er vragen zijn... Schroom niet om het te vragen :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Thijs »

Hoi R,

Iontoforese stukken voor billen heb ik nog nooit van gehoord. Wel voor rug en gezicht. Voor rug kun je kijken op https://www.vanderbend.nl/Rug-applicati ... elektroden

De website waar jij naar refereert komt uit Tjechie en zit door heel Europa geloof ik..... ik heb er geen ervaring mee.

Hou ons op de hoogte wat je gaat doen....

gr Thijs
Richard3333
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 jul 2022, 20:05
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Richard3333 »

Hallo,Ik ben Richard en zoals ik me het nog een beetje herrineren kan is toen ik 13 was de ellende van het overmatig zweten begonnen.
Ik had altijd een extra T-Shirt mee toen ik met de fiets naar school,want bij aankomst op school (12 km) had ik het zweet op me rug staan en was me T-shirt helemaal klam(in het begin droeg ik een trui,Dat was echt veelste warm) ik dacht altijd dat het zweten kwam doordat ik niet echt sportief was en meestal bij thuis komst ging gamen.

Tot me 18ste was het overmatig zweten nog in enkele maten in bedrang te houden....

Vanaf me 18ste ging ik veel meer uit en kwam ik me kameraden in snikheette cafe,waarbij mij het zweet van me voorhoofd liep terwijl ik gewoon op een kruk zat :fp en met alcohol werdt het alleen maar erger.....

Op me werk was het over het algemeen helemaal niet uit te houden, bij geringe werkzaamheden,brak me het zweet aan alle kanten uit.

Ik heb zelf ADHD, Erg onhandig als je snel zweet en ik heb suikerziekte vanaf me 14e

Ik heb het meeste last van het zweten in me gezicht.... Heb al verschillende keren gehad dat mensen me aankeken en zeiden van, Zweet je nou?? En tja hun hadden natuurlijk nergens last van.....

Ik gebruik voor feestjes en of verjaardagen en dergelijke, Odaban Spray. Dit gebruik ik niet alle dagen/weken omdat ik beste wel bang ben voor de langere termijn bijwerkingen..... Als ik het via een washandje aanbreng op de droge huis, wordt het ook helemaal rood tot dat het volledig opgedroogd is en dan verneem ik gewoon dat het middel een soort laag aanbrengt op de huid waardoor ik niet begin te zweten.... :D

Ik heb deze week oxybutynine geprobeerd en ik heb meer last van de bijwerkingen(Misselijkheid,Extreem overmatig zweten) dan dat het überhaupt helpt, zijn er misschien medicijnen die jullie mij kunnen adviseren om te proberen?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Thijs »

Hoi

Je zou glycopyrronium kunnen proberen. Is beter en effectiever dan oxy.
Hilda65
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 feb 2024, 20:11
Contacteer:

Hilda huisman

Bericht door Hilda65 »

Hallo ik ben Hilda Huisman en ben 65 jaar tob al mijn hele leven met zweten .zou graag in kontakt willen komen met lotgenoten om wat bij hun werkt en wat ze er aan hebben gedaan,hoop wat te horen van iemand groetjes Hilda
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Thijs »

Hoi Hilda. Welkom hier. Er zijn gelukkig tal van behandelmogelijkheden. Het legt er echter natuurlijk wel aan waar jij overmatig zweet ? Wat heb je al geprobeerd ?
Plaats reactie