Hallo, zweethandjes hier

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
senamivi
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 14 aug 2018, 10:13
Contacteer:

Hallo, zweethandjes hier

Bericht door senamivi »

Hallo!

Na enkele weken het forum te doorsnuizen wil ik me toch even nader voorstellen en mijn verhaal met jullie delen.

Ik ben 35 jaar en heb 2 zoontjes, eentje van 6 en eentje van 1,5 jaar. Ik heb zowat m'n hele leven last van zweethandjes: niet continu, maar wel als ik nog maar denk aan collega's, vrienden, kennissen... handen te MOETEN schudden. Niet dat ik daarvoor persé stress ervaar, maar het komt gewoon op. Ook bij contacten waar ik 0% stress ervaar, kan ik zweethanden hebben.

Ook betalen in de winkel is ongemakkelijk als het niet met bankcontact kan. Ik laat mijn zoontje van 6 dan met centen oefenen, zodat ik zelf niet moet betalen. In de auto heb ik een doekje om mijn zweethanden regelmatig aan af te drogen. Als job werk ik met de computer. Ik moet sowieso een muismatje gebruiken, anders hangt een deel van mijn bureau onder het zweet (en werkt mijn muis niet meer). Tekenen en schrijven moet met een stukje papier onder mijn hand, anders wordt het papier nat.

Zoals jullie lezen, ben ik er vrij zeker van dat ik hyperhidrosis heb. Het zweet druipt niet van mijn handen (SOMS wel, maar als het écht warm is en ik écht stress ervaar), maar mijn handen zijn opvallend glanzend nat. Op de rest van mijn lichaam heb ik geen overmatige zweetproductie, buiten mijn voeten. Ik moet toch om de 2 maanden nieuwe schoenen kopen. Ze zijn dan nog in perfecte staat, maar stinken door het zweten. Ik was alle dagen mijn voeten en doe propere sokken aan. Ook het wisselen van een paar schoenen om de dag helpt niet. Op zich is het jammer van het geld voor de nieuwe schoenen, maar hier lig ik niet wakker van. Het is ook niet dat mijn schoenen zo hard stinken dat ze mijn sociale contacten belemmeren.

Ik heb vorige week het volledige pakket (anti-transpirant, handcreme en voet- en schoenpoeder) van Odaban besteld. De handcreme (zoals verwacht bij het lezen van de reacties op dit product) helpt ook bij mij niet: als ik een kleine hoeveelheid gebruik zijn mijn handen nog natter dan voordien. De spray gebruik ik zoals aangegeven voor het slapengaan op mijn handen, maar tot nutoe ook 0% effect. Gebruik ik wel nog maar 3 dagen, dus ga ik nog enkele dagen de kans geven. De schoenpoeder wacht ik nog even af.

Hebben jullie tips voor producten die me kunnen helpen? Ik denk nog aan Syneo handcreme. Zou zelfs dik oké zijn moesten de zweethanden voor slechts enkele uurtjes verdwenen zijn, dan kan ik dat "strategisch" gebruiken.

Dank om mijn verhaal te doornemen en voor de eventuele tips!

Michael
Gesloten