Ben nieuw

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Ave80
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 06 aug 2018, 21:38
Contacteer:

Ben nieuw

Bericht door Ave80 »

Hoi bij deze wil ik mezelf voorstellen,
Ik ben Fabian en ben 38 jaar en ik heb al jaren last van overmatig zweten maar nog nooit medicijnen of behandeling gehad. Het lijkt met de jaren erger te worden en de huisarts neemt het niet zo serieus. Ik heb lichamelijk intensief werk maar gelukkig met deze hittegolf vakantie. Nu is het voor mij met deze temperaturen niet uit te houden. Ik zweet erg op mijn voorhoofd borst en rug. Mijn shirt kan je uitwringen en het loopt er met stralen vanaf. Nu is het natuurlijk erg warm maar ik merk dat dit gewoon niet normaal is. En als ik dan douche dan is het een half uur later alweer raak. Ik voel me er erg vies bij en het put me uit en maakt me depressief.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ben nieuw

Bericht door Erje »

Welkom Fabian,

Wat ontzettend vervelend dat de huisarts je niet serieus neemt. Maar als het jou depressief maakt zou ik zeker nog een keer terug gaan en het opnieuw aankaarten. Vraag anders om een doorverwijzing naar een dermatoloog.
Er zijn in ieder geval medicijnen die het zweten op hoofd, borst en rug kunnen verminderen, het zijn Oxybutinine en Glycopyrronium.
Hier op het forum is er veel over te lezen. Kijk maar eens rond en als je vragen hebt, dan horen we het graag.

Groet van RJ
Ave80
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 06 aug 2018, 21:38
Contacteer:

Re: Ben nieuw

Bericht door Ave80 »

Beste RJ, ik zou graag wat meer van deze medicijnen weten. De bijwerkingen en de resultaten ervan
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ben nieuw

Bericht door Erje »

viewforum.php?f=11

In deze link kun je vanalles vinden over medicijnen + gebruikerservaringen en vragen die beantwoord zijn door de dermatoloog.
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Ben nieuw

Bericht door Hissederim »

Beste RJ

Jij zegt het al,dat je hele leven dit hebt,vooral voorhoofd,borst en rug.
Hoe ben je opgebouwd want naar mate je dikker wordt zweten wordt ook erger,probeer zoveel mogelijk jou lichaam gewicht in peil te houden dus niet obese dat kan helpen met minderen van zweten.
Als jou huisarts niet naar jouw probleem luisterd,kun je altijd hem aandringen om een psychiater langs te gaan,pyschiaters zijn degene die ervaring hebben met lichamelijke depressie dus niet pysicoloog maar psychiater langs gaan in het ziekenhuis,gewoon verwijzing vragen van je huisarts..
Ga eerst proberen met medicijnen als dat niet helpt kun je voor rug en borst Dr.Njoo van ziekenhuis Hengelo raadplegen na mijn operatie heb ik bij hem botox laten doen op mijn rug en borst maar heeft niet geholpen,Andere dermatologen doen niet voor borst en rug,hij is de eerste dermatoloog die dat bij mij heeft uitgevoerd en omdat jij dit probleem van geboorte hebt,mischien helpt botox jou wel maar eerst met medicijnen proberen als medicijn,botox niet helpt dan kun je overwegen over ETS operatie,ETS operatie overweeg als laatse..

Veel success...
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ben nieuw

Bericht door Erje »

Hissederim schreef: wo 08 aug 2018, 12:06 Beste RJ

Jij zegt het al,dat je hele leven dit hebt,vooral voorhoofd,borst en rug.
Hoe ben je opgebouwd want naar mate je dikker wordt zweten wordt ook erger,probeer zoveel mogelijk jou lichaam gewicht in peil te houden dus niet obese dat kan helpen met minderen van zweten.
Als jou huisarts niet naar jouw probleem luisterd,kun je altijd hem aandringen om een psychiater langs te gaan,pyschiaters zijn degene die ervaring hebben met lichamelijke depressie dus niet pysicoloog maar psychiater langs gaan in het ziekenhuis,gewoon verwijzing vragen van je huisarts..
Ga eerst proberen met medicijnen als dat niet helpt kun je voor rug en borst Dr.Njoo van ziekenhuis Hengelo raadplegen na mijn operatie heb ik bij hem botox laten doen op mijn rug en borst maar heeft niet geholpen,Andere dermatologen doen niet voor borst en rug,hij is de eerste dermatoloog die dat bij mij heeft uitgevoerd en omdat jij dit probleem van geboorte hebt,mischien helpt botox jou wel maar eerst met medicijnen proberen als medicijn,botox niet helpt dan kun je overwegen over ETS operatie,ETS operatie overweeg als laatse..

Veel success...
Hissederim, je bericht was aan Fabian bedoeld denk ik......
Ave80
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 06 aug 2018, 21:38
Contacteer:

Re: Ben nieuw

Bericht door Ave80 »

Ik heb dit niet mijn hele leven maar pas een aantal jaren. Het lijkt met de jaren erger te worden en ik heb het vooral in de zomer. Nu is het natuurlijk ook achterlijk warm geweest maar zelfs in de ochtend of bij stil zitten loopt het soms helemaal van mijn borst en rug af. De diagnose hyperhisrosis is nooit officieel gesteld , ik vermoed dit zelf. Het lijkt wel of het aanvalsgewijs komt en de ene dag heb ik het bijvoorbeeld bij rust of kleine inspanning zeer hevig en de andere keer gaat het best goed en zweet ik gewoon proportioneel. Ook heb ik periodes van nachtzweten gehad. Ik drink sommige dagen geen alcohol andere dagen weer wat meer, dan drink ik bijvoorbeeld 4 biertjes. Ik weet niet of dat ook kan bijdragen aan de klachten. Ik ontspan erdoor want heb naast deze zweetklachten ook heftige jeukaanvallen, het is neteltoos. Hiervoor slik ik soms medicijnen. De combinatie maakt me soms gek. Mijn huisarts denkt dat het ook stress gerelateerd kan zijn aangezien ik best wat stress heb in mijn leven. De jeuk en zweten is irritant maar voor zweten schaam ik me ook erg. Ik zie er dan niet uit met mijn werk, ben bouwvakker,, dan sta ik voor schut. Mijn shirt is dan doorweekt en ik ruik mezelf dan. De ene keer is dat erger dan de andere maar soms ruikt het zweet zuur. Ik heb normale lichaamshygiene; ik douche elke avond en trek elke dag een schoon shirt aan. Toch ga ik stinken van het zweten en soms ruikt dat zweet dus zuur, heb ook een keer gehad dan mijn voorhoofdzweet een ammoniak geur had. Ik zou graag wat feedback op mijn verhaal willen of jullie dit herkennen. Bijvoorbeeld de geur die ik omschrijf, en ook de combinatie met jeuk van netelroos. En wat de invloed van stress en alcohol zijn op deze klachten. Ik heb ook grote perioden in het jaar geen zweetklachten ; is hyperhisrosis dan uitgesloten?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Ben nieuw

Bericht door Erje »

De klachten die je omschrijft herken ik zelf niet.

Maar misschien is het in jouw geval handig om eens een tijdje een soort van dagboek bij te houden, waarin je alles bijhoudt omtrent eten, drinken en medicijnen, wanneer je last had van jeuk enz. Daaruit kun je dan misschien iets afleiden..
Ave80
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 06 aug 2018, 21:38
Contacteer:

Re: Ben nieuw

Bericht door Ave80 »

Herkent iemand wel de manier van zweten? Dus de hoeveelheid en ook voornamelijk bij inspanning? En misschien de geur van het zweten want ook dat deel vind ik heel erg genant. Ik vind het de ene keer redelijk normale geur maar ook regelmatig zuur. En dat is natuurlijk genant voor anderen , ik schaam me er erg voor
Gesloten