Is er geen speciaal t-shirt?

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Yerry
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 17:38
Contacteer:

Is er geen speciaal t-shirt?

Bericht door Yerry »

Is er eigenlijk geen speciaal t-shirt ofzo? Dat het zweet opvangt maar verder niet doorlaat? Zoiets zou toch mogelijk moeten zijn, dan kan je over dat t-shirt van alles dragen zonder dat dat helemaal nat wordt van het zweet. Je kan nu al eventueel onder je oksels een vochtopvanger plakken aan je t-shirt, als je er iets overheen draagt zie je het verder niet en vangt het, het zweet ieder geval bij mij het vrij aardig op, maar das natuurlijk niet ideaal? Dus weet iemand of zo'n t-shirt bestaat, zal wel niet anders zou ik het wel hebben kunnen vinden op het internet, maar toch?
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

He Yerry,
misschien kan je eens kijken in sportwinkels. Daar verkopen ze van dat speciale ondergoed dat ervoor zorgt dat het zweet geleidelijk verdampt ofzo. Weet niet precies hoe het werkt maar het heeft iig iets met het op de één of andere manier reguleren van zweten enzo te maken. Geloof dat wielrenners dit ondergoed vaak dragen.

Groetjes, Angela
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hmm ongetwijfeld dat er wel iets zal moeten zijn. Je komt dan inderdaad in de sport wereld uit, lijkt mij. Maar of dat geen vocht door laat op je kleding ?!?! ik betwijfel het.

Ik was vroeger ten einde raad en knipte stukken plastic van een tas uit en maakte die vast in mijn tshirts. Dit werkte natuurlijk niet. Ik heb washandjes opgevouwen en met elastieken onder mijn oksels geprobeerd vast te maken. Ook dit werkte natuurlijk niet. Laat staan dat het lekker zit en dat je je prettig voelt. Ik heb wel eens geprobeerd een soort tshirt te maken van plastic, maarja dit werkt natuurlijk ook niet, want al het vocht loopt zo je broek in en je voelt je heel nat en smerig. Ja het is bijna om te lachen, maar als je desperate bent ga je van alles proberen. Ik weet er alles van. :cry:
Uiteindelijk bleef er niets anders over dan zwarte tshirts aantrekken, armen stijf tegen de lichaam aan en sociale evenementen zoveel mogelijk vermijden. Ik zat toen nog op school en moest er niet aan denken om een baan te krijgen waarbij ik een uniform of bedrijfskleding aan zou moeten. Hoe bedoel je dat je door hyperhidrosis in een sociaal isolement kunt komen....

Yerry, laat ons weten als je iets hebt gevonden qua kleding. Tips en truuks zijn altijd welkom!

Groetjes Thijs
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Ik ken het ook, swinters droeg ik die kabeltruien met daaronder zwarte shirtjes die het zweet opvingen, en 's zomers vaak de vraag: HEB JE HET NIET WARM??? :@:@ grmbl... 's zomers waren het van die shirtjes die ik zocht, waar de oksels laag waren, maar da was geen gezicht mja je moet toch wat ;)
Elmar
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 jun 2005, 18:54
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Bericht door Elmar »

hey mense,

ik draag altijd zwarte (100%) Polyester t-shirts. op deze shirts zie je geen natte vlekken :D .
ik ben hier toevallig door me ma achter gekome deze had een keertje bij de neckerman zo'n ijshockey shirt gekocht en kwam tot de blije ondekking dat er geen natte vlekke onder me oksels zate.
hierna heb ik er gelijk veel van gekocht en nu draag ik dit nog altijd helaas wel altijd zwart. maar tis et een of et ander.
en in de winter draag ik Acryl truien of flies truie bij mij zie je op geen enkele kleur een vlekje:D
voor de rest heb ik wel eens gehoord dat badstof shirts ook wel helpe maar geen ervaring mee.
ook had ik gehoord dat et dragen van polyester niet zo goed is omdat daar alleen maar meer van gaat zwete maar ik vind me zelf egt voor lul lope als ik met grote ronde vlek onder me arme loop.

hoop dat jullie er wat aan hebben

groetjes

Elmar
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik had vroeger een zztop tshirt die ik had gekocht bij een van hun concerten ! :rock

Dat was de enige shirt die ik aan kon waarbij je geen natte plekken zag. waarom is me nog steeds een raadsel, hij was iets dikker dan een normaal shirt en uiteraard ook zwart met een opdruk. Het werd wel nat maar je zag bijna niet dat er plekken zaten. Ik heb dat shirt nog net niet ingelijst maar ik heb hem wel gedragen tot hij grijs werd :) en ik kaal ! :ja

Bij een motorhead tshirt werkte het weer niet :) zou het dan toch door de mannen met baarden komen ? :whoehaha

Groetjes Thijs
Marieke
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 jun 2005, 10:56
Contacteer:

Bericht door Marieke »

Deze zomer liep ik er weer tegen aan....
Ik heb maar weinig shirts die echt perfect waren... dat wilde zeggen, ik zweette er wel in, maar je zag het niet.
T-shirts waar ik minder in zweette waren de doodnormale katoenen T-shirts (in het zwart), maar je wil als vrouw ook wel eens wat anders aan...
Dus moesten het polyester shirts zijn (ook zwart)...
Maar zelfs die shirts waren het niet meer voor mij; het lijkt net of het erger is geworden de afgelopen maanden. Nu zit ik momenteel ook even in een moeilijke fase in mijn leven, qua stress, dus dat zal wellicht ook wel zijn invloed hebben...
Tot voor vandaag kon ik dus niets meer aantrekken, of het was mis. Dan had ik een T-shirt gekocht (en gepast in de winkel en zelfs gekeken of je vocht er makkelijk op zag), maar eenmaal aan, ging het toch weer mis.
Maar nu ik vandaag ben begonnen met Syneo5 en het ook echt lijkt te werken, durf ik heel stiekem al vooruit te denken en word ik al helemaal blij bij de gedachte dat ik nu mijn kleding om andere redenen kan gaan uitkiezen en gewoon iets kan kopen wat ik leuk vind!
Jane Doe
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 21:54
Contacteer:

Bericht door Jane Doe »

Ik zat toen nog op school en moest er niet aan denken om een baan te krijgen waarbij ik een uniform of bedrijfskleding aan zou moeten. Hoe bedoel je dat je door hyperhidrosis in een sociaal isolement kunt komen....
Ik zit hier nu alle berichtjes te lezen en alles is zo herkenbaar, gewoon eng!

Toen ik nog op school zat had iedereen vakantiebaantjes in winkels en ik wilde dat absoluut niet! Want er zijn veel winkels waar je dus ook een 'uniform' aan moet en je bent veel met je handen bezig (vooral achter de kassa, met geld) en aangezien de plekken waar ik veel zweet mijn handen en oksels zijn.... Ik heb dus ook nooit zulke vakantiebaantjes gehad. Ik ben blij dat ik nu een baan heb waarbij ik geen bedrijfskleding aan moet. :)
cat
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 04 sep 2005, 18:18
Locatie: bilzen belgie
Contacteer:

Bericht door cat »

yep zwart polyester heb ik meestal ook aan
ik heb ook een paar andere shirts maar ik merk ook dat als ik die een paar keer aangehad heb en ze dus een paar keer doorweekt zijn geweest onder mijn oksels de zwarte kleur gewoon weggebeten is en de elastiekjes die in de stof zitten over zijn.
heeft iemand dat ook al gemerkt??

groetjes katrien
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi katrien,
ja dat herken ik heel goed ik had ook altijd na een paar keer gedragen en gewassen dat ik de shirts weg kon gooien!
Ik heb nu botox laten injecteren en dat gaat heel goed!!!!
Gr Kim
Jappie_28
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 20:04
Contacteer:

Re: Is er geen speciaal t-shirt?

Bericht door Jappie_28 »

Ik heb zelf ook een botox injectie gedaan, nu last van compensatiezweet onder mijn oksels..

Gebruik zelf de shirts van Fibershirts: https://www.fibershirts.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht