Nieuwe kleren: geen zweetplekken. Lichaam van slag :)

Van zweetbestendige t-shirts tot okselpads. Hoe verberg jij je zweetplekken?

Moderators: Thijs, Erje

AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Nieuwe kleren: geen zweetplekken. Lichaam van slag :)

Bericht door AnneMerle »

Hoi,

Ik heb vorige week nieuwe kleren gekocht bij een bergsportwinkel. Daar kun je (zoals velen van jullie vast weten) zweetdoorlatende kleding halen.

Het is goed duur. maar ik ben er erg blij mee.

Mijn lichaam wist niet wat het overkwam :lol:

Ik kreeg het warm :bloos
Toen barstte het zweet me uit :cry:
Ik koelde af. :roll:

En dat volgde in rap tempo elkaar een paar keer op. Toen werd het rustig. Wat raar joh!

Ik heb een hemdje (is ondergoed)
een roze shirt met lange mouwen (100% polyesther)
een megaheerlijk fleece-vest (achterlijk duur, zelfs met korting)

Mijn ervaring is dus best heel goed heermee. Dat vest is meteen mijn lievelingsvest. Ik heb het lekker warm erin en het zweet verdampt erdoor en maakt niet dat ik het koud heb. Zalig! :inlove

Het hemdje vind ik ook erg fijn. Dat helpt ook onder gewoon katoen. Al zei de man van de winkel van niet.

Het roze shirt moet ik aan wennen. Ik houd niet zo van polyesther. Het voelt onprettig. Maar ook daar: geen vlekken. Ik heb het een hele dag aan kunnen hebben. Normaal moet ik me drie keer per dag omkleden.


Kennen jullie die reactie van je lichaam dat ie even niet weet hoe die het heeft?

Groetjes

AnneMerle
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Annemerle,
wat ik me afvroeg; is jouw zweet koud of warm? Als je snapt wat ik bedoel... Is je lichaam wel warm òp het moment van zweten? De mogelijke oorzaken van die twee zijn namelijk heel verschillend naar wat ik heb gelezen (wil niet overkomen alsof ik alles weet want zo klinkt het volgens mij een beetje :s). Maar als het koud zweet is heeft dat geloof ik over het algemeen wel een aanwijsbare oorzaak.
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Hoi Angela,

Nee mijn lichaam hoeft niet warm te zijn om te gaan zweten.
Ik heb een lichaamstemperatuur van 35 graden.
Ik denk dat je bedoelt met koud zweet dat mijn lichaam niet per ce zweet om af te koelen of zo? Mijn lichaam zweet bijna altijd. Ik zit me te bedenken wanneer het het minst is. Dat is vooral als ik weinig aan heb en het aan de koude kant is.

Het wordt wel een stuk erger als ik het echt warm heb. Dan lijkt het wel en kraan. Soms ook wel maf dat je gewoon druppels uit je huid ziet komen. Ik heb er weleens naar gekeken. ;)

Ik heb je link naar die site met oorzaken ook heel even bekeken. Maar zoals je al zei: daar moet je even inkomen.

Ik zie je trouwens neit als wijsneus hoor. Alle info is welkom. En als jij iets weet wat ik niet weet maak je me weer een stukje wijzer. Dat is altijd fijn! :)

Groetjes

AnneMerle
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik heb soms last van prikkelingen over het lichaam (allergie) wanneer ik polyester draag. Maar ik vind het wel prettig om te dragen omdat zweetplekken in polyester regelmatig minder tot niet te zien zijn.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Kun je de winkelnaam en ook wat artikelnamen/soorten noemen met de prijzen? Ik heb ook wel oren naar dat soort kleding maar dan moet ik wel even weten waar ik moet zoeken! :)
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Hier is een link:
http://www.bever.nl/images/pdf-bestande ... leding.pdf

Ik heb het vest van pagina 156 (pagina 3 pdf-bestand) Dual Q Jacket
En ondergoed van odlo (pagina 20 van pdf-bestand) lange mouw. Staat er niet tussen trouwens. Maar dit is iig het merk. Ik heb een loszittende genomen die niet strak aan je vel zit.

Het shirt heb ik zo snel nog niet gevonden.

Wel goed dat jullie ernaar vragen. Ik heb 120,- voor dat vest betaald. En nu heb ik net met de winkel gebeld dat ik dus 120 ipv 80,- heb betaald, en dat terwijl ik 25% korting had. Die man zei dat ik maar even langs moest komen en dat we dan wel wat regelden. Nu dat bonnetje weervinden 8)

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes

AnneMerle
Brommer1990
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 13:24
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Brommer1990 »

Ik heb ook vaak last van zweet. Meestal heb ik het toch onder mn armen. Soms, ook als ik gewoon stilzit loopt het gewoon uit mn oksel naar onderen. Bijna de hele dag door zit ik met zweetplekken. Ik probeer een lekkere trui aan te trekken, dat helpt vaak veel
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Hoe heltp het je een trui aan te trekken? Wat voor trui? Bij mij zijn juist trui-en DE kleidingstukken waar zweet in gaat zitten. Tegenwoordig heb ik een hemdje dat zweet doorlaat. Dat helpt wel, kan ik eerder een trui aan. :)

liefs

Annemerle
Brommer1990
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 13:24
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Brommer1990 »

Gewoon een trui, maakt niet uit wat voor 1..spuit hele hoop deo onder, en dan heeft niemand het door, en heb er zelf ook geen last van:)
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

Heb je dan geen grote natte plekken?
Brommer1990
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 24 sep 2006, 13:24
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Brommer1990 »

In mn trui niet:)..alleen in mn t-shirts
yessie
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 15:57
Contacteer:

katoen

Bericht door yessie »

tja t klinkt misschien ouderwets en stom..maarja
mijn moeder zegt altijd; doe een KATOEN t shirt onder bijv je trui aan, dit neemt in ieder geval al heel veel zweet op.
ik neem vaak extra shirtjes mee naar school.
dit doet vast iedereen al, maargoed het neemt wel veel zweet op.

yessie
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: katoen

Bericht door TomH »

yessie schreef:tja t klinkt misschien ouderwets en stom..maarja
mijn moeder zegt altijd; doe een KATOEN t shirt onder bijv je trui aan, dit neemt in ieder geval al heel veel zweet op.
ik neem vaak extra shirtjes mee naar school.
dit doet vast iedereen al, maargoed het neemt wel veel zweet op.

yessie
Ja ok, dat klopt maar het neemt niet weg dat het katoen dan ook nat wordt en blijft. Ik heb ook wel eens van die speciale katoenen hemden onder shirts gehad en het werkt prima als het shirt wat ik er overheen draag niet in contact komt met het hemd. Maar zodra ik met mijn rug tegen een stoelleuning aan zat dan drukte het natte hemd net zo hard door in m'n shirt. Hetzelfde geldt voor m'n oksels aangezien ik niet de hele dag als een bodybuilder met brede schouders loop. ;) Dan heb ik liever dat het zweet langs m'n lichaam weg kan lopen ipv dat het opgezogen (en dus vastgehouden) wordt door het katoen.
--Bianca--
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 dec 2006, 18:29
Contacteer:

Re: katoen

Bericht door --Bianca-- »

Nou ik droeg altijd vesten. Nu nog wel hoor. Donkere wijde zwarte vesten,zodat je GEEN vlekken ziet..maar of dat nou altijd zo mooi is voor een meisje... Niet echt nee! Iets anders durf ik gewoon niet aan te trekken, ook al is het katoen!
yessie
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 mar 2006, 15:57
Contacteer:

Bericht door yessie »

ja dat is zo hoor!
maarja, t is maar een tip.
ik snap je volkomen,maar als je dan een x niet zo veel zweet, dan is dit handig.

groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht