ik ben een man en heb tot voor twee jaar geleden nooit last gehad, nu stinken m'n oksels (en verder nergens!) naar kattenpis/ ammoniaklucht.
Zelfs al snel na een frisse douche en met deo op.
De lucht is niet uit tshirts te krijgen en het is hinderlijk op feestjes of in winkels, soms hoor ik iemand roepen, loopt er hier een kat of het ruikt hier naar kattenpis, verschrikkelijk.
ik heb een week-lang met "Hibiscrub" gewassen, even na het douchen mn oksels ontsmetten, zacht voor de huid en zo klaar, dat hielp heel goed.
Ook regelmatig nieuwe shirtjes kopen werkt goed heb ik gemerkt, oudere t-shirts daar krijg ik de lucht niet uit, ook niet met schoonmaakazijn

Aan Dettol heb ik ook zitten denken of wassen in alcohol.
Maar voeding is denk ik het grote probleem, water drink ik heel veel, ik heb gemerkt dat het zit in uien, het probleem is dat uien overal in zitten.
Ik heb de hele week geen last gehad van kattenpislucht, totdat ik twee avonden dit weekeinde heb gegeten bij vrienden, overal zaten uien in, rauw, gebakken, gekookt. Normaal eet ik nooit meer uien aangezien ik vermoedde dat dat de boosdoender zou zijn (en alle ui gerelateerden knoflook-prei)
Vandaag (na 2 avonden uit eten) is het dus weer raak, een hele zware penetrante kattenpislucht, nu ga ik even kijken hoeveel dagen deze blijft als ik ui-loos eet. Het kan een enorm probleem zijn met werken en publieke functies en op feestjes. Een deo helpt niet.
Ik sport de laatste tijd heel weinig, wellicht zou dat ook een reden kunnen zijn van deze lucht of het gebruik van zware medicijnen in combinatie met niet sporten/ weinig beweging.
Ik heb een vermoeden dat het gaat om louter ui en uiensoorten en toch een allergische reactie daarop, of iniedergeval ongewenst .
Probleem is het zit bijna overal in, en vaak niet zichtbaar.
Heel benieuwd ben ik als jullie dat zouden willen proberen en wat de resultaten zijn, goed water drinken, geen ui in dieet, geen prei, geen knoflook, en oksels wassen met "Hibiscrub".
na een week moet je vrij zijn van geuren, daarna zou je kunnen kijken of je knoflook wel mag hebben en zo uitkomen op de juiste stof.
Ik ga zelf nu ook aan de slag en laat het jullie weten