Overweegt ETS handen en/of oksels

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
nd789
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 jan 2021, 15:19
Contacteer:

Overweegt ETS handen en/of oksels

Bericht door nd789 »

Hoi iedereen, ik ben 22 jaar oud (noem me Nad) en ik heb al sinds ik klein ben last van overmatig zweten aan de handen, oksels en voeten. Nu overweeg ik om een ETS operatie te ondergaan bij de hyperhidrosis kliniek in Groningen.

Ik heb iontoforese en crèmetjes geprobeerd maar het werkte allemaal niet. Ook heb ik mijn bloed laten controleren voor mijn schildklier en hier was ook niks mis mee. Ik weet zeker dat ik de ETS wil ondergaan, maar ik twijfel over of ik alleen mijn handen of dat ik mijn handen en oksels laat doen. Ik heb gelezen over de HHK in Groningen en ze hebben een nieuwe ETS manier waardoor de kans op compensatiezweet kleiner is. Maar toch twijfel ik.

Nu zweet ik vaak alleen bij mijn oksels als mijn handen zweten, want het begint meestal bij mijn handen of voeten. Ik weet dat miradry ook eventueel een optie kan zijn voor de oksels, maar ik dacht, als ik de operatie toch onderga, waarom niet meteen handen en oksels? Wel ben ik nog steeds wel bang op compensatie zweet.

Kan iemand mij een advies geven? Alleen handen laten doen, of toch handen en oksels?

Bedankt. :respect
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Overweegt ETS handen en/of oksels

Bericht door Thijs »

De miradry is tegenwoordig de gouden standaard voor okselzweten. Als echt niets anders helpt kun je een ets operatie overwegen voor de handen. Het is een keus die alleen jij kan/moet maken. Ik zou overleggen met de hyperhidrosis kliniek. Sterkte met je beslissing.
sander19
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 14:50
Contacteer:

Re: Overweegt ETS handen en/of oksels

Bericht door sander19 »

Hallo Nad,

Uit eigen ervaring zou ik het zeker niet doen! Ik ben 21 jaar en heb mijn operatie in december gehad en heb super veel last van compesatie zweten en allemaal andere bijwerkingen. Mijn voeten zweten constant en ook zijn mijn benen zijn continue klam. Toen ik hier zoveel last van had ben ik gaan zoeken naar informatie en het blijkt dat de operatie vaker misgaat dan je denkt en dat bijwerkingen zich ook op lange termijn kunnen ontwikkelen. Ik zou echt als je hier zoveel last van hebt kiezen voor Miradray of Medicijnen want als je dit hebt gedaan kan je niet meer terug....
Wat ik je zou aanraden is dat je ook is deze facebook groep kijkt https://www.facebook.com/groups/334039357095989/.

Mocht je nog vragen hebben mag je ze altijd stellen.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht